  • 31. Data: 2013-11-13 18:13:13
    Temat: Re: korupcja w wordach
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "John Kołalsky" <j...@k...invalid> wrote in message
    news:l5uagu$iad$1@mx1.internetia.pl...
    > Jechałeś Ty kiedy autostradą ? Tam się z reguły nic nie dzieje. Można co
    > najwyżej zasnąć.

    na przyklad

    biorac pod uwage ze predkosc jest minimum 3x wieksza niz podczas jazdy po
    miescie to jedzie sie zupelnie inaczej i na zupelnie innym miejscu przed
    soba trzeba sie skupic, energia pojazdu jest tez zupelnie inna wiec
    wymyslili tam ze moga sie w to bawic tylko ludzie z prawem jazdy czyli
    ci ktorzy udowodnili ze potencjalnie potrafia

    --
    http://db.org.pl/

  • 32. Data: 2013-11-13 21:24:06
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    > na przyklad
    >
    > biorac pod uwage ze predkosc jest minimum 3x wieksza niz podczas jazdy po
    > miescie

    Widziałeś Ty kiedy miasto ? :-)

    > to jedzie sie zupelnie inaczej i na zupelnie innym miejscu przed
    > soba trzeba sie skupic, energia pojazdu jest tez zupelnie inna

    No i co ? Dalej można zasnąć

    > wiec
    > wymyslili tam ze moga sie w to bawic tylko ludzie z prawem jazdy czyli
    > ci ktorzy udowodnili ze potencjalnie potrafia

    Aha aha

  • 33. Data: 2013-11-14 08:33:43
    Od: "Jan Koval" <j...@o...pl>

    Użytkownik "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com> napisał w wiadomości
    > poniekad, niestety wypuszczenie wszystkich jak leci skonczylo by sie zapewne
    > paralizem wiekszych miast, a po drugie jednak sporo krajow prawko ma i
    > nawzajem je respektuja - konwencja wiedenska

    Nie. Przecież nie kazdy ma samochód w stodole i tylko czeka aż będzie można legalnie
    jezdzić bez PJ.
    Za to może się odbić na większym zassaniu złomu z zachodu. Może dopiero później
    paraliżem.

    J.

  • 34. Data: 2013-11-14 08:38:23
    Od: "Jan Koval" <j...@o...pl>

    > soba trzeba sie skupic, energia pojazdu jest tez zupelnie inna wiec
    > wymyslili tam ze moga sie w to bawic tylko ludzie z prawem jazdy czyli
    > ci ktorzy udowodnili ze potencjalnie potrafia

    No popatrz. A jak jadę autostradą to mam jakieś inne wrażenie. Że raczej wprost
    przeciwnie - co nie potrafią.

    J.

  • 35. Data: 2013-11-14 08:54:53
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2013-11-07 18:26, z pisze:
> [...]

    Można by też ustawić "w prawie" zasadę "Umiesz - latasz. Wdupisz - ponosisz
    konsekwencje" (oj ponosisz). W końcu konsekwencje spowodowania wypadku lotniczego,
    na przykład pasażerskim samolotem liniowym, nie powinny zależeć od posiadania
    (lub nie) licencji pilota, a wyłącznie od stopnia niedostosowania się do
    Prawa Lotniczego lub nieprzewidywania okoliczności ruchu statków powietrznych,

    Gdzieś się pomyliłem?

  • 36. Data: 2013-11-14 09:51:34
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

> [...]
    > (lub nie) licencji pilota, a wyłącznie od stopnia niedostosowania się do
    > Prawa Lotniczego lub nieprzewidywania okoliczności ruchu statków

    Nie.
    Zauważ, że ani pionierzy lotnictwa nie mieli licencji pilotów, ani
    pierwsze samoloty nie miały badań technicznych, nie było urzędów
    regulujących - i tylko dzięki temu lotnictwo się rozwinęło.
    Dopiero później wyrosły urzędy jak kiście huby na drzewie. Urzędy tak
    mają - jak tylko zoczą pole do wyrwania kasy, to mnożą się na potęgę.

    A przewozy komercyjne (lotnicze, morskie, czy lądowe) - pasażerowie sami
    powinni znać kwalifikacje (doświadczenie, osiągnięcia czy też dowolny i
    dobrowolny certyfikat dowolnej niezależnej organizacji) i móc wybierać
    pilota z którym polecą.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 37. Data: 2013-11-14 09:55:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-11-14 09:51, sqlwiel pisze:
> [...]
    > powinni znać kwalifikacje (doświadczenie, osiągnięcia czy też dowolny i
    > dobrowolny certyfikat dowolnej niezależnej organizacji) i móc wybierać

    A jak się zabezpieczą przed tym, że pilot w samolocie obok nie umie
    bezpiecznie latać?

    --
    Liwiusz

  • 38. Data: 2013-11-14 10:00:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail j...@d...z.sygnatury napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Gdzieś się pomyliłem?

    Nieodszacowałes dwóch elementów:
    - ludzie to czesto idioci :)
    - nawet jak nie idioci to czesto wydaje sie ze umiemy wiecej niz w
    rzeczywistości

    Zeby nie było - absolutnie nie jestem zwolennikiem obecnego, chorego
    systemu egzaminów na pj

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Dlaczego chłopaki z Warszawy wolą dziewczyny z Poznania niż ze stolicy?

  • 39. Data: 2013-11-14 10:01:36
    Od: MarcinJM <m...@o...pl>

> [...]
    > Dopiero później wyrosły urzędy jak kiście huby na drzewie. Urzędy tak
    > mają - jak tylko zoczą pole do wyrwania kasy, to mnożą się na potęgę.

    Ciekawe, ze prawodawca koniecznie chce sprawdzic kwalifikacje do
    jezdzenia czymkolwiek, zeby upewnic sie, ze jadacy zna przepisy "branzowe".
    Jednoczesnie ten sam prawodawca nie jest sklonny kontrolowac, czy mamy
    kwalifikacje do zycia: egzaminy z KC, KW, KK, KKS, etc. Zakladajac
    enigmatycznie, ze "nieznajomosc prawa nie zwalnia od jego
    przestrzegania" i ceduja, calkiem slusznie, odpowiedzialnosc za swoje
    czyny na poszczegolna jednostke.
    Zreszta sam PoRD nie jest wolny od takiego "kwiatka", o czym
    wielokrotnie pisalem. PoRD zaklada, że nie jestem w stanie ocenic z jaka
    prędkościa moge jechac wiec ustala gorne limity. Tylko, ze
    niekonsekwentnie w zlych warunkach to ja jestem zobligowany i to ja
    musze posiadac umiejętności "dostosowania do warunków".

    MarcinJM gg: 978510
    kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek
    przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic"

  • 40. Data: 2013-11-14 10:03:05
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-11-14 09:55, Liwiusz pisze:

    > A jak się zabezpieczą przed tym, że pilot w samolocie obok nie umie
    > bezpiecznie latać?

    1. Kwalifikacjami "swojego" pilota, który umiejętnie zejdzie tamtemu z
    drogi?

    2. Ci nieumiejący będą dość szybko w sposób naturalny eliminowani i ten
    problem będzie bardzo marginalny.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.