    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Sat, 1 Feb 2014 13:16:20 -0800 (PST)
    Subject: Re: kompilowanie jezyków skryptowych
    From: g...@g...com

    W dniu sobota, 1 lutego 2014 15:22:21 UTC+1 użytkownik firr napisał:

    > konkretnie co do skryptów to interesowała by mnie
    > odpowiedz do czego moze przydac sie sktyptowy c

    To jest proba dobrania problemu do narzedzia, a nie
    sformulowanie celu.

    > 1) do czego moze sie przydac interpreter c (standalone interpreter)

    Mysle ze przede wszystkim do tworzenia programow ulatwiajacych
    prace z kodem w C.

    > 2) do czego moze przydac sie osadzany skrypt w c
    > (na wbudowanym engine)

    Nie wiem.

    > (to drugie tutaj to akurat moze sie przydac do
    > udostepniania skryptow uzytkownikowi, programowania
    > botów itp)

    Raczej nie. Uzywajac interpretowanego jezyka w miejsce
    tego samego jezyka kompilowanego nic nie zyskujesz,
    a tracisz na wydajnosci. Dlaczego uzytkownik nie mialby
    skompilowac swojego bota i np. zaladowac go dynamicznie
    do engine'u, skoro juz napisal go w C?

    C z natury sluzy do oprogramowywania sprzetu. Jezyki
    wysokiego poziomu wymyslono po to, zeby ulatwiac
    programowanie. Ich interfejsy do obslugi elastycznych
    struktur danych (takich jak lista czy slownik) sa
    duzo wygodniejsze niz to, co ma do zaoferowania C.

    > 3) jak to wyglada w praktyce, czy da sie to łaczyc
    > zupelnie 'seamless' i jak to robią dostepne interpretery

    Co do tego "zupelnie 'seamless'", to nie wiem, co
    masz na mysli. Co do pytania, jak to robia dostepne
    interpretery, to tez nie bardzo wiem, o co pytasz.