  • Data: 2009-10-24 20:16:40
    Temat: Re: komputer dla fotografa
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 24 Oct 2009, Jacek_P wrote:

    > Sprzeciw. Z jakim tempem piszesz?

    "Wystarczającym dla programisty", nie mierzyłem, i tak więcej
    czasu zajmuje myślenie niż pisanie - dotyczy to również pisania
    na grupy.

    > Bo ja na ten przyklad klne
    > jak cholera, bo:
    > a) na klawiaturze maszynistki bezwzrowkowo wyrabiam ponad 300 zn/s,

    Przynajmniej wiemy, dlaczego ci szpece od QWERTY *tak bardzo*
    musieli się sprężać w utrudnianiu rozmieszczenia klawiszy,
    żeby się nie zacinało ;)

    > c) na klawiaturze programisty Z DURNYMI WIN-KLAWISZAMI nie moge przekroczyc 100
    zn/s.

    > A wiesz dlaczego? Bo te kretynskie klawisze przeszkadzaja przy Alt
    > i co chwile mi wskakuje np. menu.

    Pozostaje powtórzyć pytanie Muzykanta: to dlaczego ich sobie
    np. nie wyłączysz?
    Nadto, sądzę że jest w tym pewien element "naumienia" oraz pewnej
    niechęci do próby zmian - doskonale rozumiem, ale skoro umiesz
    trafiać we wszystki pozostałe klawisze, to *mógłbyś* trafiać
    i w ALT. Nie chcesz/nie opłaca Ci się "doszkolić" i basta.
    OK. Ale teza o "przeszkadzaniu WinKeyów" wygląda niewiarygodnie.
    Wiesz skąd wiem? ... tak. Sam kiedyś na nie narzekałem :P

    > W domu zapinam zas klawiature IBM-a w ukladzie maszynistki.
    > I jest fajnie, bo klawiatura solidna i pasc nie chce, choc ja
    > mam ciezka reke, wyrobiona z mechanicznej maszyny do pisania.

    No to mamy jasność.
    Teraz wrócmy do tezy, przy której się wtrąciłem, czyli do
    *rynku*. Jaki promil rynku stanowi człowiek, który od lat
    nie chce kupić nowej klawiatury, i dlaczego klawiatura
    dla niego będzie kosztowało 200$$? ;)
    Równie dobrze mogę ponarzekać na umiarkowaną dostępność
    klawiatury VT100 :|

    > Ciemna masa wszystko kupi, bo nawet nie wie, ze moze byc inaczej.
    > A jak widzi klawiature maszynistki, ktora sie wlaczy na klawiaturze US
    > to oczywiscie klna, bo ten schemat nie ma tam sensu. Rozwiazanie jest
    > proste do zapozyczenia od Francuzow: ustawa o ochronie jezyka narodowego
    > i wprowadzenie oplaty akcyzowej od klawiatur nie spelniajacych wymogow PL.

    We mnie chcesz znowu uderzyć podatkiem???
    Wara :P
    Zacznę popierać przemyt ;)

    > Ehm, nie jest wygodna. Jest jedyna znana. A to powazna roznica.

    Dla użyszkodnika, który nie chce dać się przekonać że do kopiuj-wklej
    można użyć CTLC-CTLV albo (zależnie od kontekstu) shift-INS - Ctl-Ins
    to jest ŻADNA różnica.
    Kilka klawiszy więcej do opanowania :>

    pzdr, Gotfryd