  • 11. Data: 2011-03-30 05:03:10
    Temat: Re: klejenie radiatora do chłodzonego elementu
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    Hej!
    A moze cos takiego?
    http://infostrefa.info/kategorie.php?kategoria_id=31
    3&

    Radiator na pamieci ram, przyklejany tasma, jesli sie sprawdza w
    pamieciach to czemu nie we wzmacniaczu?
    Proste, bez kombinacji..

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2011-03-30 12:22:01
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    shg <s...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > p=B3o
    > przewodz=B1 kiepsko.
    >
    > Kleje termoprzewodz=B1ce, podobnie jak pasty, zawieraj=B1 jaki=B6 nape=B3ni=
    > acz
    > charakteryzuj=B1cy si=EA du=BFo lepszym przewodnictwem cieplnym ni=BF faza
    > ci=B1g=B3a, np. Al2O3, glin, mied=BC, srebro, diament (tak, drogie jak
    > pierun).
    > Mo=BFna zrobi=E6 samemu taki klej z dwusk=B3adnikowego epoksydowego, trzeba
    > tylko pomiesza=E6 z py=B3em Al2O3 (mo=BFna kupi=E6, albo samemu zrobi=E6).
    Znasz jakiś urzędowy zakaz wymieszania na kawałku papierku zapałką niewielkiej
    ilości najtańszego bezbarwnego silikonu z tlenkiem glinu albo pyłem
    aluminiowym? Wyjdzie z tego o kilka klas lepszy klej do radiatorów od żywicy
    epoksydowej zmieszanej z takimi składnikami.

  • 13. Data: 2011-03-30 12:44:27
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    wchpikus <w...@w...wp.pl> napisał(a):

> [...]
    3&

    > Radiator na pamieci ram, przyklejany tasma, jesli sie sprawdza w

    Nie sprawdza sie w przypadkach jak opisany bo trzeba kupic od razu rolkę a
    potrzeba 0,5cm2. Dobra rada to rada dobrana do możliwości pytającego. No chyba
    że pytający ma fabrykę i przykleja dziennie 200 tysięcy radiatorów. Ale wtedy
    od się nie pyta w usenecie a wysyła pytanie do producentow klejow.

  • 14. Data: 2011-03-30 12:51:16
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    4CX250 <t...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Z tego wszystkiego podparłem się przewodnością którą podał Mario i
    > wybrałem... żywicę epoksydową. Wiecie dlaczego? Aby wylutowac ten
    > układ z płytki nalezy najpierw ściągnąć ten radiator gdyż zasłania
    > skutecznie wszystkie piny. Radiator podgrzałem mini lutownicą gazową
    > i po prostu go ściągnąłem gdyż ten klej (podejrzewam że był to zwykły
    > epoksyd) się uplastycznił. Gdyby to był silikon to by było konieczne
    > bolesne zrywanie a tego chcę uniknąć bo kto wie może kiedyś urządzenie
    > znów zostanie odwrotnie podłączone i trzeba będzie znowu wymienić

    źle zrobiłeś. To się grzeje i stygnie. Rożną rozszerzalność cieplną mają
    materialy jakie są w tej chwili użyte. Po pewnym czasie samo odpadnie.
    Najtańszy silikon był by lepszy bo elastyczny.