  • 21. Data: 2012-07-25 18:16:53
    Temat: Re: koniec diesli
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-07-25 16:10, WW pisze:

    > Weekendowa trasa: Łódź - Hańcza - Łódź - 4,8 l/100 km.

    Na trasie się nie liczy, średnie w granicach 5,5l.

    --
    anacron

  • 22. Data: 2012-07-25 18:33:46
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2012-07-25 18:16, anacron pisze:

    > Na trasie się nie liczy, średnie w granicach 5,5l.

    To i tak mniej od "ekologicznego" Priusa. :-)
    A do tego nie potrzebuje baterii, których wytworzenie kosztuje i nieźle
    zatruwa środowisko, nie musze ich też po dwóch latach "utylizować".
    Samochód jest lżejszy a więc mniej zużywam drogę i opony, a ich
    wytworzenie też kosztuje i zatruwa.
    I tak można jeszcze długo. :-)

    Pozdrawiam
    WW - zdeklarowany kapelusznik :-P

  • 23. Data: 2012-07-25 18:41:52
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2012-07-25 17:03, J.F pisze:
    as drogowy rowniez.
    > O ile pamietam to dla autostrady cos 60m - ambitnie, biorac pod uwage ze
    > to zasadniczo na 4 pasy ruchu po 3.5m plus dwa pobocza,

    A na drogi typu "S" już wystarczy?

    > Ja tylko o tym ze przerobki tam torowisk na drogi wiele nowych drog nie
    > uzyskamy :-)

    Będą i inne korzyści. Masa kasy, dziś topiona w kolej, będzie mogła
    wspomóc drogownictwo. Popatrz ile wartościowego, uzbrojonego terenu w
    samym centrum wróciło by do Warszawy, jakby zlikwidować kolej z
    przybudówkami. W innych dużych miastach podobnie.

    > A poza tym ... minie 30 lat, ropa sie zacznie konczyc, i bedziemy
    > przerabiac drogi na torowiska :-)

    A kolej to na co jeździ?

    Trzeba na całość spojrzeć. Węgiel, to dystrybucja energii i tym trzeba
    się zając a nie bezrozumnie kontynuować działania z XIX w.

    > Ciagle sie wozi koleja, wiec widac taniej :-)

    Żadna ze znanych mi mniejszych firm nie wozi nic koleją, a dużych...już
    nie ma.

  • 24. Data: 2012-07-25 18:42:42
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-07-25 18:33, WW pisze:

    > To i tak mniej od "ekologicznego" Priusa. :-)
    A tu się zgadzamy, te niby ekologiczne samochody są tylko "chłytem
    małketingowym". Silnik wysokoprężny jest najbardziej sprawnym silnikiem
    spalinowym i do tego z 1 tony ropy naftowej wytworzymy więcej oleju
    napędowego niż benzyny, ale chyba najbardziej ekologicznym paliwem
    kopalnym jest w tej chwili gaz. Z dużym naciskiem na "chyba".

    --
    anacron

  • 25. Data: 2012-07-25 18:50:35
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup

    > To ja mam dużego, lub przynajmniej średniego (1.4) :)

    W ten sam sposób ta hybryda też nie spali 6.

  • 26. Data: 2012-07-25 19:10:08
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    W dniu 2012-07-25 13:55, =Marcos= pisze:

    > Ja uważam, że to niegłupie. Mimo iż jeżdżę dieslem.
    > Trzeba motywować przenoszenie transportu na tory. Drogi nie będą się
    > niszczyć.

    "bocznica w kazdym domu" !!! ;)

    :M

  • 27. Data: 2012-07-25 20:30:21
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    > http://moto.pl/MotoPL/1,90109,11569840,Diesel_za_7_z
    l_litr__Tego_chce_UE.html

    > "Europarlament będzie dziś debatował nad wnioskiem Komisji Europejskiej,
    > która chce podnieść podatek od oleju napędowego we wszystkich krajach
    > Wspólnoty. Podwyżkę tłumaczy się względami... ekologicznymi
    > W Niemczech podwyżka wyniosłaby 22 eurocenty, czyli prawię złotówkę na
    > litrze"
    >
    > moze to nawet nieglupie ...
    >
    > J.

    Kazdy nawet bzdurny argument jest dobry by dopierdolić ludziom i wyciągnąć
    im z kieszeni kolejne ciężko zarobine pieniądze w imię ogólnej szczęsliwości
    i ekoterroryzmu

  • 28. Data: 2012-07-25 20:33:16
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "WW" <w...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Masz patent na ściśniecie Ziemi?

    kolej, i transport wodny.

  • 29. Data: 2012-07-25 20:43:01
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "PJ" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    v.googlegroups.com...
    //Podwyżkę tłumaczy się względami... ekologicznymi

    PS numer z filtrami czasteczek stalych nie odstraszyl ludzi od aut na
    ON wiec znow probuja w imie idei, jezdzijcie drozej czyli mniej tak
    bedzie dla nas lepiej :-)

    To jest jedna wielka ściema. Ekoterroryzm nie ekologia. Ubiegły tydzień u
    jednego z klientów. Nowa ładowarka cat z filtrem cząstek stałych. ECU
    przestawia maszynę w tryb dopalania filtra i co ileś motogodzin maszyna
    przechodzi w ten tryb przechodzi. Polega to na tym że maszyna staje, wrzuca
    luz i wolne obroty i chodzi dopóki ECU nie uzna że dopalł. I tak sobie stoi
    na placu i pracuje na wolnych obrotach przez godzinę. W tym czasie nie da
    się pracować. Traci się czas i paliwo czyli pieniądze. Maszyna w tym czasie
    produkuje spaliny i ciepło. Ekologia, kurwa ich mać.....

  • 30. Data: 2012-07-25 20:44:52
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Wed, 25 Jul 2012 14:50:29 +0200, anacron <a...@a...pl>
    wrote:

    >Artykuł z 19.04.2012 11:17 -

    Napisał ten, co przytoczył artykuł sprzed półtora roku.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280