  • Data: 2010-11-29 10:22:09
    Temat: Re: komputer pokladowy a rzeczywistosc
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Mialem juz doczynienia z roznymi komputerami, w roznych autach i roznily
    > sie funkcjonalnoscia, dokladnoscia itp. W sumie to normalne... Ale teraz
    > zastanowla mnie jedna dziwna rzecz - w nowym (egzemplarzowo i modelowo)
    > aucie komputer podajac spalanie chwilowe nigdy nie pokazuje mniej niz
    > jakas wartosc (tu akurat 1.9 l/100 km). I tu mam watpliwosc - czy to
    > mozliwe ze w nowym samochodzie nie najnizszej klasy nie ma odciecia paliwa
    > przy hamowaniu silnikiem? Nie chce mi sie wierzyc..., ale dlaczego zatem
    > komputer w takiej sytuacji tez zawsze pokazuje 1,9? Nawet jak zjezdzam z
> [...]

    myślę że to jakieś głupawe uśrednianie,
    generalnie u mnie w Oplu (benzyniak) podaje na biegu jałowym 0.8-0.9l/h przy
    włączonej klimatyzacji 1.0-1.2l/h, podczas hamowania silnikiem pokazuje
    0.0L/100km, a dokładność wskazania średniego jest bardzo dobra tzn. zgadza
    się +/- 0,1 L/100km w stosunku do tego co wyliczy się z wlanego paliwa i
    przejechanych kilometrów,

    brat