eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodykomputer spalania w autach - jak to działa ? › Re: komputer spalania w autach - jak to działa ?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!m.krakow.
    pl!not-for-mail
    From: Jacek Midura <j...@...krakow.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: komputer spalania w autach - jak to działa ?
    Date: Mon, 28 Nov 2011 15:17:57 +0100
    Organization: Academic Computer Center CYFRONET AGH
    Lines: 48
    Message-ID: <l...@...krakow.pl>
    References: <a...@o...googlegroups.com>
    <jardf0$ld8$1@node2.news.atman.pl> <jaretn$t24$1@inews.gazeta.pl>
    <jarfe6$34i$2@news.onet.pl> <m...@...krakow.pl>
    <4ed165e5$0$5815$65785112@news.neostrada.pl> <d...@...krakow.pl>
    <4ed32916$0$1464$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: m.krakow.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: srv.cyf-kr.edu.pl 1322488035 14482 149.156.185.29 (28 Nov 2011 13:47:15 GMT)
    X-Complaints-To: n...@c...edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 28 Nov 2011 13:47:15 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US; rv:1.9.1.16) Gecko/20111110
    Icedove/3.0.11
    In-Reply-To: <4ed32916$0$1464$65785112@news.neostrada.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2416993
    [ ukryj nagłówki ]

    On 11/28/11 07:24, Cavallino wrote:
    > Użytkownik "Jacek Midura"<j...@...krakow.pl> napisał w wiadomości
    > news:dclaq8xoko.ln2@m.krakow.pl...
    >> On 11/26/11 23:16, Cavallino wrote:
    >>> Użytkownik "Jacek Midura"<j...@...krakow.pl> napisał w wiadomości news:
    >>>
    >>>>> A przy jezdzie na biegu, pokazuje 0,0 stad wniosek nie jezdzij na
    >>>>> luzie
    >>>>
    >>>> A przy hamowaniu pokazuje mniej niż przy przyśpieszaniu, stąd wniosek:
    >>>> nie
    >>>> przyśpieszaj.
    >>>
    >>> Myślisz czasem zanim coś napiszesz?
    >>> Czy też może widzisz jakiś sens w tym co napisałeś i nam go wyjawisz?
    >>
    >> Mogę wam wyjawić, Cavallino. Mianowicie chciałem zwrócić uwagę, że
    >> decydowanie o sposobie jazdy jedynie na podstawie wartości spalania
    >> chwilowego nie jest najszczęśliwszym pomysłem.
    >
    > Znaczy co, lepiej spalać niż nie spalać?

    A to zależy, jaką sytuację masz na myśli i co chcesz osiągnąć. Kilka
    przykładów:

    1. zjazd z górki, na dole znak STOP, optymalizujesz pod kątem zużycia
    paliwa. Tu nie ma problemu, hamujemy silnikiem bo i tak tę energię
    kinetyczną trzeba wytracić.

    2. sytuacja j.w. ale optymalizujesz pod kątem czasu przejazdu Tu już
    raczej będziemy przyśpieszać do końca (w sensownych granicach) i przed
    samym STOPem hamulec w podłogę.

    3. zjazd z krótkiej górki, za nią podjazd pod podobną górkę,
    optymalizujemy zużycie paliwa. Droga prosta, powiedzmy że bez
    ograniczenia prędkości. Hamować silnikiem (chwilowe spalanie 0) żeby za
    chwilę spalić więcej na rozpędzanie czy też zjeżdżać na luzie? (nie
    sugeruję, że na luzie będzie oszczędniej, choć i nie wykluczam tego -
    policzenie tego chyba nie będzie proste i pewnie też zależy od rodzaju
    pojazdu).

    Jak widać, regułka "nie jeździj na luzie tylko na biegu, bo na luzie
    chwilowe spalanie jest >0 a na biegu =0" pomija podstawowe parametry
    wpływające na sposób kierowania samochodem, koncentrując się tylko na
    jednym, średnio istotnym wskaźniku.

    --
    Jacek Midura

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: