  • 11. Data: 2011-11-26 21:05:43
    Temat: Re: komputer spalania w autach - jak to działa ?
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-11-26 20:24, Agent pisze:

    > Użytkownik "BearBag" <c...@g...com> napisał w wiadomości grup
    3g2000vbo.googlegroups.com...

    > Mierzy czas otwarcia wtryskiwaczy. Na LPG też pokazuje bo przecież czas
    > otwarcia wtryskiwacza LPG bierze się z czasu otwarcia wtryskiwacza
    > benzynowego z odpowiednim mnożnikiem ustalanym podczas strojenia
    > instalacji.

    Dodam jeszcze, ze kolega mial w starej BMW 7er instalacje tak ladnie
    zestrojona, ze pokazywalo dokladne spalanie zarowno LPG jak i Pb.

    --
    venioo
    GG:198909

  • 12. Data: 2011-11-26 21:49:53
    Od: "Buniek" <m...@p...onet.pl>

    > Nie jest to przypadkiem oszacowywane na podstawie czasu otwarcia
    > wtryskiwaczy przypadającego na każdą sekundę jazdy?

    Sklaniam sie tez to takiego rozwiazania, dokladnosc jest nie idelana gdyz
    pobierany jest co ktorys tam odczyt, dlatego tez dokladnosc z trasy(bardziej
    powtarzalne wyniki) jest lepsza niz z miasta (sporo zman w czasie).

    Buniek

  • 13. Data: 2011-11-26 21:53:04
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Buniek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Sklaniam sie tez to takiego rozwiazania,

    nie ma sie do czego skłaniać - tak po prostu jest.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

    Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł

  • 14. Data: 2011-11-26 23:06:13
    Od: Jacek Midura <j...@...krakow.pl>

    On 11/26/11 20:41, Jan Strybyszewski wrote:

    > A przy jezdzie na biegu, pokazuje 0,0 stad wniosek nie jezdzij na luzie

    A przy hamowaniu pokazuje mniej niż przy przyśpieszaniu, stąd wniosek:
    nie przyśpieszaj.

    --
    Jacek Midura

  • 15. Data: 2011-11-26 23:16:09
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jacek Midura" <j...@...krakow.pl> napisał w wiadomości news:

    > A przy hamowaniu pokazuje mniej niż przy przyśpieszaniu, stąd wniosek: nie
    > przyśpieszaj.

    Myślisz czasem zanim coś napiszesz?
    Czy też może widzisz jakiś sens w tym co napisałeś i nam go wyjawisz?

  • 16. Data: 2011-11-27 13:37:15
    Od: scobowski <s...@a...tlen.pl>

    W dniu 2011-11-26 19:11, BearBag pisze:

    > Fantasta jesteś, tak to na pewno nie działa. Bład pomiaru poziomu
    > paliwa w baku to +/- kilka litrów wiec jak na tej podstawie mierzyć
    > spalanie.

    Spalania nie, poziom paliwa - owszem.
    Kumpel swego czasu wymodził sobie "komputer" do auta przez OBDII (tak,
    czas otwarcia wtryskiwaczy, komputery w samochodach z wtryskiem stąd
    właśnie biorą "zużycie")
    + poziom paliwa z pływaka. Po trzykrotnym przebiegu dla wyskalowania
    "pierwsze odbicie -> kontrolka rezerwy", komputerek potrafił mu
    wyświetlić np. ile przybyło paliwa po tankowaniu, z dokładnością do
    100ml - wystarczy uśrednić odczyty pływaka z -powiedzmy- minuty.

  • 17. Data: 2011-11-27 13:58:35
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-11-26 21:05, venioo wrote:
    > Dodam jeszcze, ze kolega mial w starej BMW 7er instalacje tak ladnie
    > zestrojona, ze pokazywalo dokladne spalanie zarowno LPG jak i Pb.

    Przypadek.

  • 18. Data: 2011-11-27 14:06:56
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-11-27 13:37, scobowski wrote:
> [...]
    > wyświetlić np. ile przybyło paliwa po tankowaniu, z dokładnością do
    > 100ml - wystarczy uśrednić odczyty pływaka z -powiedzmy- minuty.

    Komputer w LII ma takie możliwości. Jednak skalowanie na podstawie
    ilości paliwa w baku komputera wtryskowego jest kłopotliwe ze względu na
    mizerną rozdzielczość pływaka *mechanicznie*. Uśrednianie błedu grubego
    dalej daje błąd gruby (np. dłuższa jazda w przechyleniu).

  • 19. Data: 2011-11-27 14:27:50
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

> [...]
    > rozdzielczość pływaka *mechanicznie*. Uśrednianie błedu grubego dalej daje
    > błąd gruby (np. dłuższa jazda w przechyleniu).

    nie kombinuj.

    Widziałeś kiedyś wskaźnik paliwa na desce rozdzielczej?
    Pewnie tak.
    Pomijając F126p i inne podobne wynalazki z PRLu typu 125p czy skoda
    105-120L - zauważyłeś kiedys, zeby wskaźnik zmieniał wskazania na zakrętach,
    nawet tych bardzo długich?

  • 20. Data: 2011-11-27 14:35:01
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

> [...]
    > Pomijając F126p i inne podobne wynalazki z PRLu typu 125p czy skoda
    > 105-120L - zauważyłeś kiedys, zeby wskaźnik zmieniał wskazania na

    Oczywiscie mam takie miejsce gdzie z baku "ubywa" dobre 5 litrow "zapala
    sie tez kontrolka rezerwy" by po 200metrach wrociło do normy.

    Specyficzny zaciesniajacy sie dlugi zakret pod lekka gorke

    --
    Najlepsze video testy i recenzje telefonów
    Ponad 10 godzin testów, 25 telefonów