-
1. Data: 2015-12-25 10:07:06
Temat: Zagwozdka z trakcją
Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>
Pacjent, to Volvo, starawe bo z 2004 roku.
Jak skręcam w lewo, to włącza mi się kontrola trakcji, w prawo - nic się
nie dzieje. Skręt w lewo spokojny, ot choćby małe rondo pokonywane
czasami na "kapelusznika", a i tak odcina mi motor i miga złowrogo na
pomarańczowo.
Nie pamiętam od kiedy się to zaczęło, ale dawno. Najpierw założyłem, że
skoro dojeżdżam starawe już i zużyte opony, to może one są powodem.
Po wymianie na nowe, nie pomogło. Później przy okazji wymiany amorów
zrobiłem zbieżność całości (przód i tył), wyszła lepiej niż czasami
fabrycznie się dostaje, a i tak nie miało to wpływu na efekt. Wymieniłem
też piastę z przodu po lewej, zaczęła być już słyszalna.
Zastanawia mnie, dlaczego tylko przy skręcie w lewo, jakiś luźny przewód
trzymający się tylko na izolacji przestaje kontaktować? Trochę wątpię w
tą teorię. Co ciekawe czasami pokonuję rondo (większe) szybko, gdzie
odśrodkowa jest już wręcz przeszkadzająca i nie włączy się kontrola, a
czasami przy skręcie na skrzyżowaniu typu T - na spokojnie, potrafi zamigać.
Ot zagwozdka dla mnie. Mechanik umówiony po nowym roku, więc mam
nadzieję, że się wyjaśni, ale zaciekawił mnie efekt na tyle, że
kombinuję i wykombinować nie potrafię. Ktoś ma pomysł może?
Irek.N.
-
2. Data: 2015-12-25 13:00:35
Temat: Re: Zagwozdka z trakcją
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Irek.N. t...@j...taki.jest.pl ...
> Pacjent, to Volvo, starawe bo z 2004 roku.
> Jak skręcam w lewo, to włącza mi się kontrola trakcji, w prawo - nic
> się nie dzieje. Skręt w lewo spokojny, ot choćby małe rondo pokonywane
> czasami na "kapelusznika", a i tak odcina mi motor i miga złowrogo na
> pomarańczowo.
>
> Nie pamiętam od kiedy się to zaczęło, ale dawno. Najpierw założyłem,
> że skoro dojeżdżam starawe już i zużyte opony, to może one są powodem.
> Po wymianie na nowe, nie pomogło. Później przy okazji wymiany amorów
> zrobiłem zbieżność całości (przód i tył), wyszła lepiej niż czasami
> fabrycznie się dostaje, a i tak nie miało to wpływu na efekt.
> Wymieniłem też piastę z przodu po lewej, zaczęła być już słyszalna.
>
> Zastanawia mnie, dlaczego tylko przy skręcie w lewo, jakiś luźny
> przewód trzymający się tylko na izolacji przestaje kontaktować? Trochę
> wątpię w tą teorię. Co ciekawe czasami pokonuję rondo (większe)
> szybko, gdzie odśrodkowa jest już wręcz przeszkadzająca i nie włączy
> się kontrola, a czasami przy skręcie na skrzyżowaniu typu T - na
> spokojnie, potrafi zamigać.
>
> Ot zagwozdka dla mnie. Mechanik umówiony po nowym roku, więc mam
> nadzieję, że się wyjaśni, ale zaciekawił mnie efekt na tyle, że
> kombinuję i wykombinować nie potrafię. Ktoś ma pomysł może?
>
Chyba najlepiej pokaze komputer co tam sie dzieje podczas skretu - moze po
prostu jakis uwalony czujnik?
-
3. Data: 2015-12-25 13:56:33
Temat: Re: Zagwozdka z trakcją
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Fri, 25 Dec 2015 10:07:06 +0100, Irek.N.
> Ktoś ma pomysł może?
Czujnik ABS. Miałem podobne efekty w Szkódce. ESP/ABS pajacował zawsze przy
skręcie w lewo, ergo, uszkodzony był czujnik w prawym przednim kole.
