eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyjechał pod prądRe: jechał pod prąd
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!plix.pl!newsfeed2.plix.pl!goblin1!gobli
    n.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.n
    ews.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: jechał pod prąd
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <X...@l...net>
    <n5mgaq$bp8$1@node2.news.atman.pl> <n5mkat$nbv$1@speranza.aioe.org>
    <n5mpue$fiq$3@usenet.news.interia.pl> <n5mr6k$g7$1@pippin.nask.net.pl>
    <n5mte3$osp$1@node2.news.atman.pl> <n5mvqn$2ec$1@pippin.nask.net.pl>
    <n5oei0$9ps$2@node2.news.atman.pl> <n5or9k$mc2$1@node2.news.atman.pl>
    <n5p3kt$56l$1@usenet.news.interia.pl> <n5phdt$89g$2@node1.news.atman.pl>
    <n5pi7n$2qa$1@usenet.news.interia.pl>
    <1uje4gbe1pnrl$.1u7qrcxtzfjtp$.dlg@40tude.net>
    <n5qmqr$fbe$1@usenet.news.interia.pl>
    Date: Tue, 29 Dec 2015 02:07:57 +0100
    Message-ID: <1dm0bp4t7ppik.32w09y2wo4kv$.dlg@40tude.net>
    Lines: 67
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89-77-179-152.dynamic.chello.pl
    X-Trace: 1451351280 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 691 89.77.179.152:8926
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2574515
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Mon, 28 Dec 2015 08:02:51 +0100, Artur Miller napisał(a):

    > W dniu 2015-12-28 o 00:24, Tomasz Pyra pisze:
    >>>
    >>> well, jak widzę jak ktoś coś dziwnego odpier*ala na drodze to w 90%
    >>> przypadków to albo kobieta albo dziadek 70+. statystyki wypadkowe pewnie
    >>> są w roczniku statystycznym, ale nie chce mi się grzebać:)
    >>
    >> Statystyki wypadkowe, jak na złość, pokazują mężczyzn przed 39 rokiem życia
    >> którzy niedostosowali prędkości do warunków jazdy, lub nieustąpili
    >> pierwszeństwa przejazdu.
    >> Tyle że jednocześnie jest to po prostu grupa która dominuje na drogach jako
    >> kierujący.
    >>
    >> Nie ma łatwo dostępnych danych dotyczących demografii faktycznie jeżdżących
    >> kierowców, więc trudno odnieść te dane do faktycznej ilości wypadków i
    >> ofiar powodowanych przez różne grupy kierujących.
    >>
    >
    > no bo trzeba to właśnie odnieść do procentowego udziału danej grupy w
    > całości. jakiś czas temu szukalem tych danych dla grupy 18-25 i udało
    > sie policzyć, więc dane są dostępne.

    Na pewno jest dostępne?
    Bo dostępna jest owszem populacja, pewnie też ilość praw jazdy w grupach
    wiekowych, ale to jeszcze mało.

    Interesująca jest raczej ilość kilometrów za kierownicą i tego gdzie są
    przejeżdżane (teren zabudowany/niezabudowany). A takich danych raczej nie
    ma.

    A bez tego, można dość do bardzo błędnych wniosków, bo grupa najstarsza
    jest to populacja całkiem liczna, ale niewielu ma prawo jazdy i samochód, a
    ci co mają zazwyczaj jeżdżą rzadko i niedaleko.

    Z kolei w grupie 18-25 posiadanie prawo jazdy ma bardzo wielu, ale jeździ
    się tylko jak rodzic pożyczy samochód, ewentualnie w wersji burżuzayjnej
    która ma własne auto, jak się akurat znalazło w porftelu 50zł na gaz.
    Czyli koniec końców przeciętny młody kierowca rocznie kilometrów robi też
    mało.

    > 1. większość zdarzeń powodowanych przez seniorów odbywa się przy tak
    > małej prędkości, że nie są zgłaszane na policję więc nie są ujęte w
    > statystykach.

    Jeżeli zdarzenie nie trafiło do statystyk, to znaczy że jego skutki nie
    były poważne.
    Bo rozmawiamy o wpływie na bezpieczeństwo, a nie tym jak wysokie
    umiejętności kto posiada - to są dość rozłączne kryteria.

    > 2. zdarzenia takie, z powodu powyższego, to w dużej części "near miss",
    > więc w ogóle o nich nie wiadomo, ale wpływają ogólnie na bezpieczeństwo

    Wskaźnikiem bezpieczeństwa jest ilośc zabitych i rannych na drogach i dane
    o uczestnikach tych wypadków.
    Bo już nawet nie ma co mówić o kolizjach, bo dane o tych są zbyt
    niedokładne.

    > 3. zachowania seniorów są pośrednimi przyczynami kolizji/wypadków. wtedy
    > np. sprawcą jest ten, który "nie zachował ostrożności" a dziadek, po
    > spowodowaniu zamieszania, niczego nie świadomy, oddala się w błogim
    > poczuciu własnej doskonałości.

    Pewnie podobna ilość co dynamicznych i doskonale panujących nad pojazdem
    kierowców który komuś zajechali drogę i posłali go do rowu.
    Rzetelna statystyka bazuje na rzeczywistych danych, a nie gdybaniu i
    bazowaniu na tym co się wydaje.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: