    From: Michoo <m...@v...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: jsp vs php
    Date: Mon, 13 May 2013 14:28:05 +0200
    <8...@g...com>
    <kmbgce$ile$1@speranza.aioe.org>
    <e...@g...com>
    <kmd4e5$k0a$1@speranza.aioe.org>
    <3...@g...com>
    <kmijq0$tc$1@speranza.aioe.org>
    <2...@g...com>
    <kmq6hd$rac$1@speranza.aioe.org>
    <6...@g...com>
    <kmqih9$1lc$1@speranza.aioe.org>
    <a...@g...com>

    On 13.05.2013 13:51, M.M. wrote:

    > Nie umiesz uzasadnic.

    > To uzasadnij jak b-drzewo umozliwia oczytanie np. 30 losowo rozrzuconych
    > rekordow po dysku w sekwencyjny sposob.

    W "bazie na literkę O" afaik jeżeli umieścisz bazę na osobnej partycji a
    nie w pliku to:
    - odczytuje adresy bloków do załadowania
    - ustala sekwencję odczytu tak aby sekwencja seeków była najkrótsza
    (czasami czyta się trochę danych sekwencyjnie tylko po to, żeby nie
    marnować czasu na seek)
    - ładuje rekordy do pamięci i sortuje wg zadanej sekwencji.

    > Nie wiem, za malo danych podales. U mnie budowanie z normalizowanej
    > bazy tego co jest w pliku csv trwa 10-30 sekund.
    > Wyszukanie pliku csv
    > na dysku i wczytanie trwa ulamek sekundy.

    Co znaczy, że CSV jest w buforach. Skonfiguruj bazę danych tak aby
    pracowała w trybie wyłączności i spróbuj ponownie. Do tego bazy się
    specjalnie DEnormalizuje aby poprawić wydajność pewnych operacji.

    > Ja czytalem ze to jest niemozliwe i logika podpowaida to samo: ze bez
    > dodatkowych zabiegow jest to niemozliwe. Pytam wiec jakie dodatkowe
    > zabiegi stosuja silniki baz danych aby bylo mozliwe indeksowanie
    > culstered po kilku polach.

    http://www.dba-oracle.com/oracle_tip_hash_index_clus
    ter_table.htm

    > Po co? Przeciez to oczywiste ze kazde zlaczenie trwa potencjalnie dluzej niz
    > odczytanie gotowych danych z csv.

    Jeżeli CSV jest mały i zbuforowany w pamięci to może. Jeżeli kilka
    wartości się powtarza bardzo często to JOIN może być szybszy bo wykona
    się w pamięci, nie trzeba będzie czytać tych samych danych wielokrotnie.

    Michoo