-
Data: 2010-11-27 12:34:03
Temat: Re: komputer pokladowy a rzeczywistosc
Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Nie ma sensu analizować jak działa komputer, gdyż dokonujemy odgadywania
tego,
co programista napisał w postaci programu.
Jest to dość przyjemna praca, ale też uciążliwa i wymagajaca wielu testów i
prób.
Do tego każdy samochód ma inny algorytm, czyli de facto program obliczający.
Nie da się odgadnąć szczegółów jego pracy.
Trzeba by go poznać.
Niestety, czasem nie jest to możliwe, gdyż programy są dość mocno
zabezpieczone przed odczytem.
Nawet, gdy uda się odczytać program ze sterownika, to analiza jego działania
jest uciążliwa, gdyż wymaga
znalezienia w nim algorytmów na podstawie tak zwanego kodu maszynowego.
To z kolei jest podobna praca jak praca programisty, tyle że od tyłu.
Nazywa się to "back engineering" czyli praca inżyniera, ale od tyłu.
Już wskazanie, że to praca dla inżyniera sugeruje, że nie dla zwykłego
elektryka samochodowego.
Mimo szacunku dla całej wiedzy i doświadczenia, jakie mają elektrycy
samochodowi,
muszę stwierdzić, że analiza tego jak działa komputer nie jest możliwa dla
większości.
Z tej grupy widzę kilka osób, które mają potencjalną możliwość i
wystarczającą wiedzę,
aby tego dokonać, ale nie zrobią tego, bo to czasochłonne i nikt za to nie
zapłaci.
Dodatkowo za dużo czasu spędzają w internecie.
Pracę może wykonywać tylko ten kto się od internetu uwolni jak od nałogu :-)
--
pozdrawiam
Sylwester Łazar
http://www.alpro.pl
http://www.rimu.pl -oprogramowanie do edycji schematów
i projektowania PCB
Następne wpisy z tego wątku
- 27.11.10 14:19 Pszemol
- 27.11.10 14:18 Pszemol
- 27.11.10 14:34 DoQ
- 27.11.10 14:54 Yogi\(n\)
- 27.11.10 15:31 krzyss
- 27.11.10 16:54 Jacek Bronowski
- 27.11.10 17:15 Pszemol
- 27.11.10 17:30 Katanka
- 27.11.10 17:37 Adam Adamaszek
- 27.11.10 18:39 DoQ
- 27.11.10 19:51 Marcin Kiciński
- 28.11.10 08:38 Michał
- 29.11.10 10:22 bratPit[pr]
- 29.11.10 10:59 Jacek Bronowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Dzień bez ICE
- Spalinówki płoną doszczętnie
- Pojemność akumulatora
- Elektryk8i dalej płoną.
- Motodziennik #284 NOWY MG HS z hybrydą oraz wraca FORD CAPRI (jako SUV)
- [FILM] SAMOCHODY ELEKTRYCZNE DO WIELKIE ŚCIEMA? TYLKO FAKTY!
- Znieczulica w narodzie
- Protect Your PC with IObit Malware Fighter Pro 11.3.0.1346 Multilingual
- Advanced SystemCare Pro 17.5.0.255: Complete Performance and Health Optimization
- IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- stare graty młode kozy
- Nadchodzi nowa opłata od posiadania aut spalinowych
- Droga dwukierunkowa
- Elektryki są fajne
- Elektryki są fajne :(
Najnowsze wątki
- 2024-07-17 Lublin => Full Stack Java Developer <=
- 2024-07-17 Lublin => Java Full Stack Developer (+Angular) <=
- 2024-07-17 Turek => IT Project Manager (experience with C#) <=
- 2024-07-17 Warszawa => Mobile React Native Developer <=
- 2024-07-05 eSIM na czym polega
- 2024-07-15 Roaming poza unią
- 2024-07-16 Jak tanio dzwonic do Wielkiej Brytani?
- 2024-07-16 Dzień bez ICE
- 2024-07-15 Spalinówki płoną doszczętnie
- 2024-07-15 Pojemność akumulatora
- 2024-07-15 Elektryk8i dalej płoną.
- 2024-07-15 Motodziennik #284 NOWY MG HS z hybrydą oraz wraca FORD CAPRI (jako SUV)
- 2024-07-14 [FILM] SAMOCHODY ELEKTRYCZNE DO WIELKIE ŚCIEMA? TYLKO FAKTY!
- 2024-07-14 Znieczulica w narodzie
- 2024-07-13 Protect Your PC with IObit Malware Fighter Pro 11.3.0.1346 Multilingual