-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!plix.pl!newsfeed2.plix.pl!goblin1!gobli
n.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.n
ews.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: jechał pod prąd
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <X...@l...net>
<n5mgaq$bp8$1@node2.news.atman.pl> <n5mkat$nbv$1@speranza.aioe.org>
<n5mpue$fiq$3@usenet.news.interia.pl> <n5mr6k$g7$1@pippin.nask.net.pl>
<n5mte3$osp$1@node2.news.atman.pl> <n5mvqn$2ec$1@pippin.nask.net.pl>
<n5oei0$9ps$2@node2.news.atman.pl> <n5or9k$mc2$1@node2.news.atman.pl>
<n5p3kt$56l$1@usenet.news.interia.pl> <n5phdt$89g$2@node1.news.atman.pl>
<n5pi7n$2qa$1@usenet.news.interia.pl>
<1uje4gbe1pnrl$.1u7qrcxtzfjtp$.dlg@40tude.net>
<n5qmqr$fbe$1@usenet.news.interia.pl>
Date: Tue, 29 Dec 2015 02:07:57 +0100
Message-ID: <1dm0bp4t7ppik.32w09y2wo4kv$.dlg@40tude.net>
Lines: 67
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89-77-179-152.dynamic.chello.pl
X-Trace: 1451351280 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 691 89.77.179.152:8926
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2574515
[ ukryj nagłówki ]Dnia Mon, 28 Dec 2015 08:02:51 +0100, Artur Miller napisał(a):
> W dniu 2015-12-28 o 00:24, Tomasz Pyra pisze:
>>>
>>> well, jak widzę jak ktoś coś dziwnego odpier*ala na drodze to w 90%
>>> przypadków to albo kobieta albo dziadek 70+. statystyki wypadkowe pewnie
>>> są w roczniku statystycznym, ale nie chce mi się grzebać:)
>>
>> Statystyki wypadkowe, jak na złość, pokazują mężczyzn przed 39 rokiem życia
>> którzy niedostosowali prędkości do warunków jazdy, lub nieustąpili
>> pierwszeństwa przejazdu.
>> Tyle że jednocześnie jest to po prostu grupa która dominuje na drogach jako
>> kierujący.
>>
>> Nie ma łatwo dostępnych danych dotyczących demografii faktycznie jeżdżących
>> kierowców, więc trudno odnieść te dane do faktycznej ilości wypadków i
>> ofiar powodowanych przez różne grupy kierujących.
>>
>
> no bo trzeba to właśnie odnieść do procentowego udziału danej grupy w
> całości. jakiś czas temu szukalem tych danych dla grupy 18-25 i udało
> sie policzyć, więc dane są dostępne.
Na pewno jest dostępne?
Bo dostępna jest owszem populacja, pewnie też ilość praw jazdy w grupach
wiekowych, ale to jeszcze mało.
Interesująca jest raczej ilość kilometrów za kierownicą i tego gdzie są
przejeżdżane (teren zabudowany/niezabudowany). A takich danych raczej nie
ma.
A bez tego, można dość do bardzo błędnych wniosków, bo grupa najstarsza
jest to populacja całkiem liczna, ale niewielu ma prawo jazdy i samochód, a
ci co mają zazwyczaj jeżdżą rzadko i niedaleko.
Z kolei w grupie 18-25 posiadanie prawo jazdy ma bardzo wielu, ale jeździ
się tylko jak rodzic pożyczy samochód, ewentualnie w wersji burżuzayjnej
która ma własne auto, jak się akurat znalazło w porftelu 50zł na gaz.
Czyli koniec końców przeciętny młody kierowca rocznie kilometrów robi też
mało.
> 1. większość zdarzeń powodowanych przez seniorów odbywa się przy tak
> małej prędkości, że nie są zgłaszane na policję więc nie są ujęte w
> statystykach.
Jeżeli zdarzenie nie trafiło do statystyk, to znaczy że jego skutki nie
były poważne.
Bo rozmawiamy o wpływie na bezpieczeństwo, a nie tym jak wysokie
umiejętności kto posiada - to są dość rozłączne kryteria.
> 2. zdarzenia takie, z powodu powyższego, to w dużej części "near miss",
> więc w ogóle o nich nie wiadomo, ale wpływają ogólnie na bezpieczeństwo
Wskaźnikiem bezpieczeństwa jest ilośc zabitych i rannych na drogach i dane
o uczestnikach tych wypadków.
Bo już nawet nie ma co mówić o kolizjach, bo dane o tych są zbyt
niedokładne.
> 3. zachowania seniorów są pośrednimi przyczynami kolizji/wypadków. wtedy
> np. sprawcą jest ten, który "nie zachował ostrożności" a dziadek, po
> spowodowaniu zamieszania, niczego nie świadomy, oddala się w błogim
> poczuciu własnej doskonałości.
Pewnie podobna ilość co dynamicznych i doskonale panujących nad pojazdem
kierowców który komuś zajechali drogę i posłali go do rowu.
Rzetelna statystyka bazuje na rzeczywistych danych, a nie gdybaniu i
bazowaniu na tym co się wydaje.
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Czy Sejm RP zahamuje proceder zabijania dla organów?
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=