eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikakoszt naprawy t23Re: koszt naprawy t23
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.interne
    tia.pl!not-for-mail
    From: "Sylwester Łazar" <g...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: koszt naprawy t23
    Date: Thu, 22 Jan 2009 09:13:26 +0100
    Organization: Netia S.A.
    Lines: 66
    Message-ID: <gl9a9m$u3v$1@mx1.internetia.pl>
    References: <gl6uap$j0r$1@node1.news.atman.pl> <gl7bjq$7al$1@mx1.internetia.pl>
    <gl7cf0$2fe$1@node1.news.atman.pl>
    <gl7mir$hnq$1@nemesis.news.neostrada.pl> <gl84mq$d78$1@news.onet.pl>
    <gl85sr$ijd$1@mx1.internetia.pl> <gl97g4$hti$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: 87-205-56-96.adsl.inetia.pl
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1232612471 30847 87.205.56.96 (22 Jan 2009 08:21:11 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 22 Jan 2009 08:21:11 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V5.50.4133.2400
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 5.50.4133.2400
    X-Priority: 3
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/news/
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:554661
    [ ukryj nagłówki ]

    > >> powierzyć profesjonalistom. Diagnoza była taka: telefon był
    > >> prawdopodobnie zalany, bo strasznie zabrudzona i przekorodowana
    > > Oczywiście nie jest dobrze wprowadzać w błąd klienta, ale diagnoza była
    > > poprawna z wyjątkiem słowa: strasznie - tu być może skłamał.
    > Przepraszam bardzo, ale tutaj Pana logika chyba jest za bardzo naciągana.

    Zgadza się, tylko że to nie moja logika. Rzeczowo analizuję sytuację.
    Staram się nie ulegać emocjom i biorę pod uwagę, że relacja klienta może być
    nieobiektywna.
    Nie jestem adwokatem tego Pana, ani Kolegi Tadka.
    Mówię jak należy patrzeć na KOSZTY, a nie jak robić otoczkę wokół tematu
    naprawy.

    > Proszę także zwrócić uwagę, że takimi stwierdzeniami psuje pan rynek sobie
    > i kolegom z branży. Zamiast piętnować takie zachowania wymyśla pan dziwne
    > wytłumaczenia.
    Ulega Pan emocjom. Nie psuję żadnego rynku. Rynek to tylko ujęta w pewne
    granice myślenia kupców i klientów filozofia.
    Do tego zupełnie różna z obu stron lady :-)
    To są moje spostrzeżenia. Nie zajmuje się też naprawą drobnego sprzętu AGD.
    (z wyłączeniem napraw darmowych lub uznaniowych dla rodziny i przyjaciół)
    Piętnuję kłamstwo wszelkiej postaci, a także takie w wykonaniu tego
    serwisanta,
    bo skłamał mówiąc "strasznie" i za to, że powiedział "prawdopodobnie"
    zalany. Korozji ulega wszystko, nawet my.

    > Sam niedawno zapłaciłem 50zl za wymanę bezpiecznika w kuchence
    mikrofalowej,
    > co w moim
    > przekonaniu wydaje się ceną adekwatną do usterki i nakładu pracy.
    To zależy. Jeśli jest dostęp do niego z zewnątrz, to temat może być
    rozwiązany przez użytkownika.
    Jeśli SMD na płycie, to pewnie cena faktycznie niska i rozumiem Pana
    zadowolenie.

    Powiem tak. Jeśli byłbym serwisantem w takim zakładzie to rozmawiałbym w
    taki sposób:
    {
    1. Proszę Pana możemy sprawdzić co dolega Pana telefonowi i przedstawimy
    cenę naprawy. Zajmie to ok. 1h
    Za tą usługę zapłaci Pan 70 zł.
    2. Czy zgadza się Pan na to?
    3. Jeśli Tak przeprowadzamy wywiad z klientem (Pytamy np.: Czy wymieniał
    ostatnio akumulator? Czy był zalany?) Rozkręcamy. Dokonujemy ogledzin i
    pomiarów napięcia i sygnału na rezonatorze kwarcowym.
    Czyścimy te drobne ślady zabrudzeń. Sprawdzamy czy działa. Godzina minęła
    :-(
    4. Nie działa. Podejmujemy trudną, ale uczciwą próbę wyceny naprawy z
    ryzykiem, że sam reset może nie pomóc.
    "Proszę Pana za naprawę zapłaci Pan 200 zł, a za wycenę już nie będzie
    musiał Pan płacić tych 70 zł dodatkowo.
    Nie wiem, czy to problem konfiguracji czy jest coś więcej uszkodzone, ale
    taką cenę Panu proponuję."
    }
    Uczciwie? Wiem, że być może ktoś powie, że powinienem jeszcze w cenie 70 zł
    zresetować ten telefon, a jak nie będzie działać to może jeszcze tylko bazę,
    a jak to nie pomoże to może wprowadzić inny pin, a jak to nie pomoże to
    wrócić do powtórnego resetu....
    Ja nie. Ja uważam to już za naprawę.
    Takie jest moje zdanie. Nie przesądzam jednak tematu, bo gdy klientem będzie
    sympatyczna, ładna i mądra kobieta,
    to może zmięknę nieco :-) No ale ja nie naprawiam telefonów przecież.
    Pozdrawiam,
    Sylwester Łazar


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: