  • Data: 2011-04-21 20:47:11
    Temat: Re: kobieta ominela polrogatki i skasowaly ja 2 pociagi.
    Od: Krzysztof Waszkiewicz <i...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W artykule <5...@h...goo
    glegroups.com>
    WS napisał(a):

    > Biorac pod uwage, ze sporo takich przejazdu jest w miejscach, gdzie
    > pociagi nie jada wiecej niz 50km/h, jest jeden tor i jest dobra
    > widocznosc - jest to bezpieczniejsze niz przejechanie wiekszego
    > skrzyzowania...

    I oczywiscie masz biezacy SRJ i WOS pod reka? Jestes pewny, ze nic nie
    pojedzie szybciej niz te 50?

    > Nawet widzac pociag kilkaset metrow dalej ryzyko jest praktycznie
    > zerowe - jak sie samochod zepsuje na srodku jest sporo czasu, zeby
    > wysiasc (bo pociag 100% w samochod przywali ;) )

    Skad wiesz, z jaka predkoscia nadjedzie pociag?
    Oj widzialem juz takich kombinatorow mocno obsranych bo ledwo uszli
    z zyciem.
    Przy nowoczesnej SSP masz kilkadziesiat sekund od wzbudzenia czujnika
    torowego do miniecia przejazdu. Czy nie mozna tyle poczekac?

    Polrogatka jest po to, zeby mozna bylo opuscic przejazd, a nie po to,
    zeby ja omijac. Czerwone swiatlo oznacza bezwzgledny nakaz zatrzymania.

    Przy 160km/h 100m pociag przejezdza w 2,25s. W 12s robisz ponad pol km.

    Spojrzmy na przyklad:
    http://www.youtube.com/watch?v=Mdf9LlrdtHY
    Gosc zjechal z przejazdu w 7s, a juz 10s pozniej byl na nim pociag (w
    tym miejscu v=120km/h). Ty chcialbys zdazyc wysiasc z samochodu gdyby
    Ci auto stanelo w osi toru po ktorym jedzie pociag?

    Inny przyklad:
    http://www.youtube.com/watch?v=tijB2hoPT_8
    sygnalizacja zaczyna dzialac w 5 s,
    8 s pozniej zamykaja sie rogatki na wjezdzie na przejazd,
    14 s pozniej zamykaja sie rogatki na zjezdzie z przejazdu. Ten czas nie
    jest przeznaczony na ominiecie zamknietych rogatek, tylko na zjazd z
    przejazdu pojazdow, ktore zaczely na niego wjezdzac przed zapaleniem
    sie czerwonego swiatla (w 5s).
    Pociag wjezdza na przejazd 40 s po wzbudzeniu SSP.
    To jest strasznie malo czasu.

    Wracajac do tematu - pociag towarowy jechal zapewne 80km/h, EIC
    160km/h. Pani ocenila odleglosc i wyszlo jej, ze jest "bezpiecznie".
    Efekt znamy.

    Zdravim!

    --
    Krzysztof Waszkiewicz GG://3721721 KF: http://iwan.eu07.pl/Score