  • 101. Data: 2011-05-25 00:37:51
    Temat: Re: kolejny dawca
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-05-24 23:50, The_EaGle pisze:

    > Taaa a ja znam dokładnie odwrotną sytuację z życia wziętą. Dwa
    > samochody. Jeden wyprzedzał na skrzyżowaniu, drugi skręcał. Winny ten co
    > skręcał.

    Ktoś już na pms cytował dwa wyroki SN w podobnej sprawie - sprzeczne ze
    sobą.

    Niemniej w PoRD w art. 25 są wyraźnie wyznaczone kierunki z których
    nadjeżdżającym należy ustąpić pierwszeństwa.
    I dołożone jest tam specjalnie słowo "kierunku _przeciwnego_" którego
    funkcją jest właśnie pominięcie jadącego w tym samym kierunku za/obok
    skręcającego.

  • 102. Data: 2011-05-25 00:40:23
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    > I dołożone jest tam specjalnie słowo "kierunku _przeciwnego_" którego
    > funkcją jest właśnie pominięcie jadącego w tym samym kierunku za/obok

    I zrozumiałeś to jako zezwolenie na taranowanie jadącego w tym samym
    kierunku?
    Czy kolejny który umie przeskoczyć nad pasem jezdni, więc nie musi go
    zmieniać w celu skrętu w lewo?

  • 103. Data: 2011-05-25 00:43:41
    Od: zefir <z...@S...pl>

    W dniu 24.05.2011 20:59, masti pisze:
    > Dnia pięknego Tue, 24 May 2011 20:42:48 +0200 osobnik zwany Adam U.
    > wystukał:

    > katowice/1,35019,9640968,29_latek_zginal_na_motocykl
    u.html

    > "wyprzedzał trzy samochody naraz. Gdy okazało się, że jeden z nich skręca
    > w lewo"
    >
    > a teraz powiedz czy on najpierw wyprzedzał czy golf skręcał?
    > Jak już to ustalisz, nie z gównianego artykułu, to pogadamy.
    > Lubisz oglądać krwawe mięsko, prawda?

    Ech, ta motocyklowa solidarność jajników. Wyprzedzanie na skrzyżowaniu
    to proszenie się o kłopoty i tyle, bez względu na interpretację
    przepisów. Jeździsz motocyklem to wiesz, że jak się zapierdala to trzeba
    się spodziewać dziwnych manewrów nawet w miejscach pozornie niegroźnych,
    a co dopiero na skrzyżowaniu, na którym szansa na to, że ktoś będzie
    skręcał w lewo jest ogromna. Kierowcy motocykla brakło trochę wyobraźni
    i trochę farta i tragedia gotowa.
    16 lat jeżdżę samochodem i motocyklem i sprawdzanie przy skręcie w lewo
    na skrzyżowaniu czy nie jestem wyprzedzany nawet mi przez głowę nie
    przeszło, gdyż nie potrafiłem sobie do tej pory wyobrazić głupola
    zdolnego do takiego czynu,

    --
    pzdr.
    zefir

  • 104. Data: 2011-05-25 00:45:23
    Od: "cbnet" <c...@n...pl>

    VW skręcał w lewo, więc hamował, auta za nim również.
    Motocyklista jadący z tyłu widząc hamujące auta wyskoczył
    do wyprzedzania, a tam niespodzianka... śmiertelny finał
    i ostatnia zła decyzja, która nierozsądnie wydała mu się dobra.

    --
    CB

  • 105. Data: 2011-05-25 00:47:09
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Cavallino

    > Oczywiście że ma, bo nie da się zmienić kierunku, nie zmieniając
    > wcześniej pasa.

    Nie ośmieszaj się.

  • 106. Data: 2011-05-25 00:48:09
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "zefir" <z...@S...pl> napisał w
    wiadomości news:

    > 16 lat jeżdżę samochodem i motocyklem i sprawdzanie przy skręcie w lewo na
    > skrzyżowaniu czy nie jestem wyprzedzany nawet mi przez głowę nie przeszło

    I to jest właśnie smutne, zwłaszcza że takich nieświadomych jest więcej.
    A skrzyżowań których często nie widać zawczasu jest w Polsce od groma, każdy
    skręt z krajówki na wiejską drogę jest takowym, bywa że zupełnie
    nieoznaczonym.

  • 107. Data: 2011-05-25 00:53:45
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > begin Cavallino

    > Nie ośmieszaj się.

    Jeśli już to Ciebie pilocie helikoptera, któremu się grupy pomyliły.

  • 108. Data: 2011-05-25 00:58:56
    Od: "cbnet" <c...@n...pl>

    Nie masz prawa wyprzedzać auta hamującego przed tobą
    i sygnalizującego zamiar skrętu w lewo.

    Nie powinieneś wyprzedzać kilku hamujących przed tobą aut
    czy przed skrzyżowaniem czy nawet na prostej drodze.

    Nie wprowadzaj ludzi w błąd.
    Zachowaj swój Debilizm dla siebie na swój własny użytek.

    --
    CB

  • 109. Data: 2011-05-25 01:06:08
    Od: zefir <z...@S...pl>

    W dniu 25.05.2011 00:48, Cavallino pisze:
> [...]
    > A skrzyżowań których często nie widać zawczasu jest w Polsce od groma,
    > każdy skręt z krajówki na wiejską drogę jest takowym, bywa że zupełnie

    Smutne to jest wyprzedzanie pojazdu sygnalizującego zamiar skrętu w lewo
    a nie to, że skręcający nie sprawdza w ostatnim momencie przed skrętem
    czy jakiemuś kozakowi się śpieszy. Ja lubię wiedzieć co się dzieje wokół
    mojego samochodu i rozglądam się po lusterkach ale jeżeli w momencie
    włączenia kierunkowskazu nikt mnie nie wyprzedza to od tej pory skupiam
    się tylko na tym, jak wygląda sytuacja przede mną. Ciężar zachowania
    szczególnej ostrożności spoczywa w tym momencie na wyprzedzającym. Szlag
    by mnie trafił, gdybym miał przy każdym prawidłowo wykonywanym manewrze
    sprawdzać, czy nie muszę przypadkiem przepuścić jakiegoś debila. A jak
    sam jestem tym debilem i taka sytuacja mnie zaskoczy to mam pretensje
    tylko do siebie.

    --
    pzdr.
    zefir

  • 110. Data: 2011-05-25 01:20:41
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Cavallino

    > Jeśli już to Ciebie pilocie helikoptera, któremu się grupy pomyliły.

    Ja przejeżdżasz przez skrzyżowanie na wprost to też zmieniasz pasy (te
    poprzeczne)?