    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Thu, 9 May 2013 00:56:01 -0700 (PDT)
    <f...@g...com>
    <518a01b5$0$1212$65785112@news.neostrada.pl>
    <6...@g...com>
    <518a831d$0$26699$65785112@news.neostrada.pl>
    <6...@g...com>
    <518aa18a$0$26685$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@g...com>
    <518aa797$0$26697$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@g...com>
    <518ac39f$0$1222$65785112@news.neostrada.pl>
    <d...@g...com>
    Subject: Re: jsp vs php
    From: firr kenobi <p...@g...com>

    W dniu czwartek, 9 maja 2013 02:10:02 UTC+2 użytkownik M.M. napisał:

    > Sprawdzam na lapku i na stacjonarnym, oba kompy sa dosc nowe, ale
    >
    > na pewno nie sa to serwery z prawdziwego zdarzenia. Czasami na lapku
    >
    > dziala szybciej. Domniemam ze wynika to z ulozenia danych w tabelach.
    >
    > Jesli na lapku dane sa obok siebie, to zapytanie bedzie dzialalo
    >
    > szybciej niz nawet na serwerze z prawdziwego zdarzenia - zaraz ktos mi
    >
    > zarzuci ze pisze oczywiste rzeczy :D
    >

    > Czy da sie z 10s zejsc do 0.1s tylko dzieki:
    >
    > 1) lepszej konfiguracji (np. indeksy, buforowanie w RAM)
    >
    > 2) zastosowaniu lepszego sprzetu
    >
    > 3) zastosowaniu wiekszej ilosci komputerow?

> [...]

    dla mnie jest to ciekawy watek, aczkolwiek
    nie znam sie na tym bo w praktyce nie zajmuje
    sie nie tylko bazami danych ale nawet
    nie bardzo pilkami (w temacie gier to ew
    straczy mi wiedza jak zbudowac plik .pak
    aby wczytanie danych bylo jak najszybsze)

    w kazdym razie mi wyglada to na problem
    z podsystemem cache miedzy bazą a programem
    (nie wiem na ile bazy taki cache obsluguja
    ale pewnie chyba obslugują, zapewne mozna
    scacheowac sobie wynik zapytania automatycznie
    (do ramu albo na dysk) zamiast samemu

    pozatym mozna przemyslec jak wyglada przeplyw
    tych danych miedzy wielka bazą a programem
    (ile funkcjonuje rozmaitych wynikow zapytan i
    ile razy powtarza sie ktory z nich) idealna sytuacja
    gdy funkcjonuje malo i powtarzaja sie czesto
    i tak wykombinowac podsystem cache by wysoki
    procent tych zapytan trafial w cache

    da sie cos takiego zrobic w twoim wypadku?