  • 11. Data: 2014-04-16 07:58:05
    Temat: Re: komórka vs kompakt
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-04-16 03:30, Pszemol wrote:
    > "atm" <...@v...pl> wrote in message

    -n8-v-canon-550d-dslr/

    > Porównajcie z olympusem XZ-2, zróbcie ciemną scenę,
    > zobaczcie jak obiektyw z f 1.8 rzuci komórkę na łopatki.

    Pszemol, ten link wrzucilem jako mala prowokacje ;]
    Do tego dochodzi brak zooma optycznego, najprawdopodobniej slaba jakosc
    pod swiatlo. Jednak jak pokazuja zalaczone przyklady w lajtowych
    warunkach komorki juz od pewnego czasu daja rade.

  • 12. Data: 2014-04-16 09:55:10
    Od: trolling tone <a...@a...org>

    W dniu 2014-04-16 03:27, Pszemol pisze:
    > "fifak" <f...@o...pl> wrote in message

    > No ale czym się tu podniecać... Zrób podobne porównanie w gorszym
    > świetle albo jakiejś szybkiej sceny sportowej - krajobrazy w dobrym
    > świetle to wyjdą ładnie nawet jak weźmiesz i zrobisz je aparatem Smena.
    > Dedykowany aparat różni się od tego w komórce głównie optyką
    > i matrycą - i dobra ich kombinacja daje Ci opcje nieosiągalne w komórkach.

    A który kompakt nadaje się do tych szybkich scen sportowych?

  • 13. Data: 2014-04-16 14:23:08
    Od: Zakonspirowany <x...@g...com>

    W dniu 16-04-2014 07:58, atm pisze:
    > Jednak jak pokazuja zalaczone przyklady w lajtowych warunkach komorki
    > juz od pewnego czasu daja rade.

    Jeśli ktoś ma łapy jak posąg i umie wcisnąć ten malutki przycisk bez
    poruszenia komórką to zgoda. Te porównania nie mają sensu, bo nikt do
    telefonu czy aparatu nie nosi statywu i nie robi na samowyzwalaczu. Dla
    mnie optyczna/mechaniczna stabilizacja obrazu to podstawa, więc mimo
    tego, że moja Xperia robi już całkiem niezłe zdjęcia, to używam jej
    aparatu tylko w ostateczności.

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 14. Data: 2014-04-16 14:44:16
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-04-16 14:23, Zakonspirowany wrote:

> [...]
    > mnie optyczna/mechaniczna stabilizacja obrazu to podstawa, więc mimo
    > tego, że moja Xperia robi już całkiem niezłe zdjęcia, to używam jej

    Troche nie rozumiem problemu.
    Piszesz o poruszeniu przy wciskaniu guzika w komorce. To samo trzeba tez
    zrobic w aparacie i stabilizacja niczego tutaj nie gwarantuje.
    Wg mnie komorka ma tutaj w pewnym stopniu przewage oferujac rowniez
    przycisk wirtualny na ekranie. Tam nie trzeba niczego wciskac, wystarczy
    naprawde lekkie dotkniecie, na tyle lekkie ze czasem go sie nie czuje.
    Nie zmienia to faktu, ze komorka nawet z dobrym modulem foto jest
    specyficznym aparatem z wieloma ograniczeniami (i zaletami).

  • 15. Data: 2014-04-16 16:02:37
    Od: Zakonspirowany <x...@g...com>

    W dniu 16-04-2014 14:44, atm pisze:
    > Piszesz o poruszeniu przy wciskaniu guzika w komorce. To samo trzeba tez
    > zrobic w aparacie i stabilizacja niczego tutaj nie gwarantuje.

    W telefonie jest malutki przycisk, który trzeba mocno wcisnąć, bo jest
    dwu-skokowy. W aparacie przycisk jest duży i działa znacznie lżej, a
    stabilizacja, przynajmniej w aparatach Sony seri HX, robi swoje.

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 16. Data: 2014-04-16 16:09:31
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-04-16 16:02, Zakonspirowany wrote:

    > W telefonie jest malutki przycisk, który trzeba mocno wcisnąć, bo jest
    > dwu-skokowy. W aparacie przycisk jest duży i działa znacznie lżej, a
    > stabilizacja, przynajmniej w aparatach Sony seri HX, robi swoje.

    Dlatego sugeruje korzystac z ekranowego, nie jest dwuskokowy ale to nie
    problem: jednym tapnieciem mozna ustawic punkt ostrosci, drugim zrobic
    zdjecie. Zaleznie od softu, moze to byc tylko jedno bardzo delikatne
    tapniecie.

  • 17. Data: 2014-04-16 22:04:00
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    atm <...@v...pl> writes:

> [...]
    > wystarczy
    > naprawde lekkie dotkniecie, na tyle lekkie ze czasem go sie nie czuje.

    Poza tym komórka potrzebuje tak dużo czasu na ustawienie ostrości, że
    dawno już przestanie drgać z tego powodu :-)

    Tam zwykle nie ma też zmiennej ogniskowej, przy krótkich ogniskowych
    drgania nie są tak wredne.
    Tylko te czasy naświetlania są jakby nieoptymalne.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 18. Data: 2014-04-16 22:19:19
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    W dniu 2014-04-14 15:19, fifak pisze:
    > Aparat z komórki (samsung S5610 za 250zł) vs kompakt (olympus XZ10 za
    > 899zł)
    >

    > http://postimg.org/image/ww3bqt9r7/
    >

    > szału nie ma

    Przeczytałem dotychczasowe posty i mam wrażenie, że chyba tylko
    ja widzę różnice. Obraz po lewej razi mnie przepaleniami,
    brakiem kontrastu, wypranymi kolorami, a po powiększeniu
    jeszcze szumem.

    A jeżeli zrobiłeś psikusa i zdjęcia są w odwrotnym porządku
    niż opis to będę bardzo zaskoczony.

  • 19. Data: 2014-04-16 23:07:06
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    MarcinF <m...@i...pl> writes:

    > Przeczytałem dotychczasowe posty i mam wrażenie, że chyba tylko
    > ja widzę różnice. Obraz po lewej razi mnie przepaleniami,
    > brakiem kontrastu, wypranymi kolorami, a po powiększeniu
    > jeszcze szumem.

    Różnica jest oczywista ale wciąż jest _względnie_ mała.
    Teraz wystarczy powtórzyć te dwa zdjęcia w gorszych warunkach
    i pierwsze zdjęcie nie będzie się nadawać kompletnie do niczego.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 20. Data: 2014-04-18 00:21:42
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Zakonspirowany" <x...@g...com> wrote in message

    > W telefonie jest malutki przycisk, który trzeba mocno wcisnąć, bo jest
    > dwu-skokowy.

    Chyba w Twoim...
    Moje iPhone 4 i iPhone 5 nie mają przycisków dwuskokowych.
    Do robienia fotek używa się albo guzika wirtualnego na touchscreen
    albo guzika "+" do zgłaśniania dźwięku.