  • 11. Data: 2009-06-03 19:55:19
    Temat: Re: kleje do drewna - wikol vs. pattex i inne
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > nie
    > >
    > Dzięki za sugestie. Epidian znam i stosuje, kostnego nie probowalem wiec pewnie
    > sprobuje niedlugo
    > Pozdrawiam,
    > klechu
    >

    > --
    Kostnym klei się na gorąco. Klej musi być gorący i łączone powierzchnie też
    muszą być podgrzane. Błędem jest klejenie zimnych elementów. Zimnym klejem
    kostnym nie da się kleić.

  • 12. Data: 2009-06-03 20:37:51
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Kostnym klei się na gorąco. Klej musi być gorący i łączone powierzchnie też
    > muszą być podgrzane. Błędem jest klejenie zimnych elementów. Zimnym klejem
    > kostnym nie da się kleić.

    Najfajniej jest po klejeniu zostawić słoik z resztą kleju i zapomnieć o
    nim na dłużej :)

  • 13. Data: 2009-06-03 22:32:59
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > Najfajniej jest po klejeniu zostawić słoik z resztą kleju i zapomnieć o
    > nim na dłużej :)
    Bo tak to działa. Rozrabiasz klej jak w przepisie. I go zostawiasz żeby stężał.
    Jak chcesz kleić to do garnka z wodą żeby się rozpuścił. Kiedyś wyczytałem że za
    pomocą kleju kostnego można szkło mrożone zrobić. Rysyje się szybę grubym
    papierem ściernym. Następnie maluje ją ciepłym klejem. Po kilku dniach kurczący
    się klej wyłupuje z powierzchni szyby, no właśnie jak nazwać to co on wyłupuje.
    I się szkło mrożone robi. Nie próbowałem. Ale miałem emaliowany garnuszek na
    taki klej. Po jakimś czasie za dużo emalii w nim nie było. To znaczy była tylko
    że nie na ściankach.

  • 14. Data: 2009-06-04 06:01:28
    Od: myszek <k...@l...tpsa.pl>

    "PL(N)umber_One" wrote:

    > Wiele firm konfekcjonujących paprze niestety wikol i to co sprzedają z
    > wikolem ma niewiele wspólnego.

    Maja cos wspolnego :->>>> To mianowicie:

    > Spoina nie jest jednak odporna na
    > długotwałe zwilgocenie.

    Klopot w tym, ze w bardzo podobnych opakowaniach mozna spotkac
    rzadki klej poliuretanowy, ktory jest calkiem wodoodporny.
    Patrze wiec na polke w poszukiwaniu poliuretanu, przegryzam sie przez
    napisy na etykiecie: super mocny, wodoodpornym szybkowiazacy itd. itp.
    ale dla wszelkiej pewnosci jeszcze otwieram buteleczke i wacham...
    *(@$%^&*@$%, wikol. Nie moga napisac od razu?

    pozdrowienia

    krzys
    ktory to wlasnie niedawno cwiczyl

    --
    _^..^_)_
    \ /

  • 15. Data: 2009-06-04 06:21:17
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    klechu pisze:
    > Witam
    >
    > Zastanawiam się, czy "supermocne" kleje do drewna na bazie polioctanu winylu,
    > są faktycznie dużo lepsze od pospolitego wikolu? Co prawda pattex ma fajny klej
    > szybkowiążący, ale jeśli mi się nie spieszy i mogę klejone elementy zostawić
    > ściśnięte na noc, to czy warto dopłacać? Dotychczas stosowałem wikol i nie
    > narzekam, ale też klejone przeze mnie elementy nie są narażone na większe
    > obciążenia

    A musi być klej, nie można zastosować śrub ew. innych okuć ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 16. Data: 2009-06-04 06:33:15
    Od: "klechu" <k...@p...onet.pl>

    > A musi być klej, nie można zastosować śrub ew. innych okuć ?

    Czasem mozna, czasem nie, natomiast ja po prostu lubie kleic:) W przypadku
    niewielkich konstrukcji calkowicie drewnianych, spoina klejowa wydaje mi sie
    bardziej 'elegancka' (oczywiscie to moja subiektywna opinia). Natomiast pytalem
    bardziej z ciekawosci niz z powodu jakichs wielkich problemow klejeniem drewna
    pozdr
    klechu

  • 17. Data: 2009-06-04 08:11:44
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Kilku znajomych stolarzy od trzech-czterech lat
    > konsekwentnie zachwala Rakoll Express 25. To
    > jest klej do drewna twardego.

    Jak dla mnie troche za szybko wiaze, nie wiem, czy
    ze swojej produkcji niezdarnymi sciskami zdaze
    wszytko poskladac do kupy. Dlatego postanowilem
    znalezc Soudal A60 lub A66, ale taki chyba nie wystepuje
    w Warszawie i okolicach.

    pozdrawiam
    pluton

  • 18. Data: 2009-06-04 08:13:17
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > ale dla wszelkiej pewnosci jeszcze otwieram buteleczke i wacham...
    > *(@$%^&*@$%, wikol. Nie moga napisac od razu?

    Patrze... - lezy
    Podchodze, przygladam sie - brazowe
    dotykam - miekkie i cieple
    wacham - smierdzi
    probuje... TFU, GOWNO!

    pozdrawiam
    pluton

  • 19. Data: 2009-06-04 08:40:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "klechu" <k...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:6069.0000037d.4a26c902@newsgate.onet.pl...
    > Jasne ze wikol jest na bazie polioctanu winylu, dlatego wlasnie
    > pytam:) Może
    > nie dosc wyraznie ujalem to w moim pytaniu. Skoro zarówno wikol
    > jak i te
    > drozsze kleje (przykladowy pattex) sa na bazie polioctanu winylu,
    > to czy warto
    > przeplacac, czy to &#8222;jeden pieron&#8221; i tak naprawde
    > kupujac drozszy klej place za
    > firme i ladniejsze opakowanie?

    Miedzy polietylenem a polietylenem roznica potrafi byc spora, ale
    mysle ze klejow z pow to dotyczy w mniejszym stopniu :-)

    J.

  • 20. Data: 2009-06-04 09:01:21
    Od: szadok <s...@t...pl>

    Dnia 04.06.2009 pluton <z...@p...onet.pl> napisał/a:

    > Patrze... - lezy
    > Podchodze, przygladam sie - brazowe
    > dotykam - miekkie i cieple
    > wacham - smierdzi
    > probuje... TFU, GOWNO!

    ...oj, dobrze, żeś nie wdepnął!

    pzdr, szadok
    --
    'To jest cnota nad cnotami - trzymać język za zębami'
    śp. babcia