  • 41. Data: 2009-07-06 08:22:23
    Temat: Re: klasyczny dylemat ,czyli co kupic
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "Olek" napisał w wiadomości news:h2sc04$4c8$1@news.wp.pl...

    > nie no zabiłeś mnie tą "brutalną pracą lustra"

    A moje lustra w domu też pracują brutalnie. Ile razy w nie spojrzę, mam
    wrażenie,
    że widzę nie to, co bym chciał :)

  • 42. Data: 2009-07-06 09:05:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 3 Jul 2009, Olek wrote:

    > dalej podtrzymuję to , że zrobię 450D i dobrym szkłem o wiele lepsze foty niż
    > 50D z kitem...

    To jedno, a to:

    > zawsze myślałem, że filtr AA służy czemu innemu, ale widzę nowa teoria :)

    ...drugie.
    Bo ujęcie innymi słowami konieczności rozmycia obrazu w niczym nie
    zmienia faktu, że innej metody na uniknięcie mory nie ma.
    Jest do wyboru - albo "pozorna ostrość", która może pokazać szczegóły
    "wirtualne" - których nie ma, albo na tyle duże rozmycie, żeby
    pasmo toru przed próbkowaniem (a próbkowania przestrzennego dokonuje
    matryca) było węższe niż połowa gęstości próbkowania.
    Jakby nie patrzeć, celem AA jest "zaburzenie obrazu z obiektywu" :|

    A najprostsza metoda na ograniczenie złudzeń optycznych, to mająca
    kiepskie notowania na grupie ;) metoda zwiększenia rozdzielczości
    matrycy *wyraźnie* ponad możliwości obiektywu.
    Nie musi być zaraz 5x, ale tak z 3x (biorąc pod uwagę, że ów analogowy
    filtr, i to niezależnie czy "sam obiektyw" czy razem z AA, nie
    będzie mógł mieć przebiegu tłumienia chocby zbliżającego się do
    filtrów elektronicznych, o "cyfrówce" nie wspominając) by się
    mogło przydać :|

    pzdr, Gotfryd

  • 43. Data: 2009-07-06 10:53:25
    Od: "Matt " <m...@g...pl>

    expat75 <e...@g...peel> napisał(a):
    > Powiedzmy że mam trochę nadwyżki w budżecie więc cena będzie kryterium
    > pobocznym .

    Tak to może nie pisz, chyba że masz na zbyciu 30.000 pln. Najlepiej podaj
    konkretnie, jaką kwotą dysponujesz i jakich ogniskowych potrzebujesz. Że
    szerokiego kąta, to wiemy z pierwszego posta (widoki, imprezy we wnętrzach).
    Pytanie, jaką ogniskową na drugim końcu chcesz mieć, bo jest różnica między
    np. 50mm, 70mm, a 300mm. No ale najważniejszy jednak jest budżet, bo szkła
    amatorskie są od 100 pln (jakość obiektywu kitowego) do gdzieś tak 8000 pln.

    Maciej

  • 44. Data: 2009-07-06 14:48:31
    Od: "expat75" <e...@g...peel>

    "Matt " <m...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > amatorskie są od 100 pln (jakość obiektywu kitowego) do gdzieś tak 8000

    Fakt , nadwyżka nie oznacza nieograniczonego budżetu :)
    Powiedzmy że byłbym w stanie wysupłac na obiektyw do 3kpln
    Myślę że opcja ze szkłem 24/105 była by w sam raz
    Pozdrawiam
    Expat

  • 45. Data: 2009-07-06 14:59:46
    Od: "Matt " <m...@g...pl>

    expat75 <e...@g...peel> napisał(a):

> [...]
    > Powiedzmy że byłbym w stanie wysupłac na obiektyw do 3kpln
    > Myślę że opcja ze szkłem 24/105 była by w sam raz

    Jeśli piszesz o Canonie 24-105mm f/4, Jakość powinna być lepsza niż w
    przypadku Sony R1, ale może Ci brakować szerokiego kąta, bo w Canonie wychodzi
    24 mm * przelicznik 1,6 = 38,4 mm. Poza tym to szkło na pełną klatkę, może
    lepiej weź coś na cropa od 16-17 mm? Wtedy po przeliczeniu będziesz mieć
    szeroki kąt od ok 26mm.

    Maciej

  • 46. Data: 2009-07-06 15:11:10
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Matt pisze:
    > Jeśli piszesz o Canonie 24-105mm f/4, Jakość powinna być lepsza niż w
    > przypadku Sony R1, ale może Ci brakować szerokiego kąta, bo w Canonie wychodzi
    > 24 mm * przelicznik 1,6 = 38,4 mm. Poza tym to szkło na pełną klatkę

    To akurat zaleta, ale oczywiście należy ogniskową przemyśleć dokładnie.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 47. Data: 2009-07-06 15:38:54
    Od: "Tomek" <b...@o...pl>

    > Fakt , nadwyżka nie oznacza nieograniczonego budżetu :)
    > Powiedzmy że byłbym w stanie wysupłac na obiektyw do 3kpln
    > Myślę że opcja ze szkłem 24/105 była by w sam raz
    > Pozdrawiam

    Za 3tys zł to tylko uzywany

  • 48. Data: 2009-07-06 19:05:25
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    Janko Muzykant pisze:

    > Czasem :)

    Taki już jest los pionierów i odkrywców.
    Ci, co idą znaczonym szlakiem, zachowują dużo energii - i coś muszą z
    nią zrobić!