  • Data: 2009-10-10 21:06:23
    Temat: Re: korpusy polprofesjonalne (i realne ceny)
    Od: "PW" <c...@p...wytnijto.e-wro.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:haqrr7$f1e$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Użytkownik wrote:
    >
    > Mógłbyś napisać coś więcej na ten temat?
    > Co miałoby wpływać na pogorszenie własnosci starego
    > szerokiego kąta w cyfrowym korpusie?

    Cholerna telecentryczność. Nie wierzyłem w to, aż sam się przekonałem. Stare
    szkła mają często dość małą w porównaniu z wymiarami matrycy średnicę tylnej
    soczewki, co powoduje, że promienie światła padają na brzeg matrycy pod dość
    odległym od pionu kątem. A że nad elementami światłoczułymi są soczewki
    skupiające, to światło padając na taką soczewkę pod kątem ulega
    rozproszeniu, a co gorsza trafia potem na sensor sąsiadujący z soczewką, a
    nie ten leżący pod nią. Efekt - fatalny spadek ostrości, promieniste
    rozmycie obrazu na brzegach kadru, nie do skorygowania w programach do
    obróbki rawów. Nowe szkła mają dużo większą tylną soczewkę, więc światło
    pada na brzegi matrycy bardziej prostopadle. To pogorszenie jakości widać
    mniej więcej od ogniskowych 40mm w dół dla FF, czyli od 28mm w dół dla
    matryc APS. Mam rosyjski (ha, radziecki) obiektyw MIR 24N 2/35 od Kiewa 19 z
    nikonowskim bagnetem i obraz z niego jest zupełnie kiszkowaty na brzegach
    przy FF, dużo gorszy od całkiem przeciętnych, ale nowych cyfrowych zoomów.
    Standard i dłuższe szkła są już OK.

    zdrówka, PW