  • 31. Data: 2012-07-25 20:59:19
    Temat: Re: koniec diesli
    Od: Czeslawek <c...@g...pl>

    W dniu 2012-07-25 18:33, WW pisze:

    > To i tak mniej od "ekologicznego" Priusa. :-)
    > A do tego nie potrzebuje baterii, których wytworzenie kosztuje i nieźle
    > zatruwa środowisko, nie musze ich też po dwóch latach "utylizować".
    > Samochód jest lżejszy a więc mniej zużywam drogę i opony, a ich
    > wytworzenie też kosztuje i zatruwa.

    Cały myk polega na tym, że zatruwa w Chinach a nie w EU. Zresztą cały
    wzrost efektywności energetycznej i spadek emisji CO2 w krajach
    zachodnich EU, oparty jest na wyprowadzeniu najbardziej energochłonnych
    fabryk do Chin.

    --
    Pozdrawiam,
    Czesławek

  • 32. Data: 2012-07-25 21:25:54
    Od: PK <k...@n...pl>

    On 2012-07-25, WW <w...@v...pl> wrote:
    > Będą i inne korzyści. Masa kasy, dziś topiona w kolej, będzie mogła
    > wspomóc drogownictwo. Popatrz ile wartościowego, uzbrojonego terenu w
    > samym centrum wróciło by do Warszawy, jakby zlikwidować kolej z
    > przybudówkami. W innych dużych miastach podobnie.

    Nie wiem jak to miasto egzystowałoby bez kolei, ale masz rację
    - niewątpliwie terenu by było więcej. A jakby się wszyscy stąd wynieśli,
    to dopiero byłby luz :D.

    > A kolej to na co jeździ?

    Rzecz w tym, że na cokolwiek.
    Samochody jeżdżą tylko na baterie (nieefektywnie) i na łatwe w obróbce
    substancje wysokoenergetyczne, których ubywa szybciej niż przybywa.

    Chyba że np. nie przeszkadza Ci fakt, że musiałbyś zamocować do auta
    pantograf i jeździć tylko tam, gdzie wiszą druty. Transportu masowego
    to nie rozwiązuje (bo niczego lepszego od kolei nie ma i nie będzie),
    ale problem kończących się kopalin by zniknął :).

    pozdrawiam,
    PK

  • 33. Data: 2012-07-26 07:27:58
    Od: "Agent" <w...@o...eu>

    Użytkownik "WW" <w...@v...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zatruwa środowisko, nie musze ich też po dwóch latach "utylizować".
    > Samochód jest lżejszy a więc mniej zużywam drogę i opony, a ich

    Baterii pewnie się nie utylizuje tylko recyklinguje a Yaris hybryda waży
    tyle co zwykły

  • 34. Data: 2012-07-26 08:46:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 25 Jul 2012 18:41:52 +0200, WW napisał(a):
    > A na drogi typu "S" już wystarczy?

    W starych chyba nie - S wymaga cos 50m, a tu obok toru prywatne pole :-)

> [...]
    > samym centrum wróciło by do Warszawy, jakby zlikwidować kolej z
    > przybudówkami. W innych dużych miastach podobnie.

    Owszem, ale juz w terenie wschodnim jest znacznie gorzej - wiel drog nie
    przybedzie jak tory na nie zamienisz.

    Widziales ?
    http://www.kolej.one.pl/mapy/1/1088025256.png

    > A kolej to na co jeździ?

    Na wegiel, na uran, na wode, na wiatr, na slonce ...

    > Trzeba na całość spojrzeć. Węgiel, to dystrybucja energii i tym trzeba
    > się zając a nie bezrozumnie kontynuować działania z XIX w.

    Poroponujesz zelektryfikowac drogi, czy rurociagi paliwowe zrobic do kazdej
    stacji ? :-)

    Cos ta kolej wozi, wiec widac sa :-)

    J.

  • 35. Data: 2012-07-26 08:49:21
    Od: Adam Adamaszek <c...@g...com>

    W dniu środa, 25 lipca 2012 18:42:42 UTC+2 użytkownik anacron napisał:

    > małketingowym&quot;. Silnik wysokoprężny jest najbardziej sprawnym silnikiem
    > spalinowym i do tego z 1 tony ropy naftowej wytworzymy więcej oleju
    > napędowego niż benzyny,

    Zgodnie z zasadą, że dowolna bzdura powtarzana wiele razy staje się prawdą?

    http://wiki.answers.com/Q/How_many_gallons_of_Diesel
    _fuel_are_made_from_a_barrel_of_crude_oil
    http://ask.metafilter.com/86901/Which-costs-more-to-
    make-diesel-or-gasoine

    To na USA, w EU pewnie proporcje lekko inne, ale cudów nie ma - benzyny będzie
    znacznie więcej.

    Diesle są popularne w EU tylko i wyłącznie z powodów podatkowych - w USA, gdzie
    podatkowych zachęt dla ON nie ma turbodiesle to nadal <5% rynku aut osobowych.

    > kopalnym jest w tej chwili gaz. Z dużym naciskiem na &quot;chyba&quot;.

    Co by się nawet zgadzało z ekonomią, bo gaz jest także najtańszym paliwem.

    pozdr
    AA

  • 36. Data: 2012-07-26 09:15:19
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2012-07-25 21:25, PK pisze:

    > Nie wiem jak to miasto egzystowałoby bez kolei, ale masz rację
    > - niewątpliwie terenu by było więcej. A jakby się wszyscy stąd wynieśli,
    > to dopiero byłby luz :D.

    U nas, w Łodzi, właśnie zburzyli dworzec w centrum miasta i za
    niesamowita kasę chcą nowy wkopać pod ziemie. Na wierzchu ma być "kultura".
    Ma to związek z kolejami dużych prędkości, które to zostały właśnie
    odłożone ad Kalendas Graecas.
    Znacznie taniej i rozsądniej było by wyprowadzić dworzec na obrzeża, a
    ogromny teren w samym centrum rozsądnie zagospodarować.
    Powodzenie kolei w dużym stopniu warunkuje fatalna jakość i sieć dróg w
    Polsce.
    Uważam, że podobnie, jak w przypadku autostrad, istnieje tajne
    porozumienie, aby nie konserwować dróg alternatywnych.
    Koszty przewozu koleją też są obarczone błędem, bo podaje się tylko sam
    koszt przewozu a nie dodaje gigantycznych kosztów utrzymania
    infrastruktury niezbędnej do jej funkcjonowania. Jak policzymy wszystkie
    koszty, w tym zwolnienia podatkowe i dotacje, to kolej jest najdroższą
    formą przewozu!

    Pozdrawiam
    WW - zdeklarowany kapelusznik :-P

  • 37. Data: 2012-07-26 09:59:11
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > ...z 1 tony ropy naftowej wytworzymy więcej oleju
    > napędowego niż benzyny

    To akurat jest nieprawda. Średnio ok. 2 razy więcej benzyny
    niż ON ;-)

  • 38. Data: 2012-07-26 12:23:31
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-07-26 08:49, Adam Adamaszek pisze:

    > Zgodnie z zasadą, że dowolna bzdura powtarzana wiele razy staje się prawdą?

    http://www.youtube.com/watch?v=D3E_buz--tY 3:18 posłuchaj, a potem
    pieprz głupoty.

    --
    anacron

  • 39. Data: 2012-07-26 12:44:39
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-07-26 09:59, Robert_J pisze:

    > To akurat jest nieprawda. Średnio ok. 2 razy więcej benzyny niż ON ;-)

    Tak, robiąc i benzynę i olej napędowy, ale gdyby nie produkować benzyn
    to oleju napędowego da się wyprodukować więcej, Rozumiesz różnicę?

    --
    anacron

  • 40. Data: 2012-07-26 12:52:14
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > Tak, robiąc i benzynę i olej napędowy, ale gdyby nie
    > produkować benzyn to oleju napędowego da się wyprodukować
    > więcej, Rozumiesz różnicę?

    Czyli wg Ciebie nagle magicznie zmieni się zawartość
    procentowa poszczególnych frakcji? ;-)))