  • Data: 2011-02-01 01:14:06
    Temat: Re: które języki 'historyczne' są ważne
    Od: A.L. <l...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 31 Jan 2011 20:04:23 +0100, Arkadiusz Dymek
    <a...@n...bedzie> wrote:

    >Niekonieczne odpowiedź na Twoje pytanie, ale może się przyda w tych
    >rozważaniach: plakacik z wyjaśnieniem zależności historycznych.
    >
    >http://www.levenez.com/lang/lang_a4.pdf
    >
    >Pozdrawiam,
    >Arkadesh

    Bardzo rzetelne i dokladne. Mam tylko takei "przyczepki"

    1. Brak jezyka EULER. Ten jezyk, bedacy tematem pracy doktorskiej
    Wirtha, byl ogniwem miedzy jezykami Algol-W i Pascal

    2. W linii Pascal jest polaczenei do Turbo Pascala a nie na polaczenia
    do USCD-Pascala. USCD-Pascal byl niezwykle popularny w drugiej polowie
    jat 70 i piewrszej polowie lat 80. Byl oparty na koncepcji maszyny
    wirtualnej (tak, Java nei byla pierwsza...) i aby kompilator przeniesc
    z platformy na platforme, wystrczalo zaimplementowac maszyne
    wirtualna. Wiec USCD-Pascal chodzil "na wszystkim", od PDP-11 i VAXa
    po computery Apple.

    USCD-Pascal mial srodowisko programistyczne podobne do Turbo Pascala
    3.x, i dostep do funkcji systemu operacyjnego. Z tego powodu mowilo
    sie o UCSD jako o "systemie operacyjnym", przynajmniej w odniesieniu
    do mikrokomputerow.

    Potem zaimplementowano inne jezyki, miedzy innymi pierwsza wersje
    jezyka Ada.

    USCD-Pascal jest dostepny na webie i mozna go sobie zainstalwoac na
    pececie zeby sie pobawic.

    Brak USCD-Pascala na diagramie to istotne niedopatrzenie.

    A.L.