  • 1. Data: 2011-03-27 22:36:53
    Temat: Sekundomierz synchronizowany siecią
    Od: Szczur <s...@o...pl>

    Witam!

    Ostatnio na laborce zauważyłem stary (wygląda na lata 60-70) sekundomierz.
    Niestety nie miałem jak zrobić zdjęcia, a chciałbym wiedzieć jaki jest
    typ/oznaczenie tego ustrojstwa.
    Wielkość około 20x20cm. Ma to coś skalę jak "analogowe" stopery, tzn. duża
    okrągła tarcza na której można odczytać setne sekundy, oraz mniejsza w
    środku z pełnymi sekundami. Posiada 5 zacisków, do dwóch podłącza się
    zasilanie bezpośrednio z sieci, do pozostałych trzech "wyzwalanie",
    zarówno zatrzymanie jak i zatrzymanie. Z boku przycisk do zerowania.
    Niestety brak jakichkolwiek oznaczeń.
    Wie ktoś co to może być i jak się tego w ogóle używa?

    --
    Nic na siłę, weź większy młotek!
    Pozdrawiam, Jakub Rakus

  • 2. Data: 2011-03-28 00:54:49
    Temat: Re: Sekundomierz synchronizowany siecią
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    Szczur <s...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > Niestety brak jakichkolwiek oznaczeń.
    > Wie ktoś co to może być i jak się tego w ogóle używa?

    Nie chciał bym wyjść na ignoranta ale wydaje mi się ze urządzenie ktore
    dokladnie opisaleś może slużyć do odmierzania czasu. Moze to być sekundomierz
    zwany również stoperem. Szkoda ze nie ma zdjęcia bardzo by pomoglo w
    objaśnieniu jak się go używa. Taki sekundomierz posiada 5 zaciskow. Do dwóch
    podłącza się zasilanie bezpośrednio z sieci. Za pomocą pozostalych można
    uruchomić odliczanie i zatrzymać w dowolnym momencie. To skomplikowane dlatego
    posłużę się przykladem. Chcecie na przyklad sprawdzić kto dlużej wytrzyma bez
    oddychania. Kolega ktorego sprawdzasz nabiera powietrza i daje na przyklad
    oczami znak kiedy zacząć mierzyć czas. Wtedy zwierasz zaciski uruchamiające
    kręcenie wskazówek. Prawdopodobnie nie musisz dusic przycisku caly czas.
    Wystarczy raz nacisnąć. Zupełnie tak jak przycisk do swiatlą na klatce
    schodowej. Cyk i sie swieci. W sekundomierzu zwanym popularnie stoperem też
    cyk i zaczyna mierzyć. Jak kolega zaczyna robić się siny zaczynają mu galy
    wylazić i w pewnym momencie ze świstem wypuszcza powietzre to zwiera się styki
    zatrzymujące. To inaczen niż na klatce schodowej. Tam światło samo zgaśnie a
    tutaj trzeba nacisnąć. Wyczuwasz rożnicę. Jak nie to napisz, postaram się
    prościej objaśnić. Jak następny kolega też chcialby zmierzyć ile wytrzyma bez
    oddychania to zamiast zapisywania wyniku i potem metodą odejmowania od siebie
    dwoch liczb kilkucyfrowych. Wdusza się przycisk zerowania. To bardzo sprytne i
    niezwykle ulatwia wykonyanie eksperymentow. Niestey nie mogę podać podstawy
    prawnej na jakiej dziala taki sekundomierz. Z niecierpliwością czekam na
    pytanie czy używany papier toaletowy można po praniu wirować. Kiedyś nie bylem
    pewny czy się doczekam. Teraz już wiem że to kwestia najbliższego czasu.
    Pozdrawiam i życzę dużo zabawy z sekundomierzem. Tylko jak byś chcial robić
    eksperyment z zatrzymywaniem oddechu i dla pewności byś trzymał głowe kolegi w
    wiadrze z wodą. To po dwoch minutach bez względu na to co by się dzialo
    wyciągnij mu glowe z wiadra. Bedzie mial szansę na przeżycie eksperymentu. A
    jak byś nie wyciągnąl i kolega po krótkiej chwili szamotania by znieruchomial
    to nic Ci nie grozi. Cywilizowane spoleczeństwo nie wsadza upośledzonych
    umyslowo do wiezienia.

    Kurwa gdzie ja żyję. Jest trzecia może to sen?

  • 3. Data: 2011-03-28 04:46:50
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2011-03-28 00:36, Szczur pisze:
    > Witam!
    >
    > Ostatnio na laborce zauważyłem stary (wygląda na lata 60-70) sekundomierz.
    > Niestety nie miałem jak zrobić zdjęcia, a chciałbym wiedzieć jaki jest
    > typ/oznaczenie tego ustrojstwa.

    Gdyby to było 10x dokładniejsze to można by uznać, że to układ do
    pomiaru nierównoczesności styków.

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 4. Data: 2011-03-30 21:17:56
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 28 Mar 2011 00:36:53 +0200, Szczur napisał(a):

> [...]
    > Niestety brak jakichkolwiek oznaczeń.
    > Wie ktoś co to może być i jak się tego w ogóle używa?

    Czegoś podobnego używam w pracy w skrzynce sterującej wymuszalnikiem
    prądowym. Sekundomierz jest wykorzystywany do pomiaru czasów zadziałania
    automatyki (zabezpieczeń czasowo-prądowych) w rozdzielniach 15kV. Stoper
    jest wyzwalany w momencie załączenia transformatora probierczego a
    zatrzymywany gdy nastąpi rozwarcie styków wyłącznika w badanym polu
    rozdzielni. Niestety stoper ma już swoje lata i domaga się wymiany na
    coś nowszego - przy kasowaniu wskazówka nie zawsze wraca na zero, co
    przy pomiarach czasów rzędu 100ms wprowadza już spory błąd. Jak chcesz
    to mogę sprawdzić oznaczenia tego sekundomierza i ewentualnie jakieś
    zdjęcie zrobić.
    --
    Pozdrawiam Bad Worm badworm[maupa]post{kopek}pl
    GG#2400455 ICQ#320399066