  • 1. Data: 2011-01-30 20:33:56
    Temat: karta pamieci do CANON 500D - jaka predkosc wybrac?
    Od: "friday" <f...@o...com>

    Witam. Prosze o porade jakiej predkosci karte nalezy zastosowac optymalnie
    do 500D. Nie jestem reporterm ale amatorsko fotografuje w terenie. Do tego
    dochodza wypady na wakacje, zdjecia w domu etc.. Dzieki za wszelkie
    sugestie. Pozdr. F.

  • 2. Data: 2011-01-30 21:13:21
    Od: "Stan.Matyska" <k...@y...com>

    On 30 Sty, 21:33, "friday" <f...@o...com> wrote:
> [...]
    > do 500D. Nie jestem reporterm ale amatorsko fotografuje w terenie. Do tego
    > dochodza wypady na wakacje, zdjecia w domu etc.. Dzieki za wszelkie

    ...prowokacja;)

  • 3. Data: 2011-01-31 08:09:23
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-01-30 22:13, Stan.Matyska pisze:

    > ...prowokacja;)

    Nie taka prowokacja, bo wolna karta potrafi wyłączyć filmowanie po
    kilkunastu sekundach.
    Kup po prostu współczesną, firmową, taką ''środkową''.

    --
    pozdrawia Adam
    /i ty będziesz miał sklerozę!/

  • 4. Data: 2011-01-31 08:44:10
    Od: "Stan.Matyska" <k...@y...com>

    On 31 Sty, 09:09, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

    > Nie taka prowokacja, bo wolna karta potrafi wyłączyć filmowanie po
    > kilkunastu sekundach.
    > Kup po prostu współczesną, firmową, taką ''środkową''.
    > pozdrawia Adam
    Na przyklad:

    http://pct1.sandisk.com/ProductList.aspx?DeviceID=30
    06

    i nie ma problemu panie Janko;))

  • 5. Data: 2011-01-31 09:47:15
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Mon, 31 Jan 2011 09:09:23 +0100, Janko Muzykant napisał(a):

    > Nie taka prowokacja, bo wolna karta potrafi wyłączyć filmowanie po
    > kilkunastu sekundach.
    > Kup po prostu współczesną, firmową, taką ''środkową''.

    Właściwie jak wolna musi być taka karta by wyłączyć filmowanie? Klasa 2?
    Nagrywałem sekwencję trwającą 7m21s na przeciętnej karcie 8GB klasy 4
    firmowanej przez Kingstona. Nawet przez sekundę aparat nie sygnalizował
    zapełniania się bufora. Teoretycznie karta jest poniżej zalecanego przez
    Canona limitu.

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    God created Arrakis to train the faithful.

  • 6. Data: 2011-01-31 13:03:47
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-01-31 10:47, Andrzej Libiszewski pisze:
    > Właściwie jak wolna musi być taka karta by wyłączyć filmowanie?

    Np. dedykowana do Asusa eee Adata class 6 16GB

    --
    pozdrawia Adam
    /90% ludzi nie powie nigdy nikomu tego, o czym myśli przez 90% czasu/

  • 7. Data: 2011-01-31 13:57:45
    Od: "Arkadiusz Stopa" <a...@z...pl>

    Użytkownik "friday" <f...@o...com> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > optymalnie do 500D. Nie jestem reporterm ale amatorsko fotografuje w
    > terenie. Do tego dochodza wypady na wakacje, zdjecia w domu etc..
    --------------------
    O ile dobrze pamiętam, aparat zapisuje filmy z szybkością ok. 5,5
    MB/s,
    potrzebuje więc karty, która zapewni stały transfer na takim lub
    wyższym
    poziomie. Nie są to wygórowane parametry dla współczesnych kart,
    karta klasy 4 spełnia te wymagania z nawiązką. Jeśli chodzi o zdjęcia,
    zdaje się, że aparat potrafi zapisywać pliki z prędkością do ok. 25
    MB/s.
    Jeśli strzelasz seriami (np. sport) to warto kupić trochę szybszą
    kartę,
    w przeciwnym wypadku, nie zauważysz różnicy.

    --

    Pozdrawiam serdecznie

    Arkadiusz Stopa

    <stopa małpka post kropka pl> tel. 897633408
    Mała Galeria Makrofotografii: www.stopa.cso.pl

  • 8. Data: 2011-01-31 22:42:33
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Andrzej Libiszewski wrote:
    > Właściwie jak wolna musi być taka karta by wyłączyć filmowanie?

    Mam dwie 1GB karty Kingstona: SD (z morzem w tle) i MicroSD. Jedynie ta
    druga nie radzi sobie z zapisem filmu FullHD z EOSa 60D, konczy sie on po
    kilku sekundach. Tanie karty Transcend klasy 10. rowniez dzialaja sprawnie.
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info