  • 51. Data: 2009-10-20 09:37:55
    Temat: Re: komputer dla fotografa
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Mon, 19 Oct 2009 23:06:36 -0700 (PDT), XX YY napisał(a):

    /ciach głupoty/

    > I co w tym dziwnego ?
    > Tak po prostu jest - i niejaki Libiszewski rzuca sie powolujac sie na
    > umiejetnosc obslugi komputera. Obslugiwac komputer kazdy dzisiaj
    > dzsiaj potrafi.

    Bąbelku, ja sprzedaję komputery. Zdarza mi się je budować. To co innego niż
    obsługa i wiąże się z określoną wiedzą. A obsługiwać komputer to dziś
    potrafi dobrze wytresowany szympans a nawet, co widać, ty.

  • 52. Data: 2009-10-20 09:40:08
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Roger from Cracow" <r...@s...pl> napisał w
    wiadomości news:hbhrdp$moq$1@news.interia.pl...
> [...]
    > do tego katalogu na dysku swoje 1000RAW po czym importuje do LRa.
    > Obrabiam, exportuje i wypieprzam z bazy. Tym sposobem zawsze mam
    > max kilka zlecen w bazie. Nie potrzebuje wtedy do LRa zadnych raidow,
    > cudow na kiju itp. Wszystko smiga na Quadzie 2,66GHz i jednym dysku
    > na ktorym jest zarowno systemi, LR i jego baza. Ale to nowy komp i
    > dosc wydajny. W sumie wydatek na kompa jakies 2000zl. Calosc na
    > XP i powiem szczerze kompletnie nie mam potrzeby ani parcia na
    > dozbrajanie sprzetu. Dziala to dla mnie bardzo wydajnie.

    Mam podobna konfiguracje i rowniez nie widze powodow do wydawania
    dodatkowych zlotowek ponad to.
    Zainwestowalem za to w dobry monitor, co IMO jest uzasadnione w tym
    przypadku.

    Pozdr.

  • 53. Data: 2009-10-20 09:44:30
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Tue, 20 Oct 2009 02:35:39 -0700 (PDT), XX YY napisał(a):

    > alez oczywiscie ze jestam palantem i durniem zawsze tak sadzilem.

    No to już mamy ustalone od dawna.

    > gdybym byl rozsadny to bym sie upieral zeby rawy z c50 d obrabiac
    > starym ok 6 letnim komputerem ( zreszta wowczas piekielnie szybko
    > opbrabiajacym, owczesny pliki , owczesnymi programami ) . Czas zapisu
    > jednego raw do jpeg w dpp to kilka minut i ze wzrostem liczby zdjec do
    > obrobki lawinowo sie wydluzal.
    > Oczywiscie tylko duren zmienia komputer na generacyjnie z tego samego
    > okresu co aparat - zeby skrocic czas obrobki .
    > Rozsadny czlowiek a takimi sa tutaj wszyscy z moim wyjatkiem beda sie
    > upierac ze zmiana nie ma sensu , mozna spokojnie obrabiac starym
> [...]

    No paczpan, a w cytowanym na początku fragmencie słowa o komputerach nie
    ma, tylko o matrycach, megapikselach i sensownowności zakupu nowego aparatu
    tylko wtedy gdy ma matrycę dwa razy większą od poprzedniego. Z kim
    właściwie dyskutujesz?

    > poniewaz chamstwo jest zarazliw i nie mam ochoty na eskalacje wyzwisk
    > wiec wrzucamy do kwarntanny dyjora do konca roku. jak mu nie przejdzie
    > to przedluzymy na nastepny rok. chamstwo jest zarazliwe , warto sie
    > zabezpieczyc za wczasu.

    Sklonuj się, bo zaraz ci braknie osób do toczenia dyskusji.

    "Nie zawsze wola ministrów wyznacza bieg historii i niekoniecznie
    pontyfikat kapłanów porusza rękoma Boga."

  • 54. Data: 2009-10-20 09:47:36
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > No to już mamy ustalone od dawna.

    Moze tak idzcie z tym na priva?

    Pozdr.

  • 55. Data: 2009-10-20 09:50:34
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > Fotograf potrzebuje komputera.
    > Najchetniej przenosnego, ale to ma byc jego jedyny komputer.

    Poczytaj ewentualnie o tym:
    http://www.swiatobrazu.pl/pierwszy_laptop_dla_fotogr
    afow_lenovo_thinkpad_w700_deklasuje_konkurencje.html

    Pozdr.

