  • Data: 2011-02-01 22:45:29
    Temat: Re: które języki 'historyczne' s? ważne
    Od: Jędrzej Dudkiewicz <j...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 02/01/2011 11:05 PM, R. P. wrote:

    > Jasne, ale zaznaczam, że to był ten sam algorytm (dość trywialny
    > O(n))... w C++ pomimo zastosowania resize'ów i używania referencji gdzie
    > się da nie udało mi się uzyskać takiej wydajności jak w naprędce
    > napisanym programie w awk, od którego nie jestem żadnym specjalistą i
    > znam go co nieco tylko!

    Skoro algorytm był trywialny, to znaczy, że znaczenie miało tylko
    wycyzelowanie kodu go wykonującego. Gdyby cyzelowanie oznaczało tylko
    referencje i resize, to programowanie byłoby proste.

    > Może zrobić 3x więcej. Ale jeśli mnie interesuje tylko wczytanie pliku
    > linia po linii do wektora, to wolę użyć fgets.

    No to po co używasz streamów? Jak chcesz znaleźć pierwsze wystąpienie
    litery 'a' w stringu to używasz wyrażeń regularnych?

    > 3x szybciej to nie jest
    > duża różnica? Tzn. że task skończy się 3x szybciej, a trwa kilka dni (bo
    > plików jest setki tysięcy)...

    Ale przecież ja mówiłem o osiągach w porównaniu z możliwościami. To Twój
    problem, że ich nie używasz.

    JD