  • 31. Data: 2009-06-06 12:21:38
    Temat: Re: jesli nie Hoya to co?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" h0c9up$rkg$...@i...gazeta.pl

    > Któregoś razu rozmyślając o niej/Dorocie (uczyliśmy się razem w tej
    > samej klasie -- pierwszej, bo później Serwińscy wyjechali) zostałem
    > wyrwany do tablicy. :) Nauczycielka zapytała mnie, jak mam na imię
    > i usłyszała -- Dorota. :)

    Może nie wyrwany do tablicy, ale podobnie. Siedziałem w lewym rzędzie
    (najdalej od okien) gdzieś na przedzie (może w drugiej lub w trzeciej
    ławce licząc od tablicy) klasy. Mieliśmy przedstawić się, to znaczy
    każdy po kolei wstawał i mówił swoje imię. :) Ja (wyrwany z zamyślenia
    słowami nauczycielki -- 'powiedz imię!') powiedziałem to imię, które
    miałem na myśli -- Dorota. :)

    > Klas śmiała się, a ja nie mogłem pojąć, jak można wyrywać ludzi z zamyślenia...

    Czułem się jak człowiek zbudzony z pięknego snu.

    > Zrozumiałem jedynie, że chyba kolorowy telewizor ma nie tylko
    > obudowę kolorową, ale i coś jeszcze. ;)

    Że jego kolorowość nie polega tylko na
    kolorowej obudowie, ale na czymś innym kolorowym. :)

    > Szkoła rozdzieliła mnie i Dorotę bardzo szybko -- nie pamiętam, dlaczego. :)
    > A Dorota (wraz z rodziną) wyjechała -- jak pisałem wcześniej -- na inne osiedle. :)
    > Przez kilka lat nie było w klasie dziewcząt tak ładnych jak ona. :)
    > Później były -- dwie Katarzyny i Ala... Ala wyszła za mąż mając chyba 17 lat. :)

    Chętna do rozbiórki ;) Katarzyna Kulikowska (czy Gil) przybyła do nas
    chyba w 7 klasie. Podstawówka liczyła wówczas klas.

    Miecio, kochany przez wspomnianą Katarzynę Gacko i Alę Łukaszuk przybył
    do nas chyba w 6 klasie. Te akurat panienki kochały go tak mocno, że
    trudno było to sobie wyobrazić czy zrozumieć lub uwierzyć w to. :)
    Byłem tą miłością po prostu zdumiony!!! Wyjaśniano mi, że mali
    chłopcy są kochani właśnie tak mocno. Ja też byłem mały, :) ale
    on był ponoć nieco mniejszy nawet ode mnie. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 32. Data: 2009-06-06 12:50:46
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-06-06 14:08:43 +0200, "Eneuel Leszek Ciszewski"

    > Bez przesady -- kolorowy to on być nie może. :)
    No przecież piszę, że kolorowy być nie może. Ale jestem przekonany, że
    filtry z metką "digital" mogą dawać zafarb. Jeden dwa procent nie zrobi
    nikomu różnicy.

    > Z ciekawości zapytam: na jaki kolor miałby barwić?
    > Na jakiś brunatny czy może na zielonkawy?
    Nie mam pojęcia. Robię na slajdach i nie mam barwnych filtrów polaryzacyjnych.
    :)

    > Równomiernie czy jakoś na kształt winietowania?
    > A może jakoś gradientowo-równolegle do płaszczyzny polaryzacji?
    jw.

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 33. Data: 2009-06-06 13:25:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 5 Jun 2009, Maciej K. aka Sesjusz wrote:

    > Witam!
    >
    > W liście datowanym 5 czerwca 2009 (13:56:44) napisano:

    > Jeżeli masz 18mm i cropa to jak to mozliwe by filtr 5mm winietowal ?

    Skreśliłeś info o obiektywie :)
    Proste - skoro obiektyw na cropa, to nie ma "zapasu", jak dzieje
    się to przy używaniu obiektywu do FF na cropie.

    pzdr, Gotfryd

  • 34. Data: 2009-06-06 14:04:24
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "JA" h0don6$4o1$...@i...gazeta.pl

    > No przecież piszę, że kolorowy być nie może. Ale jestem przekonany, że filtry z
    metką "digital" mogą dawać zafarb. Jeden dwa
    > procent nie zrobi nikomu różnicy.

    Nie wiem, ile to ten 1% czy 2%, ale w ogóle kolorować koloruje
    wszystko, łącznie z powietrzem i obiektywem oraz samą matryca
    czy filmem. Jeśli na oko widać jakieś kolorowanki, to paranoja -- IMO.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 35. Data: 2009-06-06 14:50:08
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał

    > Bez przesady -- kolorowy to on być nie może. :)
    >
    > Z ciekawości zapytam: na jaki kolor miałby barwić?
    > Na jakiś brunatny czy może na zielonkawy?

    ZTCP w testach zawsze wychodziła brudna zieleń. Tle, że to co pamietam to
    było parę lat temu. Wtedy jakoś było równiej - byly filtry optycznie
    neutralne i zielonkawe ; )

    Zresztą rzuć okiem na te testy z optyczne.pl - wspominają przy każdym
    filtrze jak kształtuje się transmisja spektrum. Widać, że wprowadzanie
    lekkich zakłóceń jest dość powszechne.
    W tym roku spróbuję Marumi : )

    > Równomiernie czy jakoś na kształt winietowania?
    > A może jakoś gradientowo-równolegle do płaszczyzny polaryzacji?

