  • 21. Data: 2015-12-27 19:09:26
    Temat: Re: jechał pod prąd
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "t-1" <t...@t...pl> wrote in message
    news:n5mvqn$2ec$1@pippin.nask.net.pl...
    > Często są lepsi od ciebie.

    nikt nie neguje faktu ze staz za kolkiem robi swoje, ale
    przed otrzymaniem uprawnien do kierowania przechodzi sie
    badania lekarskie ktore potwierdzaja zdolnosc do
    kierowania pojazdami

    wiek 60-65 lat jest powszechnie uznawany za koniec pelnej
    zdolnosci do pracy, malo kto umiera ze starosci w pelni
    wladz umyslowych i bedac calkowicie sprawny fizycznie

    osoby starsze nierzadko nie przyjmuja do wiadomosci ze
    nie sa juz tak sprawne jak kilka-kilkanacie lat temu,
    wiec ze wzgledu na bezpieczenstwo innych uczestnikow
    ruchu raz na jakis czas (nie wiem jak czesto, nie jestem
    lekarzem) mozna by potwierdzic ich predyspozycje badajac
    wzrok i czas reakcji - obecnie pj jest wydawane na
    maksimum 15 lat? dla wiekszosci mezczyzn oznacza to ze
    jezeli zrobia badania w dniu przejscia na emeryture
    to wystarczy im ono do konca zycia...

    --
    http://db.org.pl/

  • 22. Data: 2015-12-27 21:24:41
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-12-27 o 17:29, Artur Miller pisze:

    > to tez jest grupa podwyższonego ryzyka.

    Ale nie ta na którą szczekał mój przedpisca.

    Inna sprawa to w jakim wieku nie jest się w tej grupie ?
    A może i płeć ma znaczenie.

    Pozdrawiam

  • 23. Data: 2015-12-27 21:38:15
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2015-12-27 o 21:24, RadoslawF pisze:

    > Ale nie ta na którą szczekał mój przedpisca.
    >
    > Inna sprawa to w jakim wieku nie jest się w tej grupie ?
    > A może i płeć ma znaczenie.

    well, jak widzę jak ktoś coś dziwnego odpier*ala na drodze to w 90%
    przypadków to albo kobieta albo dziadek 70+. statystyki wypadkowe pewnie
    są w roczniku statystycznym, ale nie chce mi się grzebać:)

    a.

  • 24. Data: 2015-12-27 22:31:45
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 27.12.2015 o 17:29, Artur Miller pisze:

    > to tez jest grupa podwyższonego ryzyka.

    Po co g... z kibla wyciągasz?

  • 25. Data: 2015-12-28 00:24:54
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 27 Dec 2015 21:38:15 +0100, Artur Miller napisał(a):

    > well, jak widzę jak ktoś coś dziwnego odpier*ala na drodze to w 90%
    > przypadków to albo kobieta albo dziadek 70+. statystyki wypadkowe pewnie
    > są w roczniku statystycznym, ale nie chce mi się grzebać:)

    Statystyki wypadkowe, jak na złość, pokazują mężczyzn przed 39 rokiem życia
    którzy niedostosowali prędkości do warunków jazdy, lub nieustąpili
    pierwszeństwa przejazdu.
    Tyle że jednocześnie jest to po prostu grupa która dominuje na drogach jako
    kierujący.

    Nie ma łatwo dostępnych danych dotyczących demografii faktycznie jeżdżących
    kierowców, więc trudno odnieść te dane do faktycznej ilości wypadków i
    ofiar powodowanych przez różne grupy kierujących.

  • 26. Data: 2015-12-28 08:02:51
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2015-12-28 o 00:24, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    > kierowców, więc trudno odnieść te dane do faktycznej ilości wypadków i
    > ofiar powodowanych przez różne grupy kierujących.

    no bo trzeba to właśnie odnieść do procentowego udziału danej grupy w
    całości. jakiś czas temu szukalem tych danych dla grupy 18-25 i udało
    sie policzyć, więc dane są dostępne.

    możliwe jest też, że:
    1. większość zdarzeń powodowanych przez seniorów odbywa się przy tak
    małej prędkości, że nie są zgłaszane na policję więc nie są ujęte w
    statystykach.
    2. zdarzenia takie, z powodu powyższego, to w dużej części "near miss",
    więc w ogóle o nich nie wiadomo, ale wpływają ogólnie na bezpieczeństwo
    3. zachowania seniorów są pośrednimi przyczynami kolizji/wypadków. wtedy
    np. sprawcą jest ten, który "nie zachował ostrożności" a dziadek, po
    spowodowaniu zamieszania, niczego nie świadomy, oddala się w błogim
    poczuciu własnej doskonałości.

    a.

