  • Data: 2009-02-09 14:38:00
    Temat: Re: ktore z "bezlustrzankowych" rozwiazan?
    Od: dominik <n...@d...kei.pl> szukaj wiadomości tego autora

    jerzy szczudlowski pisze:
    > Ochotę może mieć, ale w rzeczywistości np. mi światłomierz wbudowany w
    > aparat pokazuje różnicę między obiektywami FX i DX wynoszącą 0.5EV na
    > korzyść tego drugiego. To gdzie leży problem?[1]

    Nie mam niestety teraz cropowego obiektywu, ale sprawdziłem z
    pełnoklatkowym:
    + na cropie wskazania: 50mm f/1.7, 1/15s, iso400
    + na pełnej klatce: 50mm f/1.7, 1/13s, iso400
    Czyli całkiem podobne wskazania, oba się oczywiście delikatnie wahały,
    scena bez wielkich kontrastów.

    Przyznam, że te wyniki mnie nie zdziwiły, ale dziwią mnie Twoje. Byćmoże
    te pół działki jest związane z konkretnym obiektywem? To, że napisane na
    nim jest, że ma konkretną przysłonę niekoniecznie musi idealnie
    odpowiadać rzeczywistości. Straty mogą się pojawiać przy odbiciach na
    soczewkach itd. Stąd Twoje porównanie może nie być właściwe.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \