-
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.interne
tia.pl!not-for-mail
From: "Sylwester Łazar" <g...@a...pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: koszt naprawy t23
Date: Thu, 22 Jan 2009 09:13:26 +0100
Organization: Netia S.A.
Lines: 66
Message-ID: <gl9a9m$u3v$1@mx1.internetia.pl>
References: <gl6uap$j0r$1@node1.news.atman.pl> <gl7bjq$7al$1@mx1.internetia.pl>
<gl7cf0$2fe$1@node1.news.atman.pl>
<gl7mir$hnq$1@nemesis.news.neostrada.pl> <gl84mq$d78$1@news.onet.pl>
<gl85sr$ijd$1@mx1.internetia.pl> <gl97g4$hti$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: 87-205-56-96.adsl.inetia.pl
X-Trace: mx1.internetia.pl 1232612471 30847 87.205.56.96 (22 Jan 2009 08:21:11 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 22 Jan 2009 08:21:11 +0000 (UTC)
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V5.50.4133.2400
X-Tech-Contact: u...@i...pl
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 5.50.4133.2400
X-Priority: 3
X-Server-Info: http://www.internetia.pl/news/
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:554661
[ ukryj nagłówki ]> >> powierzyć profesjonalistom. Diagnoza była taka: telefon był
> >> prawdopodobnie zalany, bo strasznie zabrudzona i przekorodowana
> > Oczywiście nie jest dobrze wprowadzać w błąd klienta, ale diagnoza była
> > poprawna z wyjątkiem słowa: strasznie - tu być może skłamał.
> Przepraszam bardzo, ale tutaj Pana logika chyba jest za bardzo naciągana.
Zgadza się, tylko że to nie moja logika. Rzeczowo analizuję sytuację.
Staram się nie ulegać emocjom i biorę pod uwagę, że relacja klienta może być
nieobiektywna.
Nie jestem adwokatem tego Pana, ani Kolegi Tadka.
Mówię jak należy patrzeć na KOSZTY, a nie jak robić otoczkę wokół tematu
naprawy.
> Proszę także zwrócić uwagę, że takimi stwierdzeniami psuje pan rynek sobie
> i kolegom z branży. Zamiast piętnować takie zachowania wymyśla pan dziwne
> wytłumaczenia.
Ulega Pan emocjom. Nie psuję żadnego rynku. Rynek to tylko ujęta w pewne
granice myślenia kupców i klientów filozofia.
Do tego zupełnie różna z obu stron lady :-)
To są moje spostrzeżenia. Nie zajmuje się też naprawą drobnego sprzętu AGD.
(z wyłączeniem napraw darmowych lub uznaniowych dla rodziny i przyjaciół)
Piętnuję kłamstwo wszelkiej postaci, a także takie w wykonaniu tego
serwisanta,
bo skłamał mówiąc "strasznie" i za to, że powiedział "prawdopodobnie"
zalany. Korozji ulega wszystko, nawet my.
> Sam niedawno zapłaciłem 50zl za wymanę bezpiecznika w kuchence
mikrofalowej,
> co w moim
> przekonaniu wydaje się ceną adekwatną do usterki i nakładu pracy.
To zależy. Jeśli jest dostęp do niego z zewnątrz, to temat może być
rozwiązany przez użytkownika.
Jeśli SMD na płycie, to pewnie cena faktycznie niska i rozumiem Pana
zadowolenie.
Powiem tak. Jeśli byłbym serwisantem w takim zakładzie to rozmawiałbym w
taki sposób:
{
1. Proszę Pana możemy sprawdzić co dolega Pana telefonowi i przedstawimy
cenę naprawy. Zajmie to ok. 1h
Za tą usługę zapłaci Pan 70 zł.
2. Czy zgadza się Pan na to?
3. Jeśli Tak przeprowadzamy wywiad z klientem (Pytamy np.: Czy wymieniał
ostatnio akumulator? Czy był zalany?) Rozkręcamy. Dokonujemy ogledzin i
pomiarów napięcia i sygnału na rezonatorze kwarcowym.
Czyścimy te drobne ślady zabrudzeń. Sprawdzamy czy działa. Godzina minęła
:-(
4. Nie działa. Podejmujemy trudną, ale uczciwą próbę wyceny naprawy z
ryzykiem, że sam reset może nie pomóc.
"Proszę Pana za naprawę zapłaci Pan 200 zł, a za wycenę już nie będzie
musiał Pan płacić tych 70 zł dodatkowo.
Nie wiem, czy to problem konfiguracji czy jest coś więcej uszkodzone, ale
taką cenę Panu proponuję."
}
Uczciwie? Wiem, że być może ktoś powie, że powinienem jeszcze w cenie 70 zł
zresetować ten telefon, a jak nie będzie działać to może jeszcze tylko bazę,
a jak to nie pomoże to może wprowadzić inny pin, a jak to nie pomoże to
wrócić do powtórnego resetu....
Ja nie. Ja uważam to już za naprawę.
Takie jest moje zdanie. Nie przesądzam jednak tematu, bo gdy klientem będzie
sympatyczna, ładna i mądra kobieta,
to może zmięknę nieco :-) No ale ja nie naprawiam telefonów przecież.
Pozdrawiam,
Sylwester Łazar
Następne wpisy z tego wątku
- 22.01.09 08:28 Sylwester Łazar
- 22.01.09 09:33 ms
- 22.01.09 09:53 bhk
- 22.01.09 10:09 bhk
- 22.01.09 11:49 KK
- 22.01.09 13:47 entroper
- 22.01.09 14:39 entroper
- 22.01.09 15:47 ms
- 22.01.09 16:15 zzzz
- 22.01.09 16:17 Grzegorz Kurczyk
- 22.01.09 17:21 entroper
- 23.01.09 21:16 ELP
- 26.01.09 00:58 Tadek
- 26.01.09 01:18 Tadek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akumulatorki Ni-MH AA i AAA Green Cell
- Dławik CM
- JDG i utylizacja sprzetu
- Identyfikacja układ SO8 w sterowniku migających światełek choinkowych
- DS1813-10 się psuje
- Taki tam szkolny problem...
- LIR2032 a ML2032
- SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- olej psuje?
- Internet w lesie - Starlink
- Opis produktu z Aliexpress
- No proszę, a śmialiście się z hindusów.
- Zewnętrzne napięcie referencyjne LM385 1,2V -> 100mV dla ICL7106, Metex M-3800
- karta parkingowa
- Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
Najnowsze wątki
- 2024-12-04 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-04 Czy policjantów należy ROZBROIĆ?
- 2024-12-03 Tymoteusz Sz.
- 2024-12-03 Re: Prezydent ułaskawia: Prezydent USA Biden (D) ułaskawia syna własnego
- 2024-12-03 Re: Tani dodatkowy sim do smartwacha
- 2024-12-03 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2024-12-03 Praktyczny test GPS...
- 2024-12-02 Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- 2024-12-02 Akumulator do Hyundai
- 2024-12-02 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2024-12-02 Poznań => Technical Artist <=
- 2024-12-02 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-02 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-02 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-12-02 Białystok => Delphi Programmer <=