  • Data: 2010-02-06 18:26:03
    Temat: Re: kradzieżpr?du
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 6 Feb 2010 17:33:59 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski wrote:

    >Pytanie zadałem niezbyt precyzyjnie. Chodziło mi o to, czy woda
    >z centralnej ogrzewalni ma zawsze taką sama temperaturę,

    Zapewne nie.

    >a zawór
    >sterując wypływem stabilizuje temperaturę wody w grzejniku (nawet
    >jak mierzy temperaturę powietrza pięć centymetrów od kaloryfera,
    >to wychodzi prawie na to samo).

    I tez zapewne nie. Szczegolnie ze on ma [w zalozeniu] utrzymac stala
    temperature w pomieszczeniu a nie stala temperature grzejnika.

    >Jeśli komuś chodzi o to, by dokuczyć tym, którzy lubią świeże
    >powietrze, to ja się do takiej ekonomiki mieszał nie będę.

    Jesli tak lubi swieze powietrze to niech otwiera.
    Tylko niestety to kosztuje, wiec niech za to placi.

    >Jeśli budynek ma dobrą izolację, to przy takiej zmianie ustawienia
    >temperatury pomieszczeń nie zdziwią mnie nawet większe oszczędności.

    No coz - wiosna czy latem, jak na zewnatrz jest +10 to moze i tak ..
    choc wtedy ogrzewa sie w ogole minimalnie. Ale u mnie od miesiaca
    snieg za oknem lezy. A przez pare dni byl "wielki mroz" i kaloryfery
    nie wyrabialy.

    Aha - jest jeszcze i trzeci skladnik. Samo przylaczenie do sieci EC
    kosztuje i to sporo. Wiec trzeba zaplacic "za gotowosc".

    J.