  • 21. Data: 2011-11-27 14:59:16
    Temat: Re: komputer spalania w autach - jak to działa ?
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Jan Strybyszewski" <k...@...pl> napisał w wiadomości
    news:jatea5$6gm$1@news.onet.pl...

    > Oczywiscie mam takie miejsce gdzie z baku "ubywa" dobre 5 litrow "zapala
    > sie tez kontrolka rezerwy" by po 200metrach wrociło do normy.
    >
    > Specyficzny zaciesniajacy sie dlugi zakret pod lekka gorke

    i jak długo trwa przejazd przez to miejsce?
    Uważasz, ze nie da sie tak zbudować miernika, któy zignoruje spadek ilości
    paliwa o te Twoje 5 litrów w ciągu 1 minuty uznając ja za niewiarygodną?
    Wystarczy, ze ukłąd będzie próbkował uśrednioną wartość raz na minute, czy
    raz na 5 min i w dodatku to sobie uśredni.
    Z resztą rozwiązan może byc wiele, jeśli mamy otrzymać tylko orientacyjny
    zasięg liczony dla danego średniego zużycia paliwa.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

    Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł

  • 22. Data: 2011-11-27 15:42:14
    Od: Karolek <d...@o...pl>

> [...]
    > Pomijając F126p i inne podobne wynalazki z PRLu typu 125p czy skoda
    > 105-120L - zauważyłeś kiedys, zeby wskaźnik zmieniał wskazania na

    Nie zmienia, bo ma takie duze opoznienie wprowadzone (celowo wlasnie zby
    nie skakal jak w kaszlaku), a nie dlatego, ze jest dokladny.

    --
    Karolek

  • 23. Data: 2011-11-27 15:47:22
    Od: "Lukasz" <l...@b...net.pl>

    > A przy jezdzie na biegu, pokazuje 0,0 stad wniosek nie jezdzij na luzie

    i naprawdę wtedy tyle pali co pokazuje czy to przekłamanie?
    nie sprawdzałem dokładnie ale wydaje mi się że przy toczeniu się 40km/h
    pokazuje np. 4l/100km - czyli pali wtedy 10l/h - ponad 10x więcej niż na
    postoju?

    Łukasz

  • 24. Data: 2011-11-27 16:23:20
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-11-27 14:27, Kuba (aka cita) wrote:
    > Widziałeś kiedyś wskaźnik paliwa na desce rozdzielczej?
    > Pewnie tak.

    To pytanie w stylu: "Jesteś idiotą? Pewnie nie".

    > zauważyłeś kiedys, zeby wskaźnik zmieniał wskazania na
    > zakrętach, nawet tych bardzo długich?

    Zauważyłem że zmienia sie na wzniesieniach i do tego się odnoszę.
    Szczególnie rezerwa, ale zwykły wskaźnik też "przeskakuje" na następną
    dyskretną pozycję na skali jeśli poziom paliwa jest niedaleko takiego
    przeskoku. Obserwacji dokonałem w kilku samochodach, wliczając w to
    Lanosa, Poloneza, LagunęII, Seicento, Punto. Przy ekstremalnym
    pochyleniu poziom zmienia się "w oczach". Oczywiscie na podstawie tej
    obserwacji nie będe twierdzil że wszystkie samochody tak mają.

  • 25. Data: 2011-11-27 16:27:19
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Karolek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Nie zmienia, bo ma takie duze opoznienie wprowadzone (celowo wlasnie zby
    > nie skakal jak w kaszlaku), a nie dlatego, ze jest dokladny.

    No dokładnie. A to wystarczy do obliczenia teoretycznego zasięgu na
    pozostałym paliwie, a teorie o błędach grubych w tym wypadku możesz
    spokojnie pominąć, bo komputer pokładowy nie jest urządzeniem pomiarowym
    tylko gadżetem dla kierowcy.

    Poza tym czy ja wspomniałem coś o dokładności? To Ty negujesz wskazania
    konmp. pokładowego czerpiącego dane z czujnika poziomu paliwa w zbiorniku..

  • 26. Data: 2011-11-27 16:33:38
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Lukasz" <l...@b...net.pl> napisał w
    wiadomości news:jatiie$6br$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > nie sprawdzałem dokładnie ale wydaje mi się że przy toczeniu się 40km/h
    > pokazuje np. 4l/100km - czyli pali wtedy 10l/h - ponad 10x więcej niż na

    źle do tego podchodzisz.

