  • Data: 2009-12-16 17:23:51
    Temat: Re: jest taka strona instrukcja?
    Od: "maX" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Konrad N.S." <n...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hg8in8$17ob$1@opal.icpnet.pl...

    > a w szczególności z wyjaśnieniem jak to zrobić, gdy komputer nie ma napędu
    > cd/dvd?
    >
    > mam płytę z systemem, mam pendriva 8GiB, mam napęd w stacjonarnym.
    >
    > i teraz jak to zrobić, żeby na laptopie bez napędu reinstalowac system
    > korzystajac z pendrivea?

    WinXP można zainstalować spod czystego dosa (tyle że nie poleceniem
    setup.exe, tylko chyba winnt.exe). Dzielisz dysk w laptopie na partycję
    podstawową (C) i rozszerzoną (D) i obie formatujesz na FAT32. Na partycję
    rozszerzoną kopiujesz zawartość plytki instalacyjnej WinXP. Partycję
    podstawową ustawiasz jako aktywną i wrzucasz na nią smartdrv.exe (nie jest
    niezbędny, ale bez smarta instalowanie WinXP spod dosa będzie trwało bardzo
    długo) oraz config.sys z komendą himem.sys (niezbędną dla smarta).
    Restartujesz kompa, wpisujesz smartdrv, potem wchodzisz do katalogu z
    instalką WinXP/i386 i wpisujesz winnt.exe. Potem już normalnie; instalator
    zaproponuje konwersję dysku na NTFS (a jesli nie to przekonwertujesz dysk po
    zainstalowaniu XP).