  • Data: 2009-10-21 22:18:49
    Temat: Re: komputer dla fotografa [flame] ;-)
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 21 Oct 2009 23:42:41 +0200, JA napisał(a):

    > Absolutnie nie. Jako argumenty stawiasz tezy, że już w XP to działa,
    > ale nie do końca, a w W7 jest ok. Przecież W7 jest cieplutki i jeszcze
    > farbą śmierdzi. Rzeczy które pojawiają się dziś w W7 są znane w innych
    > systemach od 20 lat.

    20 lat? To znaczy o czym właściwie mówimy? Nie ma systemów wyłącznie
    innowacyjnych i wyłącznie przestarzałych. Kiedy Mac nauczył się preemptive
    multitaskingu? W 2001 roku, lata po Amidze i Windows, że o Uniksach i
    Linuksie nie wspomnę.

    > I znowu. Absolutnie nie. Jak ją wygrzebię (bo jest szansa, że nie
    > wyrzuciłem), to sfotografuję. Ale uwierz mi, że optyczne myszy działały
    > w 92 roku na Atarynach i Amigach.

    Masz na myśli taką mysz ze specjalną podkładką z narysowanymi cieniutkimi
    liniami, czy optyczną mysz w rodzaju dzisiejszych, wprowadzoną do sprzedaży
    przez Logitecha ładnych parę lat później?

    > Przecież Ci napisałem, że nie mam pojęcia. Może komuś to do czegoś jest
    > potrzebne? Nie wiem.

    Ktoś inny ma jakiś pomysł po co w MacOSX CLI skoro GUI jest lepsze do
    wszystkiego?

    mands-for-hidden-mac-os-x-settings.html

    > No

    > Pewnie tak. Nikt już nie czyta? Przyznam Ci się w tajemnicy, że też
    > tego użyłem, z 10 razy.

    Ja, Windowsiarz, przyznam że też korzystam z CLI. Nie dlatego, że muszę.
    Dlatego, że czasem mi tak wygodniej.

    > Zapewniam Cię, że 99% użytkowników nawet tego nie odpaliło. A zboczenia
    > są różne, więc co się dziwić.

    Podobnie jak 99% użytkowników nie ma pojęcia co to w ogóle jest partycja,
    że o procesie partycjonowania nie wspomnę.

    > Poza tym Os X oparty jest na Free BSD, więc wycięcie consoli, było by
    > nie polityczne.

    Odkąd to Apple się przejmowało taką politycznością?

    > Zapewne nie dla macjuzerów to powstało. Bo oni nie tego nie potrzebują.
    > I nawet jak coś trzeba zrobić w trybie znakowym, to szukają klikalnych
    > rozwiązań, a jest tego sporo.

    Dla kogoś powstało.

    > To że ktoś w banku używa, czy u ubezpieczyciela, nie oznacza, że ja
    > używam. Ciągle są okienka z ludźmi.

    Miałem na myśli szersze znaczenie. Wystarczy przejść przez ulicę na
    światłach, żeby mimowolnie skorzystać z komputera. Tego sterującego
    światłami. Kasowniki w komunikacji miejskiej, komórka, i tak dalej.
    No ale to inna bajka.

    > Przecież napisałem, że to bez znaczenia.
    > Ale powiedz mi, co mogę podłączyć spoza bazy sterowników? Drukarkę? Jak
    > ma działać o Os X to sterowniki albo będą w systemie, albo na płycie.
    > Jak nie będzie ich na płycie, to nie będzie działać, Koniec. Oczywiście
    > mogę liczyć, że jakiś ktoś napisał całkiem niezależnego kexta. Ale co z
    > tego.

    Problem jest jednakowy dla wszystkich systemów. Jak sterownika nie ma to
    nie ma.

    > Znaczy co? Drukarki, skanery, zewnętrzne dyski, napędy CD/DVD/BD,

    Nie nie, to są urządzenia współpracujące z makiem, nie baza sprzętowa. Bazę
    sprzętową tutaj użyłem w znaczeniu konkretnego hardware wewnątrz maków.
    Płyta główna, chipset, procesor, układy graficzne i dźwiękowe. Wszystkie te
    elektroniczne fintifluszki które zobaczysz po zdjęciu obudowy.

    > routery, stacje Wi-Fi, aparaty cyfrowe? To wszystko poza jakąś totalną
    > egzotyką działa. A wszystko inne co wymaga własnych (producenta)
    > sterowników i tak nie zadziała, jak producent tych sterowników nie
    > napisał dla Os X. Bebechy wtykane w sloty wewnątrz komputera muszą być
    > makowe, muszą mieć frim ware makowy i tyle. Można przeflaszować karty
    > ATI, czy GeForce. Ale te same karty mają swoje makowe odpowiedniki.

    I tu jest już zbędna komplikacja. Po co właściwie to przeflaszowywanie,
    skoro PCI-E jest takie samo w PC i Apple? Z powodu EFI zamiast BIOSU (bo do
    tego i do MacOSX w sumie sprowadza się różnica między platformami)?