-
Data: 2011-02-06 09:34:04
Temat: Re: komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
Od: "Alexy" <a...@o...com.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]
Użytkownik "MarekM" <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska> napisał w
wiadomości news:ihceg1$rtb$1@news.net.icm.edu.pl...
>> O ile się nie mylę, wybrałeś gwarancję producenta jako jedną z opcji
>> reklamacji. Powinienneś wiedzieć, iż taką opcję możesz wybrać tylko raz
>> i nie możesz jej dowolnie zmieniać na niezgodność towaru z umową, bo
>> taki masz kaprys.
>
> Jakaś podstawa prawna? Jest dokładnie odwrotnie.
>
> Niezgodność towaru z umową możesz stwierdzić i reklamować w dowolnym
> momencie (oczywiście przez 2 lata), nawet po skorzystaniu z gwarancji.
> Gwarancja jest cechą produktu - dodatkowym zobowiązaniem producenta (bądź
> innego podmiotu), z którego masz prawo, ale nie obowiązek skorzystać.
> Niezgodność towaru z umową jest ustanowiona prawnie.
>
> Niezgodne z prawem jest właśnie stwierdzenie przez komoorki.pl, że "skoro
> towar na gwarancji, to sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za zgodność
> z umową i jest tylko pośrednikiem". Nawiasem mówiąc, dobrze wiedzieć, żeby
> ich unikać.
>
> A teraz kilka rad dla "wątkotwórcy":
> - jak najbardziej możesz skorzystać z uprawnień wynikających z ustawy o
> sprzedaży konsumenckiej
Oczywiście pod warunkiem, że telefon został zakupiony na konsumenta, a nie
na firmę.
> - Twoim prawem jest nawet wybór: wymiana lub bezpłatna naprawa, chociaż
> ogranicza ten wybór punkt poniższy
> - sklep może odmówić wymiany i naprawy tylko wtedy, gdyby wiązało się to z
> niemożliwością dokonania tego, a w zakresie naprawy: nie zrobiłby tego w
> odpowiednim czasie, lub naraziłoby to Ciebie na niedogodności - we
> wszystkich tych sytuacjach masz prawo (do obniżenia ceny lub odstąpienia
> od umowy
> - BARDZO WAŻNE: sklep ma obowiązek ustosunkować się w ciągu 14 dni -
> inaczej przyjmuje się, że zaakceptował Twoje żądania. Jeżeli więc wysłałeś
> telefon 16.11.2010, a odpowiedź otrzymałeś 29.12.2010, to znaczy, że treść
> odpowiedzi nie ma znaczenia: sklep uznał Twoje żądania!!!
Ujmując dokładniej 14 dni roboczych jeżeli sklep przekazuje produkt do
derwisu, który znajduje się w tej samej miejscowości co sklep lub 21 dni
roboczych jeżeli sklep wysyła produkt do serwisu znajdującego się w innej
miejscowości.
Przemek napisał, że w okresie listopada-grudnia czekał na odpowiedź sklepu
przez 5 tygodni. To już się kwalifikuje jako uznanie zasadności reklamacji i
trybu postepowania zgodnego z oczekiwaniami klienta. W tym przypadku po
upływie 21 dni roboczych sklep powinien zwrócic piniądze Przemkowi, bo takie
były jego roszczenia.
> Pamiętaj, sklep nie jest żadnym "pośrednikiem" - odpowiada za towar na
> podstawie ustawy, a nie na podstawie dobrowolnego zobowiązania, jakim jest
> gwarancja. To jego problem, jaki sprzęt sprzedają i owszem, sami mogą
> naprawiać przez skorzystanie z gwarancji producenta, ale to oni w takiej
> sytuacji występują z roszczeniem do gwaranta, a nie Ty. I z ich punktu
> widzenia są takim pośrednikiem, ale konsumenta to nie powinno interesować.
Jeżeli towar kupiłeś nie na firme tylko jako konsument to nigdy nie daj się
wygonić do serwisu producenta. W stosunku do producenta możesz dochodzić
tylko tego co masz w karcie gwarancyjnej i tylko i wyłącznie na warunkach
zawartych w tej karcie. Natomiast sprzedawca ponosi większą
odpowiedzialność, do której jesteś uprawniony ustawowo, a do tego masz
ochronę prawną w postaci Rzecznika Praw Konsumenta.
Obecnie radzę właśnie sprawę skierować do najbliższego Rzecznika Praw
Konsumenta, a zobaczysz, że nagle zacznie się inna rozmowa sprzedawcy.
Następne wpisy z tego wątku
- 06.02.11 09:47 Alexy
- 06.02.11 09:46 Andrzej Libiszewski
- 06.02.11 11:43 J.F.
- 06.02.11 12:56 J.F.
- 06.02.11 17:48 atm
- 06.02.11 21:46 Alexy
- 06.02.11 21:52 Alexy
- 07.02.11 00:32 Przemysław Ryk
- 07.02.11 20:53 Alexy
- 07.02.11 20:58 Alexy
- 10.02.11 00:34 Przemysław Ryk
- 10.02.11 00:34 Przemysław Ryk
- 10.02.11 00:44 Przemysław Ryk
- 10.02.11 00:44 Przemysław Ryk
- 10.02.11 19:23 Alexy
Najnowsze wątki z tej grupy
- Power BANK z ładowaniem przelotowym robi PRZERWY
- Aero2
- odbiornik GPS z kablem USB
- iOS, działające wifi z autolockiem
- Z instrukcji do kitu
- Re: W telefonie brak szufladki na drugą kartę SIM
- W telefonie brak szufladki na drugą kartę SIM
- DNS restrictions are on
- Słabszy sygnał GSM od kilku tugodni
- Re: Tani dodatkowy sim do smartwacha
- Praktyczny test GPS...
- Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO
- Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO
- Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- Dlaczego sluchawka nie dzwoni?
Najnowsze wątki
- 2025-01-22 Gdańsk => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-22 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-22 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-22 pokolenie Z
- 2025-01-22 Wyświtlacz ramki cyfrowej
- 2025-01-22 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-01-22 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-01-22 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-22 oferta na ubezpieczenie OC życie prywatne
- 2025-01-22 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-22 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-22 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-21 Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- 2025-01-21 bateria na żądanie
- 2025-01-21 Warszawa => IT Business Analyst <=