  • 27. Data: 2015-12-28 16:02:17
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "t-1" <t...@t...pl> wrote in message

    > Często są lepsi od ciebie.

    Myślę że kiepski jesteś ze statystyki...
    To, że są lepsi i nawet często, nie znaczy że grupa
    wiekowa jako taka nie stanowi większego ryzyka.

  • 28. Data: 2015-12-29 02:07:57
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 28 Dec 2015 08:02:51 +0100, Artur Miller napisał(a):

    > no bo trzeba to właśnie odnieść do procentowego udziału danej grupy w
    > całości. jakiś czas temu szukalem tych danych dla grupy 18-25 i udało
    > sie policzyć, więc dane są dostępne.

    Na pewno jest dostępne?
    Bo dostępna jest owszem populacja, pewnie też ilość praw jazdy w grupach
    wiekowych, ale to jeszcze mało.

    Interesująca jest raczej ilość kilometrów za kierownicą i tego gdzie są
    przejeżdżane (teren zabudowany/niezabudowany). A takich danych raczej nie
    ma.

    A bez tego, można dość do bardzo błędnych wniosków, bo grupa najstarsza
    jest to populacja całkiem liczna, ale niewielu ma prawo jazdy i samochód, a
    ci co mają zazwyczaj jeżdżą rzadko i niedaleko.

    Z kolei w grupie 18-25 posiadanie prawo jazdy ma bardzo wielu, ale jeździ
    się tylko jak rodzic pożyczy samochód, ewentualnie w wersji burżuzayjnej
    która ma własne auto, jak się akurat znalazło w porftelu 50zł na gaz.
    Czyli koniec końców przeciętny młody kierowca rocznie kilometrów robi też
    mało.

    > 1. większość zdarzeń powodowanych przez seniorów odbywa się przy tak
    > małej prędkości, że nie są zgłaszane na policję więc nie są ujęte w
    > statystykach.

    Jeżeli zdarzenie nie trafiło do statystyk, to znaczy że jego skutki nie
    były poważne.
    Bo rozmawiamy o wpływie na bezpieczeństwo, a nie tym jak wysokie
    umiejętności kto posiada - to są dość rozłączne kryteria.

    > 2. zdarzenia takie, z powodu powyższego, to w dużej części "near miss",
    > więc w ogóle o nich nie wiadomo, ale wpływają ogólnie na bezpieczeństwo

    Wskaźnikiem bezpieczeństwa jest ilośc zabitych i rannych na drogach i dane
    o uczestnikach tych wypadków.
    Bo już nawet nie ma co mówić o kolizjach, bo dane o tych są zbyt
    niedokładne.

> [...]
    > np. sprawcą jest ten, który "nie zachował ostrożności" a dziadek, po
    > spowodowaniu zamieszania, niczego nie świadomy, oddala się w błogim

    Pewnie podobna ilość co dynamicznych i doskonale panujących nad pojazdem
    kierowców który komuś zajechali drogę i posłali go do rowu.
    Rzetelna statystyka bazuje na rzeczywistych danych, a nie gdybaniu i
    bazowaniu na tym co się wydaje.

  • 29. Data: 2015-12-30 07:49:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 27.12.2015 17:29, Artur Miller wrote:

    > to tez jest grupa podwyższonego ryzyka.

    Aj tam - trzeźwa to od razu w grupie podwyższonego ryzyka;)

    A tak na poważnie, to kobiety często jeżdzą mułowato i bez sensu, ale
    jednak statystycznie bezpieczniej. Więc bym się tak bardzo twoją męską
    jazdą nie zachwycał:P

    Shrek.

  • 30. Data: 2015-12-30 07:54:55
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 26.12.2015 22:28, s...@g...com wrote:

    > Tu masz miejsce:
    > https://www.google.pl/maps/@50.2435402,19.0339344,3a
    ,66.8y,209h,80.81t/data=!3m4!1e1!3m2!1shetvND6NK1kpn
    p7FcWFcfw!2e0

    > Było ciemno i nie było widać tego nakazu jazdy w prawo. A krzaczki zakryły druga
    jezdnie...

    > Czasem oznakowanie jednak jest kiepskie...

    Zupełnie inna kategoria - to chyba nawet nie jest droga publiczna. Swego
    czasu była dyskusja o tym czy da się wjechać na autostradę pod prąd -
    konkluzja dla mnie była taka, że skoro są tacy zawodnicy to znaczy że
    się da. Natomiast jak oni to zrobili to przekracza moje pojmowanie
    (śniegu na jezdni nie było). Choć faktycznie walnięcie gigantycznego
    znaku zakazu wjazdu "tył na przód" by nie zaszkodziło.

    Shrek.