eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZagwozdka z trakcją
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 12

  • 1. Data: 2015-12-25 10:07:06
    Temat: Zagwozdka z trakcją
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    Pacjent, to Volvo, starawe bo z 2004 roku.
    Jak skręcam w lewo, to włącza mi się kontrola trakcji, w prawo - nic się
    nie dzieje. Skręt w lewo spokojny, ot choćby małe rondo pokonywane
    czasami na "kapelusznika", a i tak odcina mi motor i miga złowrogo na
    pomarańczowo.

    Nie pamiętam od kiedy się to zaczęło, ale dawno. Najpierw założyłem, że
    skoro dojeżdżam starawe już i zużyte opony, to może one są powodem.
    Po wymianie na nowe, nie pomogło. Później przy okazji wymiany amorów
    zrobiłem zbieżność całości (przód i tył), wyszła lepiej niż czasami
    fabrycznie się dostaje, a i tak nie miało to wpływu na efekt. Wymieniłem
    też piastę z przodu po lewej, zaczęła być już słyszalna.

    Zastanawia mnie, dlaczego tylko przy skręcie w lewo, jakiś luźny przewód
    trzymający się tylko na izolacji przestaje kontaktować? Trochę wątpię w
    tą teorię. Co ciekawe czasami pokonuję rondo (większe) szybko, gdzie
    odśrodkowa jest już wręcz przeszkadzająca i nie włączy się kontrola, a
    czasami przy skręcie na skrzyżowaniu typu T - na spokojnie, potrafi zamigać.

    Ot zagwozdka dla mnie. Mechanik umówiony po nowym roku, więc mam
    nadzieję, że się wyjaśni, ale zaciekawił mnie efekt na tyle, że
    kombinuję i wykombinować nie potrafię. Ktoś ma pomysł może?

    Irek.N.


  • 2. Data: 2015-12-25 13:00:35
    Temat: Re: Zagwozdka z trakcją
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Irek.N. t...@j...taki.jest.pl ...

    > Pacjent, to Volvo, starawe bo z 2004 roku.
    > Jak skręcam w lewo, to włącza mi się kontrola trakcji, w prawo - nic
    > się nie dzieje. Skręt w lewo spokojny, ot choćby małe rondo pokonywane
    > czasami na "kapelusznika", a i tak odcina mi motor i miga złowrogo na
    > pomarańczowo.
    >
    > Nie pamiętam od kiedy się to zaczęło, ale dawno. Najpierw założyłem,
    > że skoro dojeżdżam starawe już i zużyte opony, to może one są powodem.
    > Po wymianie na nowe, nie pomogło. Później przy okazji wymiany amorów
    > zrobiłem zbieżność całości (przód i tył), wyszła lepiej niż czasami
    > fabrycznie się dostaje, a i tak nie miało to wpływu na efekt.
    > Wymieniłem też piastę z przodu po lewej, zaczęła być już słyszalna.
    >
    > Zastanawia mnie, dlaczego tylko przy skręcie w lewo, jakiś luźny
    > przewód trzymający się tylko na izolacji przestaje kontaktować? Trochę
    > wątpię w tą teorię. Co ciekawe czasami pokonuję rondo (większe)
    > szybko, gdzie odśrodkowa jest już wręcz przeszkadzająca i nie włączy
    > się kontrola, a czasami przy skręcie na skrzyżowaniu typu T - na
    > spokojnie, potrafi zamigać.
    >
    > Ot zagwozdka dla mnie. Mechanik umówiony po nowym roku, więc mam
    > nadzieję, że się wyjaśni, ale zaciekawił mnie efekt na tyle, że
    > kombinuję i wykombinować nie potrafię. Ktoś ma pomysł może?
    >
    Chyba najlepiej pokaze komputer co tam sie dzieje podczas skretu - moze po
    prostu jakis uwalony czujnik?


  • 3. Data: 2015-12-25 13:56:33
    Temat: Re: Zagwozdka z trakcją
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 25 Dec 2015 10:07:06 +0100, Irek.N.

    > Ktoś ma pomysł może?

    Czujnik ABS. Miałem podobne efekty w Szkódce. ESP/ABS pajacował zawsze przy
    skręcie w lewo, ergo, uszkodzony był czujnik w prawym przednim kole.