    Podczas toczenia sie na luzie samochód pokazuje spalanie w l/100km
    Zwróć uwage, ze przy 100km/h i toczeniu sie na luzie wskazania będą
    zdecydowanie mniejsze, mimo, ze samochód pali na luzie przy tej prędkości
    tyle samo, ale przejeżdzany dystans jest większy na jednostke czasu, więc ze
    zwykłej matematyki wyjdzie niższe spalanie.
    Wniosek - wskazanie nie są wiarygodne w przypadku wolnych obrotów (nie mylić
    z napędzaniem auta na biegu na wolnych obrotach) podczas jazdy, stąd na
    postoju niektóre samochody zmieniają jednostke spalania na l/h bo prędkość
    auta = 0 i nie ma jak inaczej przeliczyć spalania, inne zaś nie pokazują
    spalania na postoju w ogóle.

  • 27. Data: 2011-11-27 16:38:03
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

> [...]
    > poziom zmienia się "w oczach". Oczywiscie na podstawie tej obserwacji nie
    > będe twierdzil że wszystkie samochody tak mają.

    I tak jak napisałem - wskaźnik nie skacze, a przy dłuższych przechyłach lub
    przeciążeniach odchyla sie bardzo powoli. Komputer pokłądowy jednak potrafi
    to w pewnym zakresie skompensować pobierając dane o poziomie paliwa tylko co
    jakiś czas, poza tym może jeszcze odrzucić ponadnormalne ochyłki w krótkim
    czasie.

    Poza tym nie mówimy tu o jakiś urządzeniach pomiarowych tylko o teoretycznym
    zasięgu samochodu - co nie jest specjalnie dokładnym wskazaniem.

    Generalnie nie bardzo rozumiem w czym problem i co tak naprawde staramy sie
    udowodnić.

  • 28. Data: 2011-11-27 16:46:15
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-11-27 16:38, Kuba (aka cita) wrote:
    > I tak jak napisałem - wskaźnik nie skacze, a przy dłuższych przechyłach
    > lub przeciążeniach odchyla sie bardzo powoli.

    To efekt uśredniania. Przy odpowiedniu dlugotrwałym pochyle samochodu
    nie jest w stanie odróżnić ubytku/przyrostu paliwa od efektów przechyłu.

    > Komputer pokłądowy jednak
    > potrafi to w pewnym zakresie skompensować pobierając dane o poziomie
    > paliwa tylko co jakiś czas, poza tym może jeszcze odrzucić ponadnormalne
    > ochyłki w krótkim czasie.

    Nic to nie pomoże na jechanie pod wzniesienie przez kilka/kilkanaście minut.

    > Poza tym nie mówimy tu o jakiś urządzeniach pomiarowych tylko o
    > teoretycznym zasięgu samochodu - co nie jest specjalnie dokładnym
    > wskazaniem.

    Tu jest mowa o magicznym urządzeniu które po 3-krotnym wyskalowaniu
    pokazywało paliwo z dokładnością do 100ml używając pływaka z
    dokładnością niedefiniowaną.

    > Generalnie nie bardzo rozumiem w czym problem i co tak naprawde staramy
    > sie udowodnić.

    Ściemę.

  • 29. Data: 2011-11-27 16:56:20
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia Sat, 26 Nov 2011 09:03:06 -0800 (PST), BearBag napisał(a):

    > Jaki jest błąd pomiaru takiego urządzenia? Przy chwilowym spalaniu to
    > na pewno duży ale jak już mierzymy średnie spalanie na trasie
    > 300-400km to chyba pomiar jest miare wiarygodny?

    Co do dokładności to u mnie największa różnica była 0,2 l na pełnym baku
    około 500 km. Raz różnice są na "+" raz na "-" najczęściej 0,1l.

    --
    [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
    [SY] [Cruze 1,8 LT]

  • 30. Data: 2011-11-27 16:58:02
    Od: WildS <f...@n...pl>

    On 2011-11-27, Kuba (aka cita) <y...@w...pl> wrote:

> [...]
    > konmp. pokładowego czerpiącego dane z czujnika poziomu paliwa w zbiorniku..

    U mnie o ile komputer bardzo dokładnie pokazuje srednie spalanie od momentu
    resetowania np. albo od ruszenia danego dnia to juz zasięg to wielkie
    losowanie. Moge jechac danego dnia np. 200km po płaskim i pokaze, ze
    jeszcze z 1500km a potem jade 300km po górach i co chwile inne zasięgi z
    rozrzutem o 500 i wiecej km ;) No ale czego innego sie spodziewać?
    Komputer to nie wrożka.

    --
    WildS