  • Data: 2010-02-06 17:33:59
    Temat: Re: kradzieżpršdu
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F napisał:

    > Niestety nie - po to sie nazywa "termostatyczny", zeby mial jednak
    > zmienne otwarcie.

    Pytanie zadałem niezbyt precyzyjnie. Chodziło mi o to, czy woda
    z centralnej ogrzewalni ma zawsze taką sama temperaturę, a zawór
    sterując wypływem stabilizuje temperaturę wody w grzejniku (nawet
    jak mierzy temperaturę powietrza pięć centymetrów od kaloryfera,
    to wychodzi prawie na to samo).

    > I o to chodzi - komu sie nie chce zakrecic a otwiera okno, ten
    > przeplaca 30%.

    Jeśli komuś chodzi o to, by dokuczyć tym, którzy lubią świeże
    powietrze, to ja się do takiej ekonomiki mieszał nie będę. Mnie
    chodziło na przykład o zamykanie zaworu w marcu lub październiku
    przed wschodem słońca, by uprzedzić spodziewany skok temperatury.

    > Samo to ze jest 21 zamiast 19C i nikt tego nie reguluje, to chyba
    > nie daje 30%.

    Jeśli budynek ma dobrą izolację, to przy takiej zmianie ustawienia
    temperatury pomieszczeń nie zdziwią mnie nawet większe oszczędności.

    --
    Jarek