eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodykiedy likwidacja szkody może dopuszczać klepanie/szpachlowanie zamiast wymiany elementuRe: kiedy likwidacja szkody może dopuszczać klepanie/szpachlowanie zamiast wymiany elementu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt
    -spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: kiedy likwidacja szkody może dopuszczać klepanie/szpachlowanie zamiast
    wymiany elementu
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <n51jfs$2qd$1@node1.news.atman.pl>
    <r9hwo3yzbiza$.3yp5ciux55cz.dlg@40tude.net>
    <2...@g...com>
    <nwdm805ygxld.1kfloowrsvkg4$.dlg@40tude.net>
    <6...@g...com>
    <1...@4...net>
    <8...@g...com>
    <1...@4...net>
    <3...@g...com>
    <nzjbegeupsr1$.hukf6nhic9ty$.dlg@40tude.net>
    <e...@g...com>
    <iyfyx1soahgs.q2qw0161hrcj$.dlg@40tude.net>
    <n55ke3$1fk$1@node2.news.atman.pl>
    <1ln0kiuy9jpkb.1r5rmx7e6x43o$.dlg@40tude.net>
    <n56htp$tvq$1@node2.news.atman.pl>
    <7ij07z7zcs27$.9fo2kunt7jj8.dlg@40tude.net>
    <n56jli$voo$1@node2.news.atman.pl>
    Date: Sun, 20 Dec 2015 18:10:12 +0100
    Message-ID: <1...@4...net>
    Lines: 48
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89-77-179-152.dynamic.chello.pl
    X-Trace: 1450631412 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 660 89.77.179.152:14028
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2574262
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Sun, 20 Dec 2015 17:06:13 +0100, Cavallino napisał(a):

    >> Takie koszty są obecne we wszystkich opcjach, więc w rozważaniach na temat
    >> różnic można o nich zapomnieć.
    >
    > Raczej nie ma żadnej.
    > Problem w tym, że jak miałeś dobry używany egzemplarz, to nowego auta,
    > ZWŁASZCZA używanego możesz szukać rok i dłużej, jako że 99% na rynku to
    > przystanki, a reszta sprzedaje się na pniu, więc akurat w tym wariancie
    > nie sposób tego pominąć.

    Dlatego wycenianie "szkody całkowitej" to ciężki temat, zwłaszcza jak ktoś
    kupił samochód nowy w salonie, z wyborem opcji wyposażenia, kolorów,
    materiałów itp. I pewnie ceni sobie to, że tylko on sobie pierdzi we własny
    fotel.


    >>> , bo zrówna się z wariantem d.
    >>
    >> Nie zrówna się, bo do D też trzeba te 2000zł dopisać.
    >
    > Ale za kilka tygodni, a nie wiele miesięcy.
    > Różnica jak dla mnie zasadnicza.

    Każda _uczciwa_ opcja to będą dwie kwoty - koszt naprawy i utrata wartości.
    W sumie da to koszt danej opcji - uczciwy.

    I tu pytanie - czy właściciel pojazdu zawsze ma prawo dowolnie wybierać te
    opcje i jak nie to gdzie jest opcja?
    I dlaczego akurat na cenniku ASO, a nie jakimś innym?


    >> Wszystko można zrobić.
    >> Np. można by chcieć kupić całe nowe nadwozie, bo np. wymiana tylnej
    >> ćwiartki czy progu wymaga spawania, a włąściciel "się boi" spawanego.
    >
    > A takie obawy są uzasadnione technologicznie?
    > Bo jeśli tak, to pewnie będzie miał rację.

    Można spokojnie założyć że praktycznie żadna naprawa nie przywróci stanu
    przed naprawą we wszystkich aspektach.
    Jedynie nowe auto z salonu, a i to nie zawsze :)

    > Ta propozycja zresztą dotyczy również przypadku a, jeśli ubezpieczyciel
    > uważa, że poszkodowany przesadza.

    Przypadek A jest tak uczciwy jak wycena wartości przed szkodą.
    A to nie jest łatwe.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: