-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt
-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: kiedy likwidacja szkody może dopuszczać klepanie/szpachlowanie zamiast
wymiany elementu
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <n51jfs$2qd$1@node1.news.atman.pl>
<r9hwo3yzbiza$.3yp5ciux55cz.dlg@40tude.net>
<2...@g...com>
<nwdm805ygxld.1kfloowrsvkg4$.dlg@40tude.net>
<6...@g...com>
<1...@4...net>
<8...@g...com>
<1...@4...net>
<3...@g...com>
<nzjbegeupsr1$.hukf6nhic9ty$.dlg@40tude.net>
<e...@g...com>
<iyfyx1soahgs.q2qw0161hrcj$.dlg@40tude.net>
<n55ke3$1fk$1@node2.news.atman.pl>
<1ln0kiuy9jpkb.1r5rmx7e6x43o$.dlg@40tude.net>
<n56htp$tvq$1@node2.news.atman.pl>
<7ij07z7zcs27$.9fo2kunt7jj8.dlg@40tude.net>
<n56jli$voo$1@node2.news.atman.pl>
Date: Sun, 20 Dec 2015 18:10:12 +0100
Message-ID: <1...@4...net>
Lines: 48
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89-77-179-152.dynamic.chello.pl
X-Trace: 1450631412 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 660 89.77.179.152:14028
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2574262
[ ukryj nagłówki ]Dnia Sun, 20 Dec 2015 17:06:13 +0100, Cavallino napisał(a):
>> Takie koszty są obecne we wszystkich opcjach, więc w rozważaniach na temat
>> różnic można o nich zapomnieć.
>
> Raczej nie ma żadnej.
> Problem w tym, że jak miałeś dobry używany egzemplarz, to nowego auta,
> ZWŁASZCZA używanego możesz szukać rok i dłużej, jako że 99% na rynku to
> przystanki, a reszta sprzedaje się na pniu, więc akurat w tym wariancie
> nie sposób tego pominąć.
Dlatego wycenianie "szkody całkowitej" to ciężki temat, zwłaszcza jak ktoś
kupił samochód nowy w salonie, z wyborem opcji wyposażenia, kolorów,
materiałów itp. I pewnie ceni sobie to, że tylko on sobie pierdzi we własny
fotel.
>>> , bo zrówna się z wariantem d.
>>
>> Nie zrówna się, bo do D też trzeba te 2000zł dopisać.
>
> Ale za kilka tygodni, a nie wiele miesięcy.
> Różnica jak dla mnie zasadnicza.
Każda _uczciwa_ opcja to będą dwie kwoty - koszt naprawy i utrata wartości.
W sumie da to koszt danej opcji - uczciwy.
I tu pytanie - czy właściciel pojazdu zawsze ma prawo dowolnie wybierać te
opcje i jak nie to gdzie jest opcja?
I dlaczego akurat na cenniku ASO, a nie jakimś innym?
>> Wszystko można zrobić.
>> Np. można by chcieć kupić całe nowe nadwozie, bo np. wymiana tylnej
>> ćwiartki czy progu wymaga spawania, a włąściciel "się boi" spawanego.
>
> A takie obawy są uzasadnione technologicznie?
> Bo jeśli tak, to pewnie będzie miał rację.
Można spokojnie założyć że praktycznie żadna naprawa nie przywróci stanu
przed naprawą we wszystkich aspektach.
Jedynie nowe auto z salonu, a i to nie zawsze :)
> Ta propozycja zresztą dotyczy również przypadku a, jeśli ubezpieczyciel
> uważa, że poszkodowany przesadza.
Przypadek A jest tak uczciwy jak wycena wartości przed szkodą.
A to nie jest łatwe.
Następne wpisy z tego wątku
- 21.12.15 11:41 r...@k...pl
- 21.12.15 11:58 Zenek Kapelinder
- 21.12.15 12:13 r...@k...pl
- 21.12.15 12:27 Zenek Kapelinder
- 21.12.15 12:59 J.F.
- 21.12.15 13:05 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
Najnowsze wątki
- 2024-12-31 Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- 2024-12-31 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Starszy Konsultant AWS <=
- 2024-12-31 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-31 Odpowiedzialność w spółce z oo
- 2024-12-31 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-31 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Specjalista ds. bezpieczeństwa informacji i ciągłości
- 2024-12-31 8%
- 2024-12-31 Błonie => Administrator systemów <=
- 2024-12-31 Błonie => IT System Administrator <=
- 2024-12-31 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2024-12-31 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Helpdesk - I linia wsparcia <=
- 2024-12-31 kabelek - kynar ?