eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronika"kawałek" UPS-a w samochodzieRe: "kawałek" UPS-a w samochodzie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.supermedia.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.interia.pl!not-f
    or-mail
    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: "kawałek" UPS-a w samochodzie
    Date: Fri, 02 Nov 2012 10:12:29 +0100
    Organization: INTERIA.PL S.A.
    Lines: 51
    Message-ID: <k702pt$uuj$1@usenet.news.interia.pl>
    References: <k6s54j$1os$1@usenet.news.interia.pl>
    <5091b2e9$0$26690$65785112@news.neostrada.pl>
    <k6tn58$cib$1@usenet.news.interia.pl>
    <5092a6dd$0$1225$65785112@news.neostrada.pl>
    <k6ua9h$9i1$1@usenet.news.interia.pl>
    <5092c8b3$0$1228$65785112@news.neostrada.pl>
    <k6ujid$4gd$1@news.icpnet.pl>
    <50930d3e$0$1304$65785112@news.neostrada.pl>
    <7...@p...pl.invalid>
    NNTP-Posting-Host: opg67.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: usenet.news.interia.pl 1351847549 31699 83.0.30.67 (2 Nov 2012 09:12:29 GMT)
    X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 2 Nov 2012 09:12:29 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.2; rv:16.0) Gecko/20121010 Thunderbird/16.0.1
    In-Reply-To: <7...@p...pl.invalid>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:637409
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2012-11-02 01:50, RoMan Mandziejewicz pisze:
    > Hello Maniek,
    >
    > Friday, November 2, 2012, 1:01:01 AM, you wrote:
    >
    >>>> Większy aku (lub kilka szeregowo) bedzie miał problemy z ładowaniem w
    >>>> samochodzie, tz. ciągle będzie niedoładowany z wszystkimi tego
    >>>> konsekwencjami.
    >>> oo staaaaary przesąd, niby dlaczego większy aku miałby być niedoładowany?
    >> Bo alternator ma okresloną moc i choć byś nie wiem jak bardzo tego chciał to
    >> więcej z niego nie wyciśniesz.

    Pisałem o dołożeniu separatora akumulatorów. Jest to urządzenie dbające
    m.in. o prawidłową kondycję obu akumulatorów. Dba o prawidłowe
    naładowanie każdego z nich. Można też zdefiniować, który akumulator do
    czego służy, przykładowo jeden wyłącznie dla rozrusznika, pozostały do
    reszty, zaś dla wyciągarki oba równolegle. Separator nie pozwoli też na
    zbytnie rozładowanie akumulatora.

    Zobacz choćby tu:
    http://www.rxv.com.pl/sklep//index.php?products=prod
    uct&prod_id=656

    >
    > [.... bełkot ...]
    >
    > To, czy akumulator jest ładowany czy nie wynika z prostego bilansu
    > energii czyli różnicy pomiędzy energią dostarczaną przez alternator a
    > energią pobieraną przez odbiorniki. I nie ma najmniejszego związku z
    > pojemnościa akumulatora. Jeśli bilans jest dodatni - akumulator jest
    > ładowany, jesli ujemny - jest rozładowywany. I to jest koniec całej
    > filozofii. Pojemność nie ma nic do rzeczy. Akumulator będzie poprawnie
    > doładowywany, jeśli bilans energii bedzie dodatni.
    > Czyli ilość energii zużytej na rozruch silnika oraz zasilenie urządzeń
    > będzie mniejsza niż ilość energii dostarczonej w tym czasie przez
    > alternator.
    >


    Jeśli alternator jest słaby, ale bilans dodatni, to po prostu akumulator
    dłużej się ładuje - jak już Romek i inni niejednokrotnie tu opisywali.
    W moim przypadku nie pamiętam, jaki mam alternator. Prawdopodobnie coś
    ok. 100A lub więcej (Pajero II long rok 1999, automat, silnik 4M40).
    Alternator ładuje już na wolnych obrotach - nie potrzeba silnika kręcić
    - to nie prądnica ;)


    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: