  • 1. Data: 2010-07-24 08:52:38
    Temat: Konfiguracja do obrobki grafiki (Photoshop, RAW)
    Od: AA <...@...pl>

    Witam!

    Potrzebuje zlozyc komputer do obroki grafiki w photoshopie, wywolywania
    RAW-ow. Grafika do podlaczenia monitora HD.
    Nie musi byc wybitnie energooszczedny - bedzie uzywany kilkanascie
    godzin w tygodniu.
    Co byscie polecali - jaka plyta, procesor ?
    Nie wiem, czy lepsze szybkie 2 cory czy jakis quad ?

    Obudowe i porzadny zasilacz juz mam, dyski rowniez.

    Do pozostalych zastosowan mam laptopa (dual core).

    pozdrawiam

    AA

  • 2. Data: 2010-07-24 09:09:14
    Od: AA <...@...pl>

    > Co byscie polecali - jaka plyta, procesor ?

    Aha - koszty do 1000-1300pln.

    Myslalem o Phenomie X4 945 + lepszy wiatrak.
    Plyta w cenie ~300..400pln.
    Pamiec 4GB.

    Alternatywnie tansza plyta - nie musi byc przyszlosciowa. Procesor X2 i
    odblokowanie rdzeni. A zaoszczedzone pieniadze odlozyc na kolejna
    modernizacje.

    AA

  • 3. Data: 2010-07-24 12:13:16
    Od: zenek <z...@o...pl>

    W dniu 2010-07-24 11:09, AA pisze:

> [...]
    >
    > Alternatywnie tansza plyta - nie musi byc przyszlosciowa. Procesor X2 i
    > odblokowanie rdzeni. A zaoszczedzone pieniadze odlozyc na kolejna

    Jesli to ma dzialac z Photoshopem to tylko Intel, bo tylke ten wspiera
    photoshopa sprzetowo.

  • 4. Data: 2010-07-24 15:17:20
    Od: Nathan <m...@s...jest>

    W dniu 2010-07-24 14:13, zenek pisze:

    > Jesli to ma dzialac z Photoshopem to tylko Intel, bo tylke ten wspiera
    > photoshopa sprzetowo.

    Jakieś linki? Testy?

    --
    Pozdrawiam Nathan
    "Spadochroniarze to ludzie, którzy schodzą z drzew, na które nie

  • 5. Data: 2010-07-24 20:26:53
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    AA pisze:
    > Witam!
    >
    > Potrzebuje zlozyc komputer do obroki grafiki w photoshopie, wywolywania
    > RAW-ow.

    wywoływanie - WOW

    > Grafika do podlaczenia monitora HD.
    monitor HD? jak Ty chcesz coś z RAWami robić to zadbaj aby nonitor
    wyświetlał jak najwiecej kolorów. czeka sie stary CRT, bo jak chcesz coś
    płaskiego to 2 tyś moze być cieżko....

    ToMasz

  • 6. Data: 2010-07-24 21:38:36
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Sat, 24 Jul 2010 14:13:16 +0200, zenek napisał(a):

    > Jesli to ma dzialac z Photoshopem to tylko Intel, bo tylke ten wspiera
    > photoshopa sprzetowo.

    Ale masz na to jakieś wsparcie, czy akurat z palucha ssałeś?

  • 7. Data: 2010-07-24 21:41:14
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    ?

    > monitor HD? jak Ty chcesz coś z RAWami robić to zadbaj aby nonitor
    > wyświetlał jak najwiecej kolorów. czeka sie stary CRT, bo jak chcesz coś
    > płaskiego to 2 tyś moze być cieżko....

    Bez przesady. Jeśli na tym chce zarabiać, to może, ale jeśli to tylko hobby
    to nie ma potrzeby szaleć z monitorem. Oczywiście jakiśtam minimalby poziom
    by się przydał, no i warto by choćby systemowym programem do kalibracji go
    obadać, ale da się.

  • 8. Data: 2010-07-25 14:51:58
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl> zwrócił
    błąd:

    > Ale masz na to jakieś wsparcie, czy akurat z palucha ssałeś?

    Pewnie mu się pomyliło z Makiem, gdzie faktycznie nie wszystkie opcje są
    dostępne pod nie-intelem (czyli pod PPC) ;)

    --
    Saiko Kila
    Unregistered Windows User #7.29581131e8

  • 9. Data: 2010-07-25 15:10:43
    Od: AA <...@...pl>

    > monitor HD? jak Ty chcesz coś z RAWami robić to zadbaj aby nonitor
    > wyświetlał jak najwiecej kolorów. czeka sie stary CRT, bo jak chcesz coś
    > płaskiego to 2 tyś moze być cieżko....

    Mam monitor SPVA do tego celu.

    AA