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 4. Data: 2015-12-25 14:00:41
    Temat: Re: Zagwozdka z trakcją
    Od: spider <"spajder[wytnij]"@wp.pl>

    W dniu 2015-12-25 o 10:07, Irek.N. pisze:

    > Ot zagwozdka dla mnie. Mechanik umówiony po nowym roku, więc mam
    > nadzieję, że się wyjaśni, ale zaciekawił mnie efekt na tyle, że
    > kombinuję i wykombinować nie potrafię. Ktoś ma pomysł może?

    Czujnik przyspieszenia bocznego może świruje


  • 5. Data: 2015-12-25 20:00:42
    Temat: Re: Zagwozdka z trakcją
    Od: "Jarek" <j...@j...pl>



    > Pacjent, to Volvo, starawe bo z 2004 roku.

    Szkoda, że nie napisałeś jakie Volvo.
    Sprawdź dokręcenie śrub mocujących półoś do piasty (klucz nasadka 14 mm
    chyba)




  • 6. Data: 2015-12-26 00:43:57
    Temat: Re: Zagwozdka z trakcją
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Szkoda, że nie napisałeś jakie Volvo.
    > Sprawdź dokręcenie śrub mocujących półoś do piasty (klucz nasadka 14 mm
    > chyba)

    Już poprawiam się. XC70

    Może być luźna piasta? Nie poczuł bym podczas zakrętów luźnej?

    Swoją drogą poszedłem jak koledzy podpowiedzieli za czujnikiem
    przyspieszenia bocznego, niby pasuje.

    Miłego.
    Irek.N.


  • 7. Data: 2015-12-26 00:45:20
    Temat: Re: Zagwozdka z trakcją
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Czujnik ABS. Miałem podobne efekty w Szkódce. ESP/ABS pajacował zawsze przy
    > skręcie w lewo, ergo, uszkodzony był czujnik w prawym przednim kole.
    >

    Ok, ale przy jeździe na wprost czy prawoskręcie też powinien raportować
    błędy obrotu koła, a tak się nie dzieje. Tylko skręt w lewo.

    Miłego.
    Irek.N.


  • 8. Data: 2015-12-26 00:46:07
    Temat: Re: Zagwozdka z trakcją
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    spider pisze:
    > W dniu 2015-12-25 o 10:07, Irek.N. pisze:
    >
    >> Ot zagwozdka dla mnie. Mechanik umówiony po nowym roku, więc mam
    >> nadzieję, że się wyjaśni, ale zaciekawił mnie efekt na tyle, że
    >> kombinuję i wykombinować nie potrafię. Ktoś ma pomysł może?
    >
    > Czujnik przyspieszenia bocznego może świruje

    Może, wygląda znajomo. Trochę ten czujnik kosztuje :(

    Miłego.
    Irek.N.


  • 9. Data: 2015-12-26 00:58:33
    Temat: Re: Zagwozdka z trakcją
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Pacjent, to Volvo, starawe bo z 2004 roku.

    Taa, starawe powiadasz...;-)

    > Jak skręcam w lewo, to włącza mi się kontrola trakcji, w prawo - nic się
    > nie dzieje.

    Jak nic V ma prawidlowe poglady polityczne;-)

    > Zastanawia mnie, dlaczego tylko przy skręcie w lewo, jakiś luźny przewód
    > trzymający się tylko na izolacji przestaje kontaktować?

    To bym obstawial. ESP bierze sobie sygnaly z czujnikow ABSu, musi cos
    przerywa i sie temu Volvu zdaje, ze sie 1 kolko nie kreci. Poza
    kabelkami czujniki tez padaja, nawet chyba czesciej niz kable. A ABS
    dziala normalnie?

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa
    --
    "-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
    -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek)
    ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
    moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com


  • 10. Data: 2015-12-26 10:25:53
    Temat: Re: Zagwozdka z trakcją
    Od: "Jarek" <j...@j...pl>



    Użytkownik "Irek.N." napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:n5kkcd$uh9$...@s...aioe.org...

    > Szkoda, że nie napisałeś jakie Volvo.
    > Sprawdź dokręcenie śrub mocujących półoś do piasty (klucz nasadka 14 mm
    > chyba)

    > Już poprawiam się. XC70

    > Może być luźna piasta? Nie poczuł bym podczas zakrętów luźnej?

    Nie piasta, chodzi o śrubę centralną wkręconą w przegub półosi. Jak masz alu
    felgi, to wystarczy wyjąć ten mały dekielek ze znaczkiem Volvo i widzisz tą
    śrubę. Może to nie to, ale sprawdzenie to minuta roboty.

    Pozdrawiam
    Jarek

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: