    From: XX YY <f...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: komputer dla fotografa
    Date: Mon, 19 Oct 2009 12:42:06 -0700 (PDT)

    > Ja widzę sto innych powodów. Akurat zamieniałem teraz D60 na D90 i te
    > 2Mpix nie były żadnym z tych powodów.
    >
    > Dla niezorientowanych podaję 10 powodów:
    >
    > 1. Dwa kółka nastawcze - wygoda przy trybie M.
    > 2. Wbudowany silnik AF.
    > 3. Więcej przycisków na korpusie.
    > 4. Możliwość wstępnego podniesienia lustra.
    > 5. Wyższa czułość.
    > 6. Możliwość podpięcia gripa, mam duże dłonie, a poza tym robię ok 40%
    > zdjęć w pionie.
    > 7. Lepszy wizjer.
    > 8. Bracketing.
    > 9. Szybszy tryb seryjny.
> [...]

    ales sie opisal.

    widze ze przywiazujesz wage do wodotryskow.

    a prawda jest taka , ze kupiles najpierw aparat , ktorego kupowac nie
    nalezalo.

    do tej pory nie spotkalem wygodniejszych aparatow w obsludze niz
    praktica , leica itp.
    mialy tylko 3 pokretla nastawcze za to wygodnie dostepne

    czy kolko tam , czy tutaj , czy przycisk z lewej czy z prawej potrafie
    sie dostosowac.
    Nigdy z tego powodu nie zmienilbym aparatu.

    Przyrost rozdzielczosci matrycy jest konsekwencja rozwoju
    technologicznego.

    istniej korelacja pomiedzy techniologicznym zaawansowaniem aparatu a
    rozdzielczoscia matrycy.

    Kupujac wspolczesny aparat ( czy chce czy nie maja coraz wieksza
    liczbe px) przechodze na nowsza technologie.

    z wlasnego doswiadczenia a mialem 0,75 mpx, 1,5 mpx , 3 mpx , 8 mpx ,
    15 mpx za kazdym razem byly to zupelnie inne aparaty - mozan
    powiedziec zupelnie inna generacja.

    ze wzgledu na kolko czy inne pierdoly nie chcialoby mi sie wogole
    zaprzatac glowy myslami o zmianie aparatu.

    a propos rozdzielczosci

    przechodzac na matryce o dwukrotnie wiekszej l pixeli uzyskuje obraz o
    liniowej rozdzielczosci o 40% wyzszej , a to juz widac. Przejscie np z
    c50d na c7d czyli z 15 na 18 mpx nie ma wiekszego sensu - nie ze
    wzgledu na l.pixeli.
    rozdzielczosc liniowa wzrosnie o 10% - mozna sobie darowac taki
    powod.