    From: de Fresz <d...@n...o2.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: komputer dla fotografa
    Date: Thu, 22 Oct 2009 11:45:55 +0200

    On 2009-10-21 16:24:16 +0200, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> said:

    > Jezu Bartek a co jest łatwiejszego w Makówce?

    Jako że jestem jakby na bieżąco, to chetnie napiszę. Ot, taka głupia i
    prostacka sprawa, jak profilowanie monitora. Akurat mam taką
    specyficzną potrzebę, że chcę wygenerować 2 profile i sprawdzić na
    którym jest lepiej.

    Mac OS: instaluję i1 Match (kliknąć package, wpisać hasło jak ktoś ma,
    kliknąć OK, wkazać dysk/partycję, kliknąć Finished), odrazu odpalam i
    przechodzę do profilowania. Aaaaa, zapomniałem podpiąć kalibrator, no
    nic, podpinam dopiero po odpaleniu. Raz, profil zrobiony, i1 musi
    wyjść, odpalam drugi raz, robię drugi profil, koniec. Klikam System
    Preferences, panel Monitors, zakładka Color - mam listę wszystkich
    profii dla monitorów w systemie, wybrany jest ten ostatni zrobiony
    przez i1. Odpalam sobie w tle jakiś obrazek testowy i się przełączam:
    klik na profil - widzę zmiany, klik na inny - widzę zmiany.

    XP: klikam na instalkę. Uff, poszła sama, nie trzeba używać żadnych
    kreatorów. Radzi mi grzecznie, żebym już teraz podpiął kalibrator,
    dobra. 3 kliki i... opad szczęki. Po jaką cholerę mam restartować
    komputer? Aaaaa, przecież musiał wrzucić driver dla USB, no tak. Dobra,
    restart. i1 się odpala, wygląda zupełnie jak na Maku, myk, myk, mamy
    profil, tu również idiotycznie po jego wygenerowaniu sam wychodzi.
    Dobra, jeszcze raz, myk, myk, jest. Kul. Z prawym w desktop,
    właściwości, wyświetlanie, zaawansowane. Pokazuje tylko ostatni profil.
    Fak. Dobra, dodaj, o, jest i poprzedni, ok, są 2. No to klikam na
    drugi... nic się nie dzieje. E?! Aaaaa, no przecież jest guzik "użyj
    jako domyślnego", no tak, o ja głupia pipa! Klikam. Nic się nie dziej.
    Eeeee? Aaaaa, zastosuj! Nic się nie dzieje. Szit. Może jestem w
    niewłasciwym miejscu? Może sterownik karty? Dobra, gdzie jest Catalyst.
    Ooooo! Wywaliło profile i wróciło do fabrycznego (HGW gdzie go trzyma,
    bo przecież na liście profili go nie ma). Klikam, szukam, nie widzę
    miejsca, gdzie można by podpiąć w sterowniku ATI jakiś profil, nie ma.
    Są za to jakieś siermiężne suwaczki do miąchania kolorami. Fajnie, ale
    ja mam przecież zrobiony profil. Szit... Aaaaa, może trzeba restartnąć?
    A może poszukać jakiegoś LUT Loadera, bo system sam nie umi? Nic,
    zabawa zajęła mi ponad godzinę, teraz muszę wychodzić do tyrki, jak
    wróce sięgnę do Gugla, albo tfu, tfu, helpa, bo bez tego nie dam rady.

    Faktycznie, na Windows jest prawie tak samo wygodnie jak Maku.

    de Fresz