  • Data: 2009-10-21 17:36:38
    Temat: Re: komputer dla fotografa [flame] ;-)
    Od: de Fresz <d...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2009-10-21 17:49:56 +0200, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> said:

    > bosz no to jest genialne... prawie jak w pcetach
    >
    > ale powiedz mi można sobie zrobić kilka partycji czy system wie lepiej
    > i pozwala tylko mieć jedną.

    Można i fyfnaście. A taki drobiazg, jak program do formatowania dysków
    jest o 50 lat bardziej zaawansowany, niż to gówno z XP-ka - ma wygodny
    interfejs graficzny obsługiwany myszką, z wizualnym przedstawieniem
    partycji i możliwością suwania sobie proporcji kursorem. I w ten sposób
    działa od późnych lat 90. Porównując to z badziewiem o stylistyce
    BIOSa, gdzie w jakże logiczny i przejrzysty sposób, najpierw trzeba
    stworzyć pierwszą partycję, mniejszą niż pojemność dysku, aby ten
    szczyt ergonomii pozwolił zrobić drugą, doprawdy ciśnie się na usta
    "prawie jak Mac OS".

    > a jak mam dwa dyski (przy założeniu że można mieć tam dwa dyski)

    Nie można, religia zabrania.

    > widac je też jako jedną partycję czy jako dwa napędy?

    A czemu nie jako 5?

    > no tak w windzie każdy program jest całkiem oddzielny

    Nie zrozumiałeś. Chodziło o integrację iTunes, iPhoto i innych
    aplikacji ze sobą, głównie tych od Apple, ale i niezależni producenci
    mogą z nimi integrować swoje programy, jeśl mają taką chęć - API są
    dostępne.

    > cholera to tak jak w 99% aplikacji dla windows

    Jaaaassssne.

    > no kiedyś sie dało ale potem sie przestało dać i okaząło sie że jendak
    > jeden klawisz to troszkę mało. A czy m,yszkę z rolka już jabłko
    > dopuszcza?

    Owszem, od jakichś 15 lat. Ktoś powinien w końcu zapdejtować
    podręcznik dla młodocianych antyfanów Apple.

    > a widziałeś kedyś współczesnego peceta np laptop jakiś? :)

    Takiego, w którym trzeba używać "dodaj sterowniki" i ręcznie wskazywać
    urządzenie, którego one dotyczą, bo system jest za głupi, że sobie
    samemu poradzić z powiązaniem hardware z softem? Ja mam takiego pod
    biurkiem, a co?

    > wiem prowokuję.

    Nieeee, zwyczajnie trollujesz..

    de Fresz