-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!m.krakow.
pl!not-for-mail
From: Jacek Midura <j...@...krakow.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: komputer spalania w autach - jak to działa ?
Date: Mon, 28 Nov 2011 15:17:57 +0100
Organization: Academic Computer Center CYFRONET AGH
Lines: 48
Message-ID: <l...@...krakow.pl>
References: <a...@o...googlegroups.com>
<jardf0$ld8$1@node2.news.atman.pl> <jaretn$t24$1@inews.gazeta.pl>
<jarfe6$34i$2@news.onet.pl> <m...@...krakow.pl>
<4ed165e5$0$5815$65785112@news.neostrada.pl> <d...@...krakow.pl>
<4ed32916$0$1464$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: m.krakow.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: srv.cyf-kr.edu.pl 1322488035 14482 149.156.185.29 (28 Nov 2011 13:47:15 GMT)
X-Complaints-To: n...@c...edu.pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 28 Nov 2011 13:47:15 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US; rv:1.9.1.16) Gecko/20111110
Icedove/3.0.11
In-Reply-To: <4ed32916$0$1464$65785112@news.neostrada.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2416993
[ ukryj nagłówki ]On 11/28/11 07:24, Cavallino wrote:
> Użytkownik "Jacek Midura"<j...@...krakow.pl> napisał w wiadomości
> news:dclaq8xoko.ln2@m.krakow.pl...
>> On 11/26/11 23:16, Cavallino wrote:
>>> Użytkownik "Jacek Midura"<j...@...krakow.pl> napisał w wiadomości news:
>>>
>>>>> A przy jezdzie na biegu, pokazuje 0,0 stad wniosek nie jezdzij na
>>>>> luzie
>>>>
>>>> A przy hamowaniu pokazuje mniej niż przy przyśpieszaniu, stąd wniosek:
>>>> nie
>>>> przyśpieszaj.
>>>
>>> Myślisz czasem zanim coś napiszesz?
>>> Czy też może widzisz jakiś sens w tym co napisałeś i nam go wyjawisz?
>>
>> Mogę wam wyjawić, Cavallino. Mianowicie chciałem zwrócić uwagę, że
>> decydowanie o sposobie jazdy jedynie na podstawie wartości spalania
>> chwilowego nie jest najszczęśliwszym pomysłem.
>
> Znaczy co, lepiej spalać niż nie spalać?
A to zależy, jaką sytuację masz na myśli i co chcesz osiągnąć. Kilka
przykładów:
1. zjazd z górki, na dole znak STOP, optymalizujesz pod kątem zużycia
paliwa. Tu nie ma problemu, hamujemy silnikiem bo i tak tę energię
kinetyczną trzeba wytracić.
2. sytuacja j.w. ale optymalizujesz pod kątem czasu przejazdu Tu już
raczej będziemy przyśpieszać do końca (w sensownych granicach) i przed
samym STOPem hamulec w podłogę.
3. zjazd z krótkiej górki, za nią podjazd pod podobną górkę,
optymalizujemy zużycie paliwa. Droga prosta, powiedzmy że bez
ograniczenia prędkości. Hamować silnikiem (chwilowe spalanie 0) żeby za
chwilę spalić więcej na rozpędzanie czy też zjeżdżać na luzie? (nie
sugeruję, że na luzie będzie oszczędniej, choć i nie wykluczam tego -
policzenie tego chyba nie będzie proste i pewnie też zależy od rodzaju
pojazdu).
Jak widać, regułka "nie jeździj na luzie tylko na biegu, bo na luzie
chwilowe spalanie jest >0 a na biegu =0" pomija podstawowe parametry
wpływające na sposób kierowania samochodem, koncentrując się tylko na
jednym, średnio istotnym wskaźniku.
--
Jacek Midura
Następne wpisy z tego wątku
- 28.11.11 15:37 kamil
- 28.11.11 18:31 Bydlę
- 28.11.11 18:34 Bydlę
- 28.11.11 18:57 Cavallino
- 28.11.11 20:01 Jacek Midura
- 28.11.11 22:50 Cavallino
- 28.11.11 23:13 Jacek Midura
- 29.11.11 07:21 Lukasz
- 29.11.11 07:23 Lukasz
- 29.11.11 08:05 Jacek Midura
- 29.11.11 12:21 Jacek Midura
- 29.11.11 12:59 Jakub Witkowski
- 29.11.11 13:22 kamil
- 29.11.11 13:25 AZ
- 29.11.11 13:25 Yogi\(n\)
Najnowsze wątki z tej grupy
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
- [OT] Lewe oprogramowanie
- droga laweta
- Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- skąd się biorą tacy debile?
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
Najnowsze wątki
- 2024-12-03 Praktyczny test GPS...
- 2024-12-02 Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- 2024-12-02 Akumulator do Hyundai
- 2024-12-02 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2024-12-02 Poznań => Technical Artist <=
- 2024-12-02 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-02 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-02 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-12-02 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2024-12-02 Poznań => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-02 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-02 Poznań => Senior PHP Developer <=
- 2024-12-03 Usiłuję zapłacić za energetyzację...
- 2024-12-02 Gdańsk => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-12-02 Kraków => Full Stack .Net Engineer <=