--
Pozdor
Myjk
-
4. Data: 2015-12-25 14:00:41
Temat: Re: Zagwozdka z trakcją
Od: spider <"spajder[wytnij]"@wp.pl>
W dniu 2015-12-25 o 10:07, Irek.N. pisze:
> Ot zagwozdka dla mnie. Mechanik umówiony po nowym roku, więc mam
> nadzieję, że się wyjaśni, ale zaciekawił mnie efekt na tyle, że
> kombinuję i wykombinować nie potrafię. Ktoś ma pomysł może?
Czujnik przyspieszenia bocznego może świruje
-
5. Data: 2015-12-25 20:00:42
Temat: Re: Zagwozdka z trakcją
Od: "Jarek" <j...@j...pl>
> Pacjent, to Volvo, starawe bo z 2004 roku.
Szkoda, że nie napisałeś jakie Volvo.
Sprawdź dokręcenie śrub mocujących półoś do piasty (klucz nasadka 14 mm
chyba)
-
6. Data: 2015-12-26 00:43:57
Temat: Re: Zagwozdka z trakcją
Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>
> Szkoda, że nie napisałeś jakie Volvo.
> Sprawdź dokręcenie śrub mocujących półoś do piasty (klucz nasadka 14 mm
> chyba)
Już poprawiam się. XC70
Może być luźna piasta? Nie poczuł bym podczas zakrętów luźnej?
Swoją drogą poszedłem jak koledzy podpowiedzieli za czujnikiem
przyspieszenia bocznego, niby pasuje.
Miłego.
Irek.N.
-
7. Data: 2015-12-26 00:45:20
Temat: Re: Zagwozdka z trakcją
Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>
> Czujnik ABS. Miałem podobne efekty w Szkódce. ESP/ABS pajacował zawsze przy
> skręcie w lewo, ergo, uszkodzony był czujnik w prawym przednim kole.
>
Ok, ale przy jeździe na wprost czy prawoskręcie też powinien raportować
błędy obrotu koła, a tak się nie dzieje. Tylko skręt w lewo.
Miłego.
Irek.N.
-
8. Data: 2015-12-26 00:46:07
Temat: Re: Zagwozdka z trakcją
Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>
spider pisze:
> W dniu 2015-12-25 o 10:07, Irek.N. pisze:
>
>> Ot zagwozdka dla mnie. Mechanik umówiony po nowym roku, więc mam
>> nadzieję, że się wyjaśni, ale zaciekawił mnie efekt na tyle, że
>> kombinuję i wykombinować nie potrafię. Ktoś ma pomysł może?
>
> Czujnik przyspieszenia bocznego może świruje
Może, wygląda znajomo. Trochę ten czujnik kosztuje :(
Miłego.
Irek.N.
-
9. Data: 2015-12-26 00:58:33
Temat: Re: Zagwozdka z trakcją
Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>
Powitanko,
> Pacjent, to Volvo, starawe bo z 2004 roku.
Taa, starawe powiadasz...;-)
> Jak skręcam w lewo, to włącza mi się kontrola trakcji, w prawo - nic się
> nie dzieje.
Jak nic V ma prawidlowe poglady polityczne;-)
> Zastanawia mnie, dlaczego tylko przy skręcie w lewo, jakiś luźny przewód
> trzymający się tylko na izolacji przestaje kontaktować?
To bym obstawial. ESP bierze sobie sygnaly z czujnikow ABSu, musi cos
przerywa i sie temu Volvu zdaje, ze sie 1 kolko nie kreci. Poza
kabelkami czujniki tez padaja, nawet chyba czesciej niz kable. A ABS
dziala normalnie?
Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com
-
10. Data: 2015-12-26 10:25:53
Temat: Re: Zagwozdka z trakcją
Od: "Jarek" <j...@j...pl>
Użytkownik "Irek.N." napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:n5kkcd$uh9$...@s...aioe.org...
> Szkoda, że nie napisałeś jakie Volvo.
> Sprawdź dokręcenie śrub mocujących półoś do piasty (klucz nasadka 14 mm
> chyba)
> Już poprawiam się. XC70
> Może być luźna piasta? Nie poczuł bym podczas zakrętów luźnej?
Nie piasta, chodzi o śrubę centralną wkręconą w przegub półosi. Jak masz alu
felgi, to wystarczy wyjąć ten mały dekielek ze znaczkiem Volvo i widzisz tą
śrubę. Może to nie to, ale sprawdzenie to minuta roboty.
Pozdrawiam
Jarek