-
Data: 2011-02-06 09:34:04
Temat: Re: komoorki.pl, Nokia Poland - czyli moje przeboje z E52
Od: "Alexy" <a...@o...com.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]
Użytkownik "MarekM" <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska> napisał w
wiadomości news:ihceg1$rtb$1@news.net.icm.edu.pl...
>> O ile się nie mylę, wybrałeś gwarancję producenta jako jedną z opcji
>> reklamacji. Powinienneś wiedzieć, iż taką opcję możesz wybrać tylko raz
>> i nie możesz jej dowolnie zmieniać na niezgodność towaru z umową, bo
>> taki masz kaprys.
>
> Jakaś podstawa prawna? Jest dokładnie odwrotnie.
>
> Niezgodność towaru z umową możesz stwierdzić i reklamować w dowolnym
> momencie (oczywiście przez 2 lata), nawet po skorzystaniu z gwarancji.
> Gwarancja jest cechą produktu - dodatkowym zobowiązaniem producenta (bądź
> innego podmiotu), z którego masz prawo, ale nie obowiązek skorzystać.
> Niezgodność towaru z umową jest ustanowiona prawnie.
>
> Niezgodne z prawem jest właśnie stwierdzenie przez komoorki.pl, że "skoro
> towar na gwarancji, to sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za zgodność
> z umową i jest tylko pośrednikiem". Nawiasem mówiąc, dobrze wiedzieć, żeby
> ich unikać.
>
> A teraz kilka rad dla "wątkotwórcy":
> - jak najbardziej możesz skorzystać z uprawnień wynikających z ustawy o
> sprzedaży konsumenckiej
Oczywiście pod warunkiem, że telefon został zakupiony na konsumenta, a nie
na firmę.
> - Twoim prawem jest nawet wybór: wymiana lub bezpłatna naprawa, chociaż
> ogranicza ten wybór punkt poniższy
> - sklep może odmówić wymiany i naprawy tylko wtedy, gdyby wiązało się to z
> niemożliwością dokonania tego, a w zakresie naprawy: nie zrobiłby tego w
> odpowiednim czasie, lub naraziłoby to Ciebie na niedogodności - we
> wszystkich tych sytuacjach masz prawo (do obniżenia ceny lub odstąpienia
> od umowy
> - BARDZO WAŻNE: sklep ma obowiązek ustosunkować się w ciągu 14 dni -
> inaczej przyjmuje się, że zaakceptował Twoje żądania. Jeżeli więc wysłałeś
> telefon 16.11.2010, a odpowiedź otrzymałeś 29.12.2010, to znaczy, że treść
> odpowiedzi nie ma znaczenia: sklep uznał Twoje żądania!!!
Ujmując dokładniej 14 dni roboczych jeżeli sklep przekazuje produkt do
derwisu, który znajduje się w tej samej miejscowości co sklep lub 21 dni
roboczych jeżeli sklep wysyła produkt do serwisu znajdującego się w innej
miejscowości.
Przemek napisał, że w okresie listopada-grudnia czekał na odpowiedź sklepu
przez 5 tygodni. To już się kwalifikuje jako uznanie zasadności reklamacji i
trybu postepowania zgodnego z oczekiwaniami klienta. W tym przypadku po
upływie 21 dni roboczych sklep powinien zwrócic piniądze Przemkowi, bo takie
były jego roszczenia.
> Pamiętaj, sklep nie jest żadnym "pośrednikiem" - odpowiada za towar na
> podstawie ustawy, a nie na podstawie dobrowolnego zobowiązania, jakim jest
> gwarancja. To jego problem, jaki sprzęt sprzedają i owszem, sami mogą
> naprawiać przez skorzystanie z gwarancji producenta, ale to oni w takiej
> sytuacji występują z roszczeniem do gwaranta, a nie Ty. I z ich punktu
> widzenia są takim pośrednikiem, ale konsumenta to nie powinno interesować.
Jeżeli towar kupiłeś nie na firme tylko jako konsument to nigdy nie daj się
wygonić do serwisu producenta. W stosunku do producenta możesz dochodzić
tylko tego co masz w karcie gwarancyjnej i tylko i wyłącznie na warunkach
zawartych w tej karcie. Natomiast sprzedawca ponosi większą
odpowiedzialność, do której jesteś uprawniony ustawowo, a do tego masz
ochronę prawną w postaci Rzecznika Praw Konsumenta.
Obecnie radzę właśnie sprawę skierować do najbliższego Rzecznika Praw
Konsumenta, a zobaczysz, że nagle zacznie się inna rozmowa sprzedawcy.
Następne wpisy z tego wątku
- 06.02.11 09:47 Alexy
- 06.02.11 09:46 Andrzej Libiszewski
- 06.02.11 11:43 J.F.
- 06.02.11 12:56 J.F.
- 06.02.11 17:48 atm
- 06.02.11 21:46 Alexy
- 06.02.11 21:52 Alexy
- 07.02.11 00:32 Przemysław Ryk
- 07.02.11 20:53 Alexy
- 07.02.11 20:58 Alexy
- 10.02.11 00:34 Przemysław Ryk
- 10.02.11 00:34 Przemysław Ryk
- 10.02.11 00:44 Przemysław Ryk
- 10.02.11 00:44 Przemysław Ryk
- 10.02.11 19:23 Alexy
Najnowsze wątki z tej grupy
- Orange Free na kartę - coś się popsuło
- Radio internetowe do starego Androida
- Nazbyt "muzyczne" słuchawki
- 5G Apokalipsa - nie tylko dla tutejszych przeżuwaczy podpiczników
- Power BANK z ładowaniem przelotowym robi PRZERWY
- Aero2
- odbiornik GPS z kablem USB
- iOS, działające wifi z autolockiem
- Z instrukcji do kitu
- Re: W telefonie brak szufladki na drugą kartę SIM
- W telefonie brak szufladki na drugą kartę SIM
- DNS restrictions are on
- Słabszy sygnał GSM od kilku tugodni
- Re: Tani dodatkowy sim do smartwacha
- Praktyczny test GPS...
Najnowsze wątki
- 2025-03-01 Obywatel telefonuje 112 lub 986
- 2025-03-01 detektyw (?) Rutkowski działał jako prasa
- 2025-03-01 "Policjant został ujęty obywatelsko..."
- 2025-03-01 zatrzymanie zbyszka maja
- 2025-03-01 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2025-03-01 Chrzanów => NodeJS Developer <=
- 2025-03-01 Warszawa => Gen AI Engineer <=
- 2025-03-01 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-03-01 Kraków => Technical Team Leader (Clojure, Java) <=
- 2025-03-01 Zrobił TV OLED z TV LCD
- 2025-03-01 Gdynia => Sales Executive / KAM <=
- 2025-03-01 Błonie => Sales Specialist <=
- 2025-03-01 Ryga => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i Kad
- 2025-03-01 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-03-01 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=