-
Data: 2011-11-28 15:17:57
Temat: Re: komputer spalania w autach - jak to działa ?
Od: Jacek Midura <j...@...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 11/28/11 07:24, Cavallino wrote:
> Użytkownik "Jacek Midura"<j...@...krakow.pl> napisał w wiadomości
> news:dclaq8xoko.ln2@m.krakow.pl...
>> On 11/26/11 23:16, Cavallino wrote:
>>> Użytkownik "Jacek Midura"<j...@...krakow.pl> napisał w wiadomości news:
>>>
>>>>> A przy jezdzie na biegu, pokazuje 0,0 stad wniosek nie jezdzij na
>>>>> luzie
>>>>
>>>> A przy hamowaniu pokazuje mniej niż przy przyśpieszaniu, stąd wniosek:
>>>> nie
>>>> przyśpieszaj.
>>>
>>> Myślisz czasem zanim coś napiszesz?
>>> Czy też może widzisz jakiś sens w tym co napisałeś i nam go wyjawisz?
>>
>> Mogę wam wyjawić, Cavallino. Mianowicie chciałem zwrócić uwagę, że
>> decydowanie o sposobie jazdy jedynie na podstawie wartości spalania
>> chwilowego nie jest najszczęśliwszym pomysłem.
>
> Znaczy co, lepiej spalać niż nie spalać?
A to zależy, jaką sytuację masz na myśli i co chcesz osiągnąć. Kilka
przykładów:
1. zjazd z górki, na dole znak STOP, optymalizujesz pod kątem zużycia
paliwa. Tu nie ma problemu, hamujemy silnikiem bo i tak tę energię
kinetyczną trzeba wytracić.
2. sytuacja j.w. ale optymalizujesz pod kątem czasu przejazdu Tu już
raczej będziemy przyśpieszać do końca (w sensownych granicach) i przed
samym STOPem hamulec w podłogę.
3. zjazd z krótkiej górki, za nią podjazd pod podobną górkę,
optymalizujemy zużycie paliwa. Droga prosta, powiedzmy że bez
ograniczenia prędkości. Hamować silnikiem (chwilowe spalanie 0) żeby za
chwilę spalić więcej na rozpędzanie czy też zjeżdżać na luzie? (nie
sugeruję, że na luzie będzie oszczędniej, choć i nie wykluczam tego -
policzenie tego chyba nie będzie proste i pewnie też zależy od rodzaju
pojazdu).
Jak widać, regułka "nie jeździj na luzie tylko na biegu, bo na luzie
chwilowe spalanie jest >0 a na biegu =0" pomija podstawowe parametry
wpływające na sposób kierowania samochodem, koncentrując się tylko na
jednym, średnio istotnym wskaźniku.
--
Jacek Midura
Następne wpisy z tego wątku
- 28.11.11 15:37 kamil
- 28.11.11 18:31 Bydlę
- 28.11.11 18:34 Bydlę
- 28.11.11 18:57 Cavallino
- 28.11.11 20:01 Jacek Midura
- 28.11.11 22:50 Cavallino
- 28.11.11 23:13 Jacek Midura
- 29.11.11 07:21 Lukasz
- 29.11.11 07:23 Lukasz
- 29.11.11 08:05 Jacek Midura
- 29.11.11 12:21 Jacek Midura
- 29.11.11 12:59 Jakub Witkowski
- 29.11.11 13:22 kamil
- 29.11.11 13:25 AZ
- 29.11.11 13:25 Yogi\(n\)
Najnowsze wątki z tej grupy
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
- kto jest winny zmarnowaniu legendy Passata?
- nowe samochody to gówno ładnie opakowane
- Cholera KUPIŁBYM MG MG3
- Ujemny wzrost elektryków
- Wolkswagen szantażuje rząd aby powróciły dotacje do elektryków
- Co z 7 miejsc w leasingu dla fizycznych?
Najnowsze wątki
- 2024-10-04 Warszawa => Senior PHP Laravel Developer (e-commerce) <=
- 2024-10-04 Warszawa => Data Scientist / Data Engineer (predictive modelling) <=
- 2024-10-03 Nieparzyste dmuchanie
- 2024-10-03 Prognozowanie zużycia energii przez PGE?
- 2024-10-03 Re: Drugi ekran na Androidzie
- 2024-10-03 sprawiedliwosc nierychliwa
- 2024-10-03 zloto
- 2024-10-03 Odkurzacz mnie bije :(
- 2024-10-03 Gdańsk => Technical Lead ( (Java Background)) <=
- 2024-10-03 Warszawa => Mid IT Recruiter <=
- 2024-10-03 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2024-10-03 Leszczyna nie zna prawa?
- 2024-10-03 Warszawa => OpenText ECM Specialist <=
- 2024-10-03 Blokowanie informacji - test
- 2024-10-02 Warszawa => Fullstack Developer <=