  • Data: 2014-05-13 22:03:31
    Temat: Re: komórka vs kompakt
    Od: yorgus <y...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 27 Apr 2014 15:36:46 +0200, atm <...@v...pl> napisał:

    > Dochodzimy zatem do sedna czyli osobistych preferencji.
    > Jest spore prawdopodobienstwo, ze wieszkosc zdjec z tej galerii nigdy by
    > nie powstala bo osobom je robiacym nie chcialoby sie nosic ze soba
    > lustrzanki. Druga czesc osob nie widzi zadnego problemu w tym, ze sa
    > artefakty badz inne niedoskonalosci wynikajace z ograniczen aparatu w
    > smartfonie.
    > Jadac w gory na piesza wedrowke w zimie swiadomie nie zabieram
    > lustrzanki godzac sie z jakoscia oferowana przez leciwego Canona A720is.
    > W zamian otrzymuje mala wage i gabaryty, uniwersalne zasilanie i bardzo
> [...]

    Mam kilka aparatow i w komorce najbardziej przeszkadza mi mydlo pod swiatlo, nawet
    dosc proste kompakty daja tu duzo lepszy efekt. Mialem A720IS i to byl bardzo
    dobry kompakt w sensie ze mial bardzo ostry obiektyw, te 8 MPIXli faktycznie
    bylo na zdjeciach. Dla przykladu taka prosta lustrzanka Canona 1100D (12 MPIX) ze
    spacer zoomem
    Tamrona 18-270 na pewno nie ma nawet tych 8 MPIXli, tak prawde powiedziawszy to z
    roznych porownan wychodzi uzyteczne
    4-6 mpixli. Oczywiscie zakres dynamiczny jest lepszy i szumy mniejsze, ale akurat
    A720 zrobilem kiedys sporo bardzo ladnych zdjec i szumy ma on stosunkowo male.
    Taki S110 na przyklad mimo ze ma 12 Mpixli to tez faktyczna rozdzielczosc jest duzo
    mniejsza.
    Oczywiscie mozna sie bawic stalkami i ogladac kazdy pixel, ale czasami
    pojawia sie okazja i pare sekund pozniej jej nie ma, wiec ci wszyscy co tak sie
    brandzluja lustrzankami masy zdjec po prostu nie zrobia (albo nie zmienia
    tego sowjego super obiektywu na czas).

    --
    pozdrawia
    yorgus