  • 56. Data: 2009-10-20 10:42:36
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    XX YY wrote:

    > rozdzielczosc ma tylko jedno praktyczne znaczenie- pozwala na robienie
    > wiekszych odbitek.
    > a poniewaz wiekszosc nie robi b duzych odbitek tak wiec i duza
    > rozdzielczosc matrycy nie jest wiekszosci potrzebna.
    >
    > Istotne sa jednoczesníe dwa warunki:
    > -rozdzielczosc
    > -stopien pokrycia powierzchni matrycy elementami swiatloczulymi
    > ( wynosi on aktualnie ok 55-<70%)
    >
    > wazny jest przetwornik ad/dc - jesli pozwala na dluzsze slowo
    > pozwala on na zmniejszenie szumow

    A więc nie tylko rozdzielczość?

    > mowi sie ze klase faceta poznasz po klasie samochodu jakim jezdzi.

    A co to ma do rzeczy?

    > mozna powiedziec ze klase aparatu poznasz po rozdzielczosci matrycy -
    > i zawsze tka bylo - modele flagowe zawsze mialy aktualnie mozliwie
    > najwyzsza rozdzielczosc i nadal tak jest , nasycenie nie zostalo
    > jeszcze osiagniete.

    Bzdurzysz.

    > postep w powiekszeniu rozdzielczosci matrycy jest skutkiem rozwoju
    > technologicznego , i ten rozwoj technologiczny widac doslownie
    > wszedzie w kazdym innym detalalu konstrukcyjnym aparatu.
    >
    > ktos podal glupawy przyklad o zwiekszaniu buforu w aparacie a niskiej
    > rozdzilczosci - otoz aparaty o wysokiej rozdzielczosci matrycy musza
    > miec wiekszy bufor juz w chwili powstania.
    > nowe modele , ktore pojawiaja sie na rynku sa coraz doskonalsze -
    > takie sa fakty .

    Ale zmieny nie dotyczą tylko rozmiaru matrycy, szczególnie ostatnio.
    Nikon postawił na wysokie ISO.

    > C50d o rozdzielczosci 15 mpx jest pod kazdym wzgledem lepszy od
    > c20d o rozdz 8 mpx i paradoxalnie to co w praktyce odgrywa znaczenie
    > nie wynika wprost i koniecznie wlasnie ze zwiekszonej rozdzielczosci.

    A 450D też jest lepszy w każdym względzie od 20D?

    > I co w tym dziwnego ?
    > Tak po prostu jest - i niejaki Libiszewski rzuca sie powolujac sie na
    > umiejetnosc obslugi komputera. Obslugiwac komputer kazdy dzisiaj
    > dzsiaj potrafi.
    >
    > Zmieniajac aparat na wspolczesny trza pomyslec rownoczesnie o
    > mozliwosciach obrobki - czyli wydajnosci komputera.
    > A jesli bedziesz mial szybki komputer to wysoka rozdzielczosc nie
    > bedzie cie bolec - bedziesz konfrontowany z jej pozytywna strona , a
    > nie negatywna jak np zwiekszony czas obrobki.

    Po pierwsze nie każdy obrabia zdjęcia. Niektórym wystarczą jpg z body.

    > tyle - takie sa fakty , a mozecie sobie pisac co wam sie podoba. Jesli
    > kupisz wspolczesny aparat to musisz miec odpowiedni wspolczesny
    > komputer jesli nie chcesz niepotzrzebnie trwonic czas .

    Walę to, idę z karta do labu i niech oni się bujają i robią odbitki. I
    co? Nadal muszę mieć hiper/super komputer?

    wer

  • 57. Data: 2009-10-20 10:54:37
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    XX YY wrote:

    > alez oczywiscie ze jestam palantem i durniem zawsze tak sadzilem.

    hm XYZ nie umei czytać

> [...]
    > wiec wrzucamy do kwarntanny dyjora do konca roku. jak mu nie przejdzie
    > to przedluzymy na nastepny rok. chamstwo jest zarazliwe , warto sie

    no i super, będę teraz mógł bez ograniczeń wytykać ci twoją głupotę w każdym
    miejscu bez ryzyka czytania twoich chamskich i obraźliwych odpowiedzi.

    acha jak tam prawo europejskie, czy już zrozumeialeś ze zalecenia nie stają
    automatycznie prawem w krajach UE?

    ach zapomniałem nie odpowiesz mi bo mnie wsadziłeś do KFa :)

  • 58. Data: 2009-10-20 11:01:44
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > A więc nie tylko rozdzielczość?

    a czy ktokolwiek tutaj lub ja pisal kiedys ze tylko rozdzielczosc?

    skad takie pytanie ni stad ni zowad ?

    jesli w ten sposob zadajesz pytanie tzn ze niewiele zrozumiales.

    > A co to ma do rzeczy?

    a to ze istnieja tego typu uproszczenia - sa zaskakujace , ale
    trudno zarzucic ze sa calkowicie falszywe.

    nie spotkalem w ostatnim czasie np faceta o ktorym powiedzilbym ze
    jest z klasa jadacym starym maluchem ( takie sie widuje jeszcze ) .

    dzisiaj nie powiedzialbym o aparacie ze jest z klasa jesli daje tylko
    8 mpx- to byla klasa kiedys.
    taki jest rynek w ostatnich latach - ze klasa aparatu szla rownolegle
    ze zwiekszeniem rozdzielczosci.
    moze w przyszosci bedzie inaczej , ale do tej pory bylo jak pisze.

    starszy aparat 3 mpx wowczas top a aktualny 15 mpx sa calkowicie
    nieporownywalne

    > Bzdurzysz.

    pieprzysz .
    niczego nie rozumiesz .
    wybacz ale nie posadasz odpowiedniego autorytetu bym choc przez ulamek
    sekundy mogl potraktowac twoja wypowiedz powaznie.

    > Ale zmieny nie dotyczą tylko rozmiaru matrycy, szczególnie ostatnio.
    > Nikon postawił na wysokie ISO.

    a kto pisal ze zmiany dotycza tylko rozmiaru matrycy?

    wrecz przeciwnie pisze ze zmiany dotycza wszystkigo - ta najlatwiej
    do uchwycenia jest rozdzielczosc matrycy.

    POkaz mi aparat o rozdzielczosci 3 mpx w ktorym pozostale rozwiazania
    sa takie jak w dzisiejszych np 18 mpx.

    wspolczesne aparaty sa znacznie bardziej zaawansowane technologicznie
    od tych sprze np 7 lat - skutkiem tego jest i wyzsza rozdzielczosc
    matrycy.

    > A 450D też jest lepszy w każdym względzie od 20D?

    a gdzie to przeczytalec - kto napisal cos takiego ?

    z wyjatkiem AF jest lepszy .

    c50 d od c20d pod kazdym - to napisalem

    > Po pierwsze nie każdy obrabia zdjęcia. Niektórym wystarczą jpg z body.

    a po drugie nie kazdy robi jpeg z body - niektorym wystarczy zdjecie w
    dowodzie osobistym

    nalezyz do nich.
    gdybys sam obrabial nie mialbys takich watpliwosci

    > Walę to, idę z karta do labu i niech oni się bujają i robią odbitki. I
    > co? Nadal muszę mieć hiper/super komputer?

    uwazam ze nie powinienes.

    kup sobie N d3s i choc z karta do labu.

    to sa jedyne argumnety jakie moge uslyszec od ludzi twego pokroju.
    nie wiedza co sie nie zgadza , ale z pewnoscia partner pisze bzdury!

    ha , ha , ha

  • 59. Data: 2009-10-20 11:06:26
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Czy uważasz, że powody, dla których zmieniłem aparat to wodotryski?

    jest faktem ze zamieniles aparat o rozdzielczosci 10 mpx na apart o
    rozdzielczosci 12 mpx.

    czemu nie zamieniles np na stergo d1 o rozdzielczosci 4 mpx - ma
    jeszcze wiecej kolek ?

  • 60. Data: 2009-10-20 12:28:14
    Od: "Kokos" <k...@k...com>

> [...]
    > Elements. A moze i Apple Aperture? - choc tutaj w przypadku sprzetu
    > przenosnego chyba trzeba zapomniec?
    >
    > Czy MacBooki to udzwigna? Czy musi byc MacBookPro? Raczej 15".
    > Albo inaczej - jesli stacjonarny, to wystarczy jakis iMak? Czy musi byc
    > MacPro?
    >
    > Budzet do 7500zl brutto. Sprzet raczej nowy, bo w przypadku zakupow na
    > firme kupno uzywanego malo sie oplaca.
    >
    > To takie przymiarki. Inna rzecz, ze dotychczasowy serwisant fotografa
    > (ktory podobno serwisuje takze Reportera) byl zszokowany, i stwierdzil,
    > ze przeciez za 2000zl mozna dostac _wypasionego_ peceta.

    powiedz mu ze drozszy komputer nie sprawi ze jego zdjecia będa lepsze.. jak
    są do dupy to na maku też będa do dupy:)