  • Data: 2010-05-10 21:54:39
    Temat: Re: kto ma rację?
    Od: "Jurand" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:100510.193942.pms.1944@int.dyndns.org.invalid..
    .

    > Zgadnij czyjego autorstwa jest to poniższe:
    >
    > " pasy są albo w jakiś sposób wyznaczone, albo
    > jest jeden pas.
    > W takiej sytuacji masz obowiązek trzymać się PRAWEJ strony drogi.
    > Zawinił kierowca samochodu, który pojechał lewą stroną."

    Moje. Ale to co ja napisałem nie oznacza, że masz ZAWSZE pierwszeństwo jadąc
    prawą stroną drogi. Jeśli będziesz miał wyraźnie oznaczone pasy ruchu, np.
    liniami ciągłymi i przerywanymi, to jeśli zanikać będzie prawy pas wg
    takiego oznakowania to nie ma w ogóle mowy o tym, że pojazdy jadące tym
    pasem mają pierwszeństwo!
    Ja opisywałem tylko przypadek - szeroka droga, ZERO jakichkolwiek oznaczeń
    co do ilości pasów ruchu i na koniec zwężenie do szerokości jednego rzędu
    samochodów. Wtedy pierwszeństwo mają kierowcy jadący prawą stroną - a
    dlaczego - to już tłumaczyłem na zasadzie wyobrażenia ruchu na JEDNYM
    szerokim pasie.
    Sytuacja jest identyczna, gdy będziesz jechał równolegle np. z motocyklistą
    na jednym OZNACZONYM pasie jezdni, on po Twojej prawej stronie. Zgodnie z KD
    motocyklista będzie jechał też "pasem jezdni", tyle, że nieoznaczonym. I
    co - w sytuacji, gdy droga zacznie się zwężać tak, że nie będzesz się
    mieścił razem z tym motocyklem, to go staranujesz mając go z prawej strony?

    Jurand.