  • 71. Data: 2010-09-10 14:36:01
    Temat: Re: kolejne wprawki do oceny
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-09-10 13:37:52 +0200, "TheGuru" <t...@w...pl> said:

    > chmmmm. a 1 przykład

    No pierwsze jest dobrym przykładem ;-) Co jest tematem tego zdjęcia,
    architektura uliczki, wieża kościelna czy puste stoliki kawiarnianie?
    Bo żaden z tych elementów nie jest dominujący ani przedstawiony
    ciekawie. Drugie - to samo. Masz lustro, nie mogłeś zagrać GO tak, aby
    pozbyć się nieistotnego tła i skupić uwagę na fotelu? Trzecie:
    opisujesz flamandzkiego bohatera, a jego pomnik to może z 15% kadru, w
    dodatku zlewa się z zamkiem. Itd itp.

    > chmmm. mam kilka ując ale wybrałem to ponieważ.:
    > 1. cały ratusz z małą fontanną byłby mniej ciekawy (skrzydła ratusza są
    > lustrzano podobne i nie róznią id tych, ktore widać a fontanna byłaby
    > nieczytelna)
    > 2. detal fontanny z detale ratusza nie dawałby wyobrażenia o caości.
    > 3. sama fontanna na tle w miarę jednolitego nieba tez odpadła bo nieciekawa
    > i wtedy dodałbym kolejne zdjęcie ratusza.

    No i wyszło nudno. Nie widać ani renesansowości ratusza, a i fontanna
    jest i nieczytelna i nieciekawa.

    > za jakiś czas obejrzyj od końca ;-D

    Obejrzałem i uwagi mam te same.

    PS i "_h_mmmm", na ch jest "chrrrrrrrr" ;-)

    de Fresz

  • 72. Data: 2010-09-10 15:03:18
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Olek" i6dc8q$hl3$...@n...onet.pl

    > a gdzie tak napisałem?

    I ja mam wrażenie takie, iż uznałeś te fotki za przykłady HaDRowania. :)
    HaDRowanie daje efekty zdumiewające, na przykład widzimy świecący kinkiet
    w ciemnym, ale widocznym pokoju... :) Ani kinkiet nie jest przepalony (na
    biało czy choćby odbarwiony) ani podłoga nie jest smolista... :) (czy
    choćby pozbawiona detali)

    Niewprawne ,,oko'' nie zauważy HaDRowania, a jedynie stwierdzi,
    że ,,coś w tym zdjęciu jest''. :)

    Podobnie niewprawne ,,oko'' zauważy ,,coś'' w zdjęciu z niepogiętymi ścianami. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' e...@e...comyr.com '.O_'

  • 73. Data: 2010-09-10 15:11:56
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "TheGuru" i6dds3$ahq$...@o...icpnet.pl

    > no tak dlatego np London bridge ciąłem z jednej strony

    A nie uważasz, że każdy piksel jest łudząco podobny do każdego innego? ;)

    Pomyśl o fotografii reklamowej -- połowa garnituru, jeden but (może nawet
    na nodze) i jedna nogawka spodni... ;)

    To codzienny dylemat:

    szersze widzenie gubi detale
    wąski kąt daje detal, ale gubi spojrzenie ogólne

    Warto więc szukać takiego rozwiązania, które ukazuje i detale, i całość. ;)
    (czymkolwiek jest ta całość)

    Swego rodzaju rozwiązaniem jest umiejętne docięcie -- ani za mocne, ani za słabe. :)
    Ani za ciasne, ani za luźne.

    Inni zaś szukają niezwykłych rozwiązań...

    -- najazd na detal pokazuje jakieś zbliżenia
    -- fotomontaże
    -- ,,kamerowanie'' (pokazanie czegoś nie jedną fotką, ale masą fotek)

    Poszukiwania rozwiązania będą zapewne trwały i trwały... :)
    (a i tak będą niezadowoleni)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' e...@e...comyr.com '.O_'

  • 74. Data: 2010-09-10 15:13:55
    Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2010-09-10 17:03, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > I ja mam wrażenie takie, iż uznałeś te fotki za przykłady HaDRowania. :)

    masz racje... wrażenie.

