  • 1. Data: 2010-07-26 10:44:36
    Temat: kopia dysku - bit w bit - czym?
    Od: a...@p...pl

    Czesc,

    czym moge wykonac kopie dysku bit-w-bit? Mam 2 identyczne dyski i na
    jednym z nich rozlecial sie filesystem i pewnie bedzie poddawany
    jakiemus tam recovery i przed tymi poczynaniami, chcialby zrobic kopie
    tego co jest. Czym to zrobic? Najchetniej bym wystartowal z CD i spod
    tego wykonal te kopie. Dysk WD2000 (186GB) ATA.

    Mozecie cos doradzic?

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2010-07-26 10:52:59
    Temat: Re: kopia dysku - bit w bit - czym?
    Od: monter <m...@g...pl>

    Wprawdzie problem bardziej software'owy, a grupa o sprzęcie, ale co tam :)

    Podłączasz oba dyski do jednego komputera, uruchamiasz niemal dowolną
    współczesną dystrybucję linuksa typu live-cd i z linii poleceń czarujesz
    sobie (jako root):

    dd if=/dev/sda of=/dev/sdb

    zakładając, że dysk źródłowy to "sda", zaś docelowy "sdb"

    Jest coś takiego jak "Ghost4Linux"
    http://sourceforge.net/projects/g4l/
    który ułatwia sprawę.

    Jeśli nie znasz w/w narzędzi to zacznij od lektury dokumentacji
    http://downloads.sourceforge.net/project/g4l/g4l%20d
    ocumentation/g4lmod0.16.pdf/g4lmod0.16.pdf?use_mirro
    r=ovh&ts=1280141432
    i rzuć okiem na str. 5 - tryb "RAW mode"

    Powodzenia!

  • 3. Data: 2010-07-26 11:53:40
    Od: Tomek <...@...z>

    monter pisze:
    > dd if=/dev/sda of=/dev/sdb
    >
    > zakładając, że dysk źródłowy to "sda", zaś docelowy "sdb"

    A wcześniej 3 razy sprawdź, który jest który - bo jak pomylisz to
    pozamiatane.

  • 4. Data: 2010-07-26 12:05:17
    Od: monter <m...@g...pl>

    > A wcześniej 3 razy sprawdź, który jest który - bo jak pomylisz to
    > pozamiatane.

    nie tyle pozamiatane, co skopiowane :) hehehe, tylko tak na odwrót !

    Z premedytacją piszę o programie dd, bo to naprawdę pożyteczne narzędzie
    (choć powolne), które wiele zdziała we wprawnych rękach, gdzie amator
    używający ghosta rozkłada ręce...

  • 5. Data: 2010-07-26 14:44:12
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 26.07.2010 12:44, a...@p...pl pisze:
    > czym moge wykonac kopie dysku bit-w-bit? Mam 2 identyczne dyski i na

    Choćby gparted -- dostępne są wersje uruchamiane bezpośrednio
    z CD czy pen-drive.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 6. Data: 2010-07-26 16:39:35
    Od: "Seba_Fan" <s...@p...onet.skasuj-to.pl>

    Uzytkownik <a...@p...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > tego co jest. Czym to zrobic? Najchetniej bym wystartowal z CD i spod
    > tego wykonal te kopie. Dysk WD2000 (186GB) ATA.

    Acronic tego nie ma?
    moze warto sprawdzic, nie jest drogi program a bardzo fajny

  • 7. Data: 2010-07-26 17:14:01
    Od: Giecze <czechowski@post.#skasujto#.pl>

    Seba_Fan wrote:

    > Uzytkownik <a...@p...pl> napisal w wiadomosci

    > Acronic tego nie ma?
    > moze warto sprawdzic, nie jest drogi program a bardzo fajny

    Masz na myśli Acronisa (TrueImage)? Posiadaczy dysków Seagate mogą się
    zainteresować Seagate DiscWizard (darmo, obcięty TrueImage).

    Grzegorz

  • 8. Data: 2010-07-26 17:45:59
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Użyj darmowego narzędzia DMDE http://softdm.com/.