    Gówniany równomiernie ; )
    Pamiętam takie zdjęcia porównawcze - filtr na białej kartce - grafit,
    grafit, grafit, brudnozielony, grafit ; )))

    adam

  • 36. Data: 2009-06-06 15:46:08
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "adam" 4a2a821b$...@n...home.net.pl

    > ZTCP w testach zawsze wychodziła brudna zieleń. Tle, że to co pamietam to było parę
    lat temu. Wtedy jakoś było równiej - byly
    > filtry optycznie neutralne i zielonkawe ; )

    Mam gdzieś 58 mm zielonego polara z ZSRR.
    Nawet nie wiem, czy polaryzuje w kółko. ;)
    Gdzieś chyba w piwnicy. :)

    > Zresztą rzuć okiem na te testy z optyczne.pl - wspominają przy każdym

    Nie przeciągnę struny, gdy poproszę o konkretny link? :)

    > filtrze jak kształtuje się transmisja spektrum. Widać, że wprowadzanie lekkich
    zakłóceń jest dość powszechne.
    > W tym roku spróbuję Marumi : )

    Czy fotka białego koloru monitora LCD ma sens przy badaniu bieli? :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 37. Data: 2009-06-06 15:51:38
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał

    > Mam gdzieś 58 mm zielonego polara z ZSRR.
    > Nawet nie wiem, czy polaryzuje w kółko. ;)
    > Gdzieś chyba w piwnicy. :)

    I lepiej niech tam zostanie ; )

    > Nie przeciągnę struny, gdy poproszę o konkretny link? :)

    http://www.optyczne.pl/7.1-Inne_testy-Test_filtr%C3%
    B3w_polaryzacyjnych_Wst%C4%99p.html

    W podsumowaniu każdego z filtrów wspominają o ewentualnej mozliwości
    wystąpienia efektów kolorystycznych.

    > Czy fotka białego koloru monitora LCD ma sens przy badaniu bieli? :)

    A kto powiedział, że on jest biały ? ; )

    adam

  • 38. Data: 2009-06-06 20:05:38
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "adam" 4a2a9084$...@n...home.net.pl

    > I lepiej niech tam zostanie ; )

    Nawet do niego nie zaglądam. Musi być montowany
    jako ostatni, bo ma tylko jeden gwint, choć nie
    jest slimowaty. :) Miał być do zdjęć BW. :)

    > http://www.optyczne.pl/7.1-Inne_testy-Test_filtr%C3%
    B3w_polaryzacyjnych_Wst%C4%99p.html

    Dzięki. :)

    > W podsumowaniu każdego z filtrów wspominają o ewentualnej mozliwości wystąpienia
    efektów kolorystycznych.

    :)

    > A kto powiedział, że on jest biały ? ; )

    No właśnie -- biały czy nie? :) Pewnie zależy to
    od ustawienia [nie]ostrości i od jakości monitora. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 39. Data: 2009-06-06 21:50:36
    Od: "d...@v...pl" <d...@v...pl>

    On 6 Cze, 00:10, "adam"
    <j...@o...maile.com> wrote:
    > Użytkownik <dagon> napisał> Ja zakładam, że między 5 a 18 miejscem w testach musi
    być spora różnica.

    > Prawdziwy hardcore dla filtra polaryzacyjnego to jest ogniskowa ok 200
    > mm dla FF. Wtedy widać WSZYSTKO.
    > --------------------------------
    >
    > A dlaczego ?

    A na to pytanie odpowiedzi nie znam , a zmyślać nie będę.
    Niemniej w czasach gdy moim podstawowym szkłem było 200/4 ,
    filtry pozornie ok dla krótszych ogniskowych , "wysypywały się " pod
    względem ostrości na tym szkle.
    Na 135/2,8 efekt też był widoczny.
    Oczywiście nie polecam takiego testu pod kątem winiety ;)
    Dopiero jak w me łapki wpadł pierwszy Heliopan , zobaczyłem co to
    znaczy DOBRY polaryzator , i wszelkie Hamy i Hoye poszły do żyda.

    > Co do Hoyi to pamiętam taki ciekawy test w jakimś niemieckim magazynie
    > sprzed lat kilku- Hoya Pro1 wypadła na poziomie
    > najtańszej Hamy
    > --------------------------------
    >
    > Też gdzieś widziałem testy w których spektakularne baty dostał jakiś
    > stosunkowo drogi polar, chyba właśnie Hoya.

    No właśnie Pro1. Super HMC wypadł o 2 klasy wyżej , a Pro1 tragicznie.
    Pozdro Marcin

  • 40. Data: 2009-06-07 05:01:10
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 06.06.2009 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał/a:
    > Skreśliłeś info o obiektywie :)
    > Proste - skoro obiektyw na cropa, to nie ma "zapasu", jak dzieje
    > się to przy używaniu obiektywu do FF na cropie.

    Serio sądzisz, że ktoś (producent) mógł nie przewidzieć użycia JEDNEGO
    filtru tym bardziej przy kropie?

    --
    Marcin