  • 41. Data: 2010-08-21 16:19:27
    Temat: Re: kolizja - sprawca w PZU
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Paweł W. wrote:

    > Nie kumam z tym limitem????? Jeżeli o te Smarty chodzi to sobie z
    > kumplem w tydzień 2500tyś ((DC-Bari i powrót (coś tam na miejscu
    > jeszcze) zrobili i nikt na przebieg uwagi nie zwrócił.

    A bo to różnie w wypożyczalniach jest.
    Niektóre biorą jedną stawkę za wersję z limitem i druga za wersję bez
    limitu.
    Inne znowu przy 1-2 dniach dają limit a na dłużej nie ma limitu.

    Limit jest logiczny. Jak auto w ciągu roku przejeździ 50 tysięcy to się
    bardziej zużyje i więcej się wyda na przeglądy, niż gdy przejeździ 10
    tysięcy w ciągu roku.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 42. Data: 2010-08-21 17:24:31
    Od: Bydlę <b...@b...com>

    Czarek wrote:
    > Zwrócili za wypożyczenie jako osobie prywatnej, czy prowadzisz DG w
    > której wykorzystujesz samochód?

    Nie ma znaczenia czy jesteś firmą, czy nie.
    Jeśli likwidujesz szkodę z OC sprawcy - samochód zastępczy należy ci
    się jak psu micha.
    <http://www.lexagit.pl/index.php/2009/08/zwrot-koszt
    ow-najmu-pojazdu-zastepczego-w-przypadku-likwidacji-
    szkody-z-ubezpieczenia-oc-sprawcy-wypadku/>

    A jeśli z AC, to zgodnie z treścią umowy.

    --
    Bydlę

  • 43. Data: 2010-08-21 20:57:32
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia 21 Aug 2010 01:30:39 GMT, to napisał(a):

    > A ktoś Ci broni prowadzić?

    A musze prowadzić żeby dostać samochód ?

  • 44. Data: 2010-08-21 22:40:11
    Od: Bydlę <b...@b...com>

    huri_khan wrote:

    > A musze prowadzić żeby dostać samochód ?

    To nie tak - _żeby_ prowadzić musisz mieć samochód.
    Mieć do dyspozycji, niekoniecznie na własność.

    --
    Bydlę

  • 45. Data: 2010-08-21 23:15:44
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin huri_khan

    > A musze prowadzić żeby dostać samochód ?

    Ale tu nie o to chodzi. Po prostu skoro wysuwasz jakieś roszczenie to
    musisz je uzasadnić. Jeśli twierdzisz, że nie mając auta poniesiesz
    straty które będą wyższe niż koszt wynajęcia auta zastępczego to muszą to
    być konkretne, policzalne straty, a o wykazanie takich łatwiej gdy
    prowadzisz działalność DG, bo wiadomo wtedy do czego wykorzystywane jest
    auto i łatwo wskazać czego robić bez auta nie będziesz mógł i jakie
    konkretnie straty poniesiesz.

    --
    ignorance is bliss

  • 46. Data: 2010-08-22 10:37:57
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

> [...]
    > prowadzisz działalność DG, bo wiadomo wtedy do czego wykorzystywane jest
    > auto i łatwo wskazać czego robić bez auta nie będziesz mógł i jakie

    Konkretnie to mając auto mogę sobie podjechać nim do sklepu, do kina,
    wsadzić doń rower i pojechać na wycieczkę, whatever. Jeśli mam auto
    uszkodzone - to aby w podobnym stopniu móc funkcjonować - muszę wypożyczyć
    auto zastępcze. Będzie tańsze niż jazda taksówkami. I nie ma tu nic do
    rzeczy prowadzenie działalności gospodarczej.

    Jurand.

  • 47. Data: 2010-08-22 10:54:37
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 22 Aug 2010 10:37:57 +0200, Jurand wrote:
> [...]
    >uszkodzone - to aby w podobnym stopniu móc funkcjonować - muszę wypożyczyć
    >auto zastępcze. Będzie tańsze niż jazda taksówkami.

    Zalezy - bo jak masz przejechac np 30 km dziennie, to taksowka nadal
    sporo tansza, szczegolnie jak odjac z rachunku 83gr/km.

    J.

  • 48. Data: 2010-08-22 11:01:10
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    > Zalezy - bo jak masz przejechac np 30 km dziennie, to taksowka nadal
    > sporo tansza, szczegolnie jak odjac z rachunku 83gr/km.

    30 km dziennie to ja robię, jak się z domu nie ruszam.

    Jurand.

  • 49. Data: 2010-08-22 11:07:09
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 22 Aug 2010 11:01:10 +0200, Jurand wrote:

    >30 km dziennie to ja robię, jak się z domu nie ruszam.

    W celu prowadzonej dzialalnosci ? :-)

    Mnie, jak sie z domu nie ruszam, to jakos dziwnie wychodzi zero :-)

    J.

  • 50. Data: 2010-08-22 12:37:46
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    > W celu prowadzonej dzialalnosci ? :-)
    >
    > Mnie, jak sie z domu nie ruszam, to jakos dziwnie wychodzi zero :-)

    Ale niekoniecnzie musi być to w związku z prowadzoną działalnością.

    Jurand.