  • Data: 2014-09-06 09:50:17
    Temat: Re: kieszonkowy aparat na baterie AA
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Am Freitag, 5. September 2014 23:44:14 UTC+2 schrieb Piotr Kosewski:

    > Z kiosku. Wokół tego obraca się cały ten wątek: pytający
    >
    > liczył na AA, bo uważa je za najłatwiej dostępne w sytuacjach
    >
    > awaryjnych.

    do sytuacji awaryjnych dochodzi jezeli zaistnieje splot okolicznosci
    nieprzewidywalnych.
    uzywajac AA tez moze dojsc do sytuacji awaryjnej , polegajacej np na tym, ze nie
    znajdziesz kiosku , choc na to liczyles.

    z doswiadczenia wlasnego , a fotografuje duzo i czesto wiem, ze czesciej dochodzilo
    do sytucaji awaryjnych kiedy poslugiwalem sie AA.

    > I nie rozumiesz jeszcze jednej zalety powerbanków.
    >
    > Otóż powerbank rzeczywiście ładujesz z sieci (np. codziennie w nocy),
    >
    > ale potem telefon czy aparat możesz ładować w terenie.

    1. istnieje stosunkowo prosta metoda na przedluzenie czasookresu dzialania baterii w
    kompaktach nawet 2 - 4 krotnie. jesli ja zastosujesz power bank okaze sie zbedny .
    Jesli sie o tym nie wie , to sie wpada na absurdalne i kuriozalne pomysly targania w
    kieszenie zewnetrznego kablowego zasilania do kompaktu , ktorego sensem stosowania
    sa wlasnie jego male wymiary i ciezar.

    2- Wspomniany powerbank , tzn ten cytowany za 10 usd na AA. jest bezszesnowny.

    oryginalne dedykowane akku maja dwukrotnie wieksza pojemnosc od zewnetrznych akku AA.
    Oznacza to, ze oryginalna bateria + jedna zapasowa daja tyle energii co 4 komplety
    zasialajace AA.
    Baterie AA daja zludne poczucie bezpieczenstwa , czego skutkiem jest wiecej sytuacji
    awaryjnych.

    > To są wszystko oczywiste kwestie dla normalnych ludzi. Czemu tego nie
    >
    > ogarniasz? Zdarzyło Ci się kiedyś wędrować z aparatem czy tylko
    >
    > panoramy robisz i siedzisz na usenecie?

    Zdecydowana wiekszosc uzytkownikow kompaktow jest wiec nienormalna , jako ze nie
    stosuja i nie widza potrzeby zabierania ze soba power bank.
    Masz , uzywales ?. miales potrzebe - mozesz pokazac filmik jak to ladowales kompakt
    na wycieczce z power bank ? jak dlugo to trwa?
    Mozesz opisac konkretnie kiedy w jakies sytuacji doladowywales u siebie kompakt
    powerbankiem ?
    Konkretnie, w rzeczywistosci - bez zmyslania na poczekaniu jakiejs hipotetycznej
    sytuacji.

    a na czym nagrasz tych kilkanascie tysiec zdjec ?
    pewnie trzeba przeniesc do komputera , bo okaze sie ze karty tez za drogie.
    A czym zasilisz ten komputer ? - tez bedziesz targal kompa i power bank do niego ?

    To sa takie tam sobie dywagacje , jakie poczyniasz, kompletnie nie przystajace do
    rzeczywistosci fotograficznej .

    akurat w panoramach problem zasilania jest istony - jeden obraz to nieraz ponad
    tysiac wyzwolen np tutaj:

    http://spherapan.vot.pl/134/134.html

    jesli przejdziesz z fotografii pojedynczej na panoramiczna , to zauwazysz , ze
    niczego nie potrafisz. Stopien trudnosci jest wielokrotnie wiekszy.

    tyklo usenet ?

    w tym roku cztery dluzsze wypady fotograficzne do granic europy i w przyszlym
    tygodniu nastepny 10-cio dniowy do portugalii. Jakos znajduje czas na usenet i
    fotografie , a takze pare innych rzeczy.