  • 11. Data: 2011-06-21 23:23:18
    Temat: Re: kierunkowskaz na rondzie
    Od: Wódz <n...@c...spamu>

    Dnia Tue, 21 Jun 2011 23:20:20 +0200, Paul napisał(a):

    > po pierwsze to nie jest przydatne, a po drugie nielegalne.

    Skręcając w lewo miałem na myśli wybranie 3 zjazdu w klasycznym
    skrzyżowaniu 4-ro kierunkowym...

    Kto Cię tak okłamał mówiąc, że to nielegalne??

    Wódz

  • 12. Data: 2011-06-21 23:23:21
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 21 Jun 2011 23:19:11 +0200, Paul napisał(a):

    > ale co innego rondo rzeczywiste, a co innego skrzyżowanie, gdzie jakiś
    > debil postawił znak ronda

    To co, zawiążmy na wszystkich debilnie postawionych znakach ronda różowe
    wstążki, żeby każdy wiedział, że tam ma się zachowywać inaczej, co?
    Tylko jak wytłumaczysz każdemu kierowcy co znaczy różowa wstążka?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 13. Data: 2011-06-21 23:23:27
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Paul

    > po pierwsze to nie jest przydatne, a po drugie nielegalne.

    Nielegalne... lol.

  • 14. Data: 2011-06-21 23:23:53
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 21 Jun 2011 23:15:36 +0200, Wódz napisał(a):

    > Rondo to rondo... to nie jest inna normalna ulica. To powiedz mi czemu nie
    > włączasz prawego kierunku wjeżdżając na rondo? Przecież przecinasz pas
    > ruchu...

    uu.. kolego... czytanie ze zrozumieniem poważnie szwankuje.

  • 15. Data: 2011-06-21 23:26:55
    Od: Paul <e...@e...com>

    W dniu 2011-06-21 23:23, Waldek Godel pisze:
    > y na wszystkich debilnie postawionych znakach ronda różowe
    > wstążki, żeby każdy

    może inaczej:
    domyślnie na rondzie jeździsz dookoła

    Ale są "ronda", gdzie domyślnie pas zjeżdża w bok i jak chcesz jeździć
    dookoła, to musisz zmieniać pasy i wtedy należy włączyć kierunkowskaz +
    ustąpić pierwszeństwo

  • 16. Data: 2011-06-21 23:28:21
    Od: Paul <e...@e...com>

    W dniu 2011-06-21 23:23, to pisze:
    > begin Paul

    > Nielegalne... lol.

    sygnalizujesz, że chcesz jechać pod prąd, a tego nie robisz - stwarzasz
    zagrożenie dla innych. może przy skręcie w lewo włączaj prawy i na
    odwrót, skoro twierdzisz, że to legalne.

  • 17. Data: 2011-06-21 23:30:13
    Od: Paul <e...@e...com>

    W dniu 2011-06-21 23:23, Wódz pisze:
    > Skręcając w lewo miałem na myśli wybranie 3 zjazdu w klasycznym
    > skrzyżowaniu 4-ro kierunkowym...
    >
    > Kto Cię tak okłamał mówiąc, że to nielegalne??

    3 zjazdu na skrzyżowaniu... nic nie rozumiem. to w końcu rondo, czy
    klasyczne skrzyżowanie?

    z wyjątkiem ronda, gdzie masz domyślnie pasy zjeżdżające, to nie
    włączasz kierunku. chyba, że chcesz jechać pod prąd.

  • 18. Data: 2011-06-21 23:34:43
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 21 Jun 2011 23:26:55 +0200, Paul napisał(a):

> [...]
    >
    > Ale są "ronda", gdzie domyślnie pas zjeżdża w bok i jak chcesz jeździć
    > dookoła, to musisz zmieniać pasy i wtedy należy włączyć kierunkowskaz +

    ok, to ma sens, tyle, że rondo musi być na tyle duże, żebyś zdołał się
    zmieścić na rondzie z manewrem :-)
    Na poważnie - z pewnością lewy kierunkowskaz będzie niezbędny, żeby
    wyjechać w kierunku przeciwnym do zjazdu (skręt o 180 stopni) na rondzie
    turbinowym.
    Powiem więcej - są sytuacje gdzie sygnalizacja jest nie od parady, choć
    ciężko takie spotkać w kraju. Ale zagranicą w wielu miejscach są malutkie
    ronda, które z ronda mają tylko znak i białą kropkę pośrodku, całość ma
    rozmiary malutkiego osiedlowego skrzyżowania i wypada pokazać innym
    uczestnikom w którą stronę się pojedzie. W takich przypadkach znak ronda
    zmienia tylko i wyłącznie pierwszeństwo na skrzyżowaniu bo dookoła się nie
    da pojechać, jedzie się normalnie jak na skrzyżowaniu nie będącym rondem

  • 19. Data: 2011-06-21 23:38:25
    Od: Paul <e...@e...com>

    W dniu 2011-06-21 23:34, Waldek Godel pisze:

> [...]
    > da pojechać, jedzie się normalnie jak na skrzyżowaniu nie będącym rondem

    a ja w zamrażarce mam lody.
    tylko co to ma wspólnego z tematem?

    nie rozmawiamy o specyficznych przypadkach i w dodatku za granicą, bo
    nie o tym mówił autor tematu.

  • 20. Data: 2011-06-21 23:40:43
    Od: "pm" <x...@w...pl>

> [...]
    > da pojechać, jedzie się normalnie jak na skrzyżowaniu nie będącym rondem

    na 100% maja różowe wstążki.