> [...]
    > choćby pozbawiona detali)
    >
    > Niewprawne ,,oko'' nie zauważy HaDRowania, a jedynie stwierdzi,

    dobry wywód, ale o to mi mniej więcej chodziło - czy coś jeszcze?

  • 75. Data: 2010-09-10 15:18:57
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Olek" i6dhvm$qv$...@n...onet.pl

    > masz racje... wrażenie.

    Nasze odbicie rzeczywistości w naszej świadomości jest zawsze
    tylko jakimś wrażeniem. :) Słusznym lub nie -- jak to sprawdzić? :)

    Wiesz, co to HDR -- to dobrze; nie wiesz -- to się pytaj;
    a jeśli udajesz że wiesz, nie wiedząc -- to Twój problem. :)

    (obym nie płacił ci dofinansowania)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' e...@e...comyr.com '.O_'

  • 76. Data: 2010-09-10 15:21:42
    Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2010-09-10 17:18, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

> [...]
    >
    > Wiesz, co to HDR -- to dobrze; nie wiesz -- to się pytaj;
    > a jeśli udajesz że wiesz, nie wiedząc -- to Twój problem. :)

    bicie piany na temat wątku, z którym się nie zapoznało, też jest jakimś
    zajęciem, co nie?

  • 77. Data: 2010-09-10 15:32:43
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Olek" i6die9$1vj$...@n...onet.pl

    > bicie piany na temat wątku, z którym się nie zapoznało, też jest jakimś zajęciem,
    co nie?

    Akurat ten wątek przeczytałem w całości z uwagą. :)
    (jak dotąd -- bo właśnie zamierzam skończyć czytanie,
    a zapewne wątek będzie żył nadal)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' e...@e...comyr.com '.O_'

  • 78. Data: 2010-09-10 15:40:48
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Fri, 10 Sep 2010 16:09:59 +0200, Olek napisał(a):

    > nie zrozumiałeś pytania, to przykre

    Wyjaśnisz, czy będziesz plótł trzy po trzy zachwycając się przy tym swoim
    geniuszem?

    "I felt vaguely uneasy, though I couldn't say why. It did not seem
    all that unusual to be drinking with a White Rabbit, a short guy who
    resembled Bertrand Russell, a grinning Cat, and my old friend Luke
    Raynard, who was singing Irish ballads while a peculiar landscape
    shifted from mural to reality at his back."

  • 79. Data: 2010-09-10 15:52:59
    Od: limies <l...@g...com>

    On Sep 9, 11:51 pm, "TheGuru" <t...@w...pl> wrote:
    > Witam,
    > wziąłem sobie do serca Wasze poprzednie uwagi i zdjęcia z nowej wycieczki
    > zrobiłem bez agresywnego HDRu.
    >
    > poproszę o ocenę warsztatu, kadrów i ogólnych wrażeń z galerii.
    >
    > http://infobot.pl/r/1PEc
    >
    > ps. zdjęć jest sporo bo i sporo się działo a rodzinka ciekawa była...

    moze to moja subiektywna ocena, ale troszke jakby przeostrzone, poza
    tym fajne

  • 80. Data: 2010-09-10 19:29:06
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    uwzględniłem dużo Waszych uwag. wyprostowałem piony i poziomy, rozjaśniłem
    kilka innych .
    dzieki

    w wątku pojawił się temat panoram.

    zrobiłem jedną z reki ale nie mam narzędzi żeby wyprostować zniekształcenia.

    może ktoś ma soft i znajdzie chwilkę by ja ładnie złorzyć...

    to sa składowe
    http://infobot.pl/r/1PG2

    http://infobot.pl/r/1PG6

    http://infobot.pl/r/1PG7

    a to niezadowalający wynik zrobiony w panorama autostich

    http://infobot.pl/r/1PG8