    From: Uncle Pete <4...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: kiedy zmieniać opony
    Date: Wed, 8 Nov 2017 11:50:54 +0100

    > Swego czasu rozmawiałem z pewnym inżynierem-profesorem z PIMotu.
    > Twierdził, że te 7 stopni to wymysł przemysłu oponiarskiego - opona
    > ugina się kilka razy w ciągu sekundy wytwarzając ciepło, nie jest więc
    > jakoś super twardsza poniżej tych 7 stopni.

    Wywnioskowałem to samo z autopsji. Nawet przy temperaturach minusowych
    dobre opony letnie trzymają drogi lepiej niż zimowe. Pod warunkiem że
    nie ma śniegu, oczywiście.

    > Ja ostatnio nie zmieniam - w zimie śniegu nie ma, temperatury
    > dodatnie... Jeżdżę wyłącznie po mieście.

    Tyle że jak spadnie śnieg, letnie zachowują się bardzo różnie.
    Poprzednio jeździłem na jakichś letnich Pirelli i na śniegu też dało się
    nimi jakoś jechać. Potem miałem Uniroyal RainExpert i na śniegu była to
    masakra. Teraz jako letnie mam Nokiany iLine, ale nie zdążyłem ich
    jeszcze wypróbować na